XXXVI
Verwijderd
Welke ik persoonlijk niet hoor in mijn kast. Enige wat ik momenteel hoor is het piep/gesuis van mijn Chieftec voeding. Die 120GXP's zijn echt verdacht stil, behalve als bezig zijn, dan tikt het wel ff maar dat is niet zo erg.Op dinsdag 23 juli 2002 23:59 schreef who_am_i het volgende:
120GXP heeft 1 nadeel : Geen Fluid Bearings (en dus piepen ze helaas)
Mijn 40 gig is onwijs stil. Alleen m'n 2,1 gig Quantum Bigfoot iets minder...Op dinsdag 23 juli 2002 23:59 schreef who_am_i het volgende:
120GXP heeft 1 nadeel : Geen Fluid Bearings (en dus piepen ze helaas)
Ik heb 2x IBM 80gb besteld voor mijn newe systeempje !
Mn oude IBM draait al 2 jaar
niets mis mee hoor
waarom er nou zoveel uitval was, omdat er veel verkocht was.
Kijk maar goed, maxtor wordt nu heeeeel veeeel verkocht en nu zal je gaan merken dat er veel problemen mee zijn..
daz met alles... iedereen koopt het goedkoopste mobo, geheid dat er veel problemen zijn, terwijl er met het duurtste mobo niets is, omdat er maar 3000 zijn verkocht ipv 200000 van dat andere goedkopere moederbord..
Kijk maar goed, maxtor wordt nu heeeeel veeeel verkocht en nu zal je gaan merken dat er veel problemen mee zijn..
daz met alles... iedereen koopt het goedkoopste mobo, geheid dat er veel problemen zijn, terwijl er met het duurtste mobo niets is, omdat er maar 3000 zijn verkocht ipv 200000 van dat andere goedkopere moederbord..
Bedankt voor de reacties!
Okay, is er qua prestatieverschil veel te merken met m'n Maxtor 40 GB 7200 rpm, deze is al een jaartje oud...
Okay, is er qua prestatieverschil veel te merken met m'n Maxtor 40 GB 7200 rpm, deze is al een jaartje oud...
XXXVI
Dat fluid bearing word wel heel erg opgehemeld ,zoveel verbetering is het echt niet ,je koeler komt tog makkelijk boven je harde schijf uit !!
Althans ,ik hoor mijn 120gxp 80gb niet .. maar ik heb er wel zo'n coolermaster dc4002 koelframe omheen hangen
Althans ,ik hoor mijn 120gxp 80gb niet .. maar ik heb er wel zo'n coolermaster dc4002 koelframe omheen hangen
produceert dat dingetje eik veel hitte 
* veldmuis wil een 80gig maar ik twijfel tussen zo ongeveer alle merken
* veldmuis wil een 80gig maar ik twijfel tussen zo ongeveer alle merken
laat ik dan maar alle twijfel wegnemen 
ga gewoon voor die 120gxp, heb ik ook (60gig naast mijn 40gig 60gxp waar ik ook nog nooit wat mee heb gehad)
lekker snel, en niet veel lawaai, ik kan hem echt aanraden.
ik zit er zelfs aan te denken om nog een zelfde erbij te kopen en die 40 gig eruit en dan die 2 60-ers in raid 0 te zetten.
ga gewoon voor die 120gxp, heb ik ook (60gig naast mijn 40gig 60gxp waar ik ook nog nooit wat mee heb gehad)
ik zit er zelfs aan te denken om nog een zelfde erbij te kopen en die 40 gig eruit en dan die 2 60-ers in raid 0 te zetten.
Okay, thanks!Op woensdag 24 juli 2002 12:04 schreef Fried het volgende:
laat ik dan maar alle twijfel wegnemen
btw Modjes...deze kan wat mij betrefd 'closed!'
XXXVI
Niet helemaal waar..Op woensdag 24 juli 2002 00:30 schreef ThaNetRunner het volgende:
Er waren wel degelijk meer problemen met die oudere schijven dan er met andere merken waren..
(En indirect gaf ibm dat ook toe, door te zeggen dat die schijven niet geschikt waren om 24/7 te laten draaien!).
Maargoed, 't is vaak ook een kwestie van geluk hebben (of juist geen pech).
Tja, en over de 120GXP.. Ik denk dat het nog vrij vroeg is om definitieve conclusies te trekken.. De tijd zal het leren..
Dan had ik wel héél veel pechOp woensdag 24 juli 2002 15:21 schreef Twynn het volgende:
Maargoed, 't is vaak ook een kwestie van geluk hebben (of juist geen pech).
Maar inderdaad, in mijn geval zijn er al zo'n 5 à 6 schijven doorheen gegaan in een jaar tijd ofzo. En anderen hoor je er nooit over. Het blijft toch altijd een beetje een gok vind ik.
Ik ben van een 20 GB maxtor naar een 80GB IBM 120GXP gegaan.
Twee keer zo snel (kwa transferrates dan, 20 mb/s vs. 45mb/s), en STUK stiller en een stuk koeler (en ook nog eens een STUK goedkoper dan die 20GB toen ik hem kocht)
Twee keer zo snel (kwa transferrates dan, 20 mb/s vs. 45mb/s), en STUK stiller en een stuk koeler (en ook nog eens een STUK goedkoper dan die 20GB toen ik hem kocht)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Je zult altijd verhalen hebben van mensen die 1 keer een crash hebben gehad, en luidkeels aankondigen dat ze nooit meer dat type schijf moeten kopen. De 75 GXP serie was inderdaad een slechte serie, maar van fouten leert men, en gebruikt men deze kennis om een nog beter product neer te zetten.
Ik moet zeggen dat ik nu de laatste tijd ook steeds vaker klachten zie hier over Maxtor schijven die crashen etc.
Simpel, omdat ze gewoon meer verkocht worden. Vervolgens wordt er gezegd "WD, WD" en een maandje later komen de stroom klachten over de WD schijven goed op gang.
De kans dat je pech hebt op een DOA, of een fabricagefout is altijd aanwezig, tenzij je wilt dat je schijf nog uitvoeriger getest de fabriek uitgaat, zodat je eigenlijk een 2de hands schijf aanschaft
Ik moet zeggen dat ik nu de laatste tijd ook steeds vaker klachten zie hier over Maxtor schijven die crashen etc.
De kans dat je pech hebt op een DOA, of een fabricagefout is altijd aanwezig, tenzij je wilt dat je schijf nog uitvoeriger getest de fabriek uitgaat, zodat je eigenlijk een 2de hands schijf aanschaft
ik koop geen fluid bearing schijven voor het geluid, maar omdat ze wat crashbestendiger zijn en langer meegaan (minder slijtage). ik zou graag zien dat IBM ook met zo'n fluid bearing serie kwam, dan kocht ik waarschijnlijk IBM.Op woensdag 24 juli 2002 11:55 schreef Bartjuh het volgende:
Dat fluid bearing word wel heel erg opgehemeld ,zoveel verbetering is het echt niet ,je koeler komt tog makkelijk boven je harde schijf uit !!
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
ik heb sinds kort ook de 80gb van ibm! en die bevalt mij goed... het geluid vind ik reuze meevallen!
maar voor een paar euro (lees ¤ 19,-) meer heb je een maxtor. Dus als je het risico niet wilt nemen zou je die kunnen nemen.
én als je moederbord ata133 ondersteund is ie ook een stukje sneller.
maar voor een paar euro (lees ¤ 19,-) meer heb je een maxtor. Dus als je het risico niet wilt nemen zou je die kunnen nemen.
Verwijderd
Dat is niet correct. 133Mb/sec haalt momenteel geen enkele schijf, zelfs ata100 haal je niet. De IBM's komen wel telkens als snelste uit de tests.Op woensdag 24 juli 2002 15:45 schreef V!NNY het volgende:
Verwijderd
Het is bewezen dat de IBM 60GXP erg hoge uitvalrates had.. 120 al iets minder, maar nog veel.Op woensdag 24 juli 2002 00:30 schreef ThaNetRunner het volgende:
niets mis mee hoor
Zal eens even zoeken (was een t.net news posting over)
edit
Naja, [url="http://www.tweakers.net/nieuws/17923?highlight=uitval"]deze[/url] iig maar dat was niet degene die ik zocht
edit2
[url="http://www.tweakers.net/nieuws/21893?highlight=harddisks"]Found.[/url]
Nogmaals bedankt voor de reacties, ik ga voor de 80 GB IBM 120 GXP
XXXVI
Even over de 75GXP serie, mijn 2de 30 gig is nu bezig dood te gaan. Ik ben nu heel voorzichtig, mapje voor mapje aan het kopieren voor backup. En als die weer begint te ratelen zo snel mogelijk systeem uit, ff uit laten staan en dan weer opstarten om verder te gaan.
Echt waar, als er een serie is die ik eigenlijk nooit meer wil zien is het de 75GXP, nog nooit zoveel problemen gehad, met de 30 gig's that is, mijn 45 en 75 gig schijven draaien nu al ongeveer een jaar zonder problemen.
Echt waar, als er een serie is die ik eigenlijk nooit meer wil zien is het de 75GXP, nog nooit zoveel problemen gehad, met de 30 gig's that is, mijn 45 en 75 gig schijven draaien nu al ongeveer een jaar zonder problemen.
Noujah zegOp woensdag 24 juli 2002 15:31 schreef Wirf het volgende:
Ik ben van een 20 GB maxtor naar een 80GB IBM 120GXP gegaan.
Ik ben vandaag overgestapt op een IBM 120GXP 80gb, ik had hiervoor een Maxtor Diamondmax 20Gb 5400rpm. Maar omdat hij langzamerhand volstroomde heb ik toch maar een andere schijf gekocht. Ik wilde eerst een Maxtor kopen, maar ik heb toch maar een IBM genomen, omdat ik dat betrouwbare schijven vindt en zeer snel!
Ik kreeg dus vandaag mijn hdd (en mijn nieuwe brander) binnen, en ben ik aan de slag gegaan. De IBM is zeer snel! en heel erg stil, als ie bezig is hoor je em heel zachtjes.. Top schijf!
Verwijderd
heb 2 80gb 120gxp schijfjes in raid 0 :-) superstil, supernsel en superbetrouwbaar !
heb ook nog een 75 gxp, 2x kapot gegaan maar was destijds wel de snelste schijf.
met de 120 gxp heb ik geen problemen, en ook niemand gehoord die er problemen mee heeft, kortom de beste keus op het moment !
heb ook nog een 75 gxp, 2x kapot gegaan maar was destijds wel de snelste schijf.
met de 120 gxp heb ik geen problemen, en ook niemand gehoord die er problemen mee heeft, kortom de beste keus op het moment !
Na altijd Maxtor schijven gehad te hebben heb ik vandaag bij alternate een 80Gb. IBM 120GXP besteld. Prima prijs overigens, 99,- voor de 80Gb. versie, de 40 en 60Gb. versies waren maar enkele euro's goedkoper, dan maar de grote... 
Hij is toch al een tijdje uit en de verhalen over de 75GXP en in mindere mate de 60GXP zijn tot nu toe niet van toepassing op deze serie.
Ik ga er daarom vanuit dat ik een goede aankoop gedaan heb, toch?
Hij is toch al een tijdje uit en de verhalen over de 75GXP en in mindere mate de 60GXP zijn tot nu toe niet van toepassing op deze serie.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Mmm, ja en deze schijf heeft maar kort bij mij mogen wonen, want deze gaat retour!Op donderdag 25 juli 2002 21:41 schreef Alfa_33 het volgende:
[..]
Noujah zeg![]()
Ik ben vandaag overgestapt op een IBM 120GXP 80gb, ik had hiervoor een Maxtor Diamondmax 20Gb 5400rpm. Maar omdat hij langzamerhand volstroomde heb ik toch maar een andere schijf gekocht. Ik wilde eerst een Maxtor kopen, maar ik heb toch maar een IBM genomen, omdat ik dat betrouwbare schijven vindt en zeer snel!
Ik kreeg dus vandaag mijn hdd (en mijn nieuwe brander) binnen, en ben ik aan de slag gegaan. De IBM is zeer snel! en heel erg stil, als ie bezig is hoor je em heel zachtjes.. Top schijf!
Ik hoop voor je dat jij wel een goede schijf krijgt, ik krijg weer een nieuwe schijf. En dan maar afw88 hoe dat gaat.Op zaterdag 27 juli 2002 20:40 schreef GoldieLox het volgende:
Na altijd Maxtor schijven gehad te hebben heb ik vandaag bij alternate een 80Gb. IBM 120GXP besteld. Prima prijs overigens, 99,- voor de 80Gb. versie, de 40 en 60Gb. versies waren maar enkele euro's goedkoper, dan maar de grote...
Conclusie: IBM is goed! , en ik heb zeker nog niet het vertrouwen neergelegt. Al ga ik de volgende schijf wel op geluidjes letten enzo,.
, ik heb nog nooit eerder IBM gehad en dan mag ik ook niet gelijk bij het 1ste mankement de strijdbijl erbij neergooien. Een nieuwe auto heeft ook 9/10x mankementen, dan verkoop je em toch ook niet gelijk
SJON AARSOp woensdag 24 juli 2002 00:27 schreef DeVoTioN het volgende:
Ik heb 2x IBM 80gb besteld voor mijn newe systeempje !
kep een pc wete te vinde in france vandaar deze reply
heb je je 160 gigs nou al?
nou tot over een week kerel
Pagina: 1