Toon posts:

kan met win98 niet naar mijn win2000 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem op mijn lan dat ik met mijn Win98 machine niet op mijn Win2000 server machine kan komen, met mijn win xp machine is dat geen probleem maar met de Win98 machine vraagt hij steeds om een wachtwoord die ik dus niet weet: geen rechten en een wachtwoord voor de desbetreffende share... ik heb al bij policies gekeken --> sharing en security model enbz enz...., het is een Workgroup.. moet het eerst een domain worden ?? help me out !!!!!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wachtwoord van IPC$ zeker? Heb je guest account enabled?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

bij winxp is het zo dat als je een computer probeert te bereiken in je netwerk die bestanden delen uit heeft staan dat er dan om een wachtwoord worxt gevraagd. Michien dat dat het is, maar dat lijkt me toch wel een beetje vaag omdat je met winxp die pc wel kan bereiken. Want als het idd is wat ik zei dan zou je vanaf geen enkele pc er op moete kunnen

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Je moet op je w2k bak ff een gebruiker maken, zeg "testuser" met een wachtwoord, zeg "test". Als je op win98 inlogt met verschillende users, moet je daar ook een gebruiker maken met dezelfde naam/wachtwoord. Als je nu op je win98 machine inlogt met deze gebruikersnaam/wachtwoord kan je als het goed is gewoon bij je win2k machine.

Als je geen verschillende gebruikers op je win98 machine hebt hoef je daar ook geen gebruiker aan te maken, en kan je gewoon inloggen als gebruiker "testuser".

Ik dacht dat het wachtwoord wat je op je win98 machine intyped niet gelijk hoeft te zijn met die op je win2k machine, want volgens mij vraagt hij daarom. Voorbeeldje:

win98 Machine
User: Sabbath (zo log je in)
Pass: blaataap

win2k Machine
User: Sabbath (zo hoef je niet in te loggen, zo moeten ze gewoon aangemaakt zijn)
Pass: koei

win98 machine probeert bij de shares van win2k machine te komen, win2k machine zegt: "Verkeerd wachtwoord" En dan type je het wachtwoord "koei" in.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 00:03 schreef blackd het volgende:
Wachtwoord van IPC$ zeker? Heb je guest account enabled?
Ja het is de IPC$.. en ja het guset account een mooi rood rondje met een wit kruis

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 00:21 schreef Fellows het volgende:

[..]

Ja het is de IPC$.. en ja het guset account een mooi rood rondje met een wit kruis
Enablen dus of de reply hierboven proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 00:22 schreef blackd het volgende:

[..]

Enablen dus of de reply hierboven proberen.
Ok dan, guest account enabled en vervolgens kan ik op de Win2000 server komen !!! Thx..

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 00:27 schreef Fellows het volgende:

[..]

Ok dan, guest account enabled en vervolgens kan ik op de Win2000 server komen !!! Thx..
Niet de meest elegante oplossing moet ik zeggen. De eerder genoemde blaat/koei combinatie is echt beter. Dan weet je ook wat je aan het doen bent.

Verwijderd

Guest-account is toch alleen read-only?
Je kan beter zoals al eerder gezegt is op die 2K bak eenzelfde user met pass aanmaken als die je op die 98 bak gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 00:32 schreef KIP het volgende:
Guest-account is toch alleen read-only?
Je kan beter zoals al eerder gezegt is op die 2K bak eenzelfde user met pass aanmaken als die je op die 98 bak gebruikt.
is inderdaad niet de meest elegante manier maar het werk voor de verandering eens :) ik heb op de w2k bak een user aangemaakt net als de user die ik gebruik op de win98, nu vraagt W2k niet om een wachtwoord !!!

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 00:36 schreef Fellows het volgende:

[..]

is inderdaad niet de meest elegante manier maar het werk voor de verandering eens :) ik heb op de w2k bak een user aangemaakt net als de user die ik gebruik op de win98, nu vraagt W2k niet om een wachtwoord !!!
Guest staat uit ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 00:37 schreef blackd het volgende:

[..]

Guest staat uit ? ;)
Ja Guest staat weer uit en kan vervolgens weer niet inloggen, wel een user aangemaakt met de zelfde user als de win98 bak. "geen rechten voor toegang tot bron"

• blackd
  • Niet online
Heb je de usernames + wachtwoorden van de Win98 bakken overgenomen, of alleen de usernames?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 01:03 schreef blackd het volgende:
Heb je de usernames + wachtwoorden van de Win98 bakken overgenomen, of alleen de usernames?
Wilde ff laten weten dat het nu werkt, guest account weer disabled en een nieuwe user aangemaakt op de Win98 bak en op de W2k bak ook.. thx voor jullie inbreng, top !!

Verwijderd

Ik heb ook een gelijkaardig probleem, maar de IPC$ passwoord wordt niet meer gevraagd, in kan in de win2k server binnen. Maar daar staan geen shares? Terwijl van uit een andere win2k pc kan ik wel shares zien..
Pagina: 1