Digitale schotel signaal splitsen

Pagina: 1
Acties:

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 12:38

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
Ik heb thuis een digitale schotel ontvanger en dit bevalt me erg goed. (ik woon in een buitengebied en heb eigenlijk niet veel keus, maar de kwaliteit is wel beter als kabel).
Maar nu heb ik een probleem, als je kabel hebt kun je de ontvangen satteliet signalen gemakkelijk naar verschillende tv's/video's sturen en dat wil ik eigenlijk ook wel.

Ik weet dat je dan een extra decoder nodig heb maar ik vroeg me dus af of het niet mogelijk is om het gedecodeerde signaal naar meerdere tv's te sturen, williswaar moet je dan wel dezelfde programma's bekijken als er op de andere tv getoond woorden maar daar heb ik wel even vreede mee.

Mijn decoder is doormiddel van een scartkabel verbonden met de tv is deze te splitsen?
Of zou ik het signaal wat uit de video komt, (decoder stuurt ook een signaal naar de video) gemakkelijk kunnen splitsen. Dit gaat welliswaar ook via een scartkabel maar achterop de video zit ook een coax aansluiting.

nog een andere vraag:
Ik heb ook nog een LNB-out uitgang op m'n decoder waarvoor is deze, kan ik hier iets mee?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

Het beste kun je denk ik de rf uitgang van de videorecorder gebruiken omdat ten eerste dit al door de video wordt versterkt en ten tweede je er altijd nog een antenne versterker tussen kunt zetten. Met scart heb ik de ervaring dat je toch enigzins signaalverlies krijgt als je dit gaat splitsen. De LNB uitgang van je decoder is er volgens mij voor om een tweede (analoge) decoder op door te lussen.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 12:38

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
rf uitgang? wat is dat en hoe ziet die eruit?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 07:44

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Dat is de antenne uitgang.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00
Op dinsdag 23 juli 2002 23:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
nog een andere vraag:
Ik heb ook nog een LNB-out uitgang op m'n decoder waarvoor is deze, kan ik hier iets mee?
Ik denk dat je daar misschien een andere ontvanger op kan aansluiten, je zit alleen met het punt dat er horizontale en verticale polarisatie (zo heette het geloof ik..) op je LNB zit, je moet dus een special LNB die beide tegelijk aan kan en dan kan je een losse digital ontvanger extra aansluiten.

Om op je eerste vraag terug te komen, je kan inderdaad gewoon op de TV Out uitgang van je video meerdere tv's aansluiten.

Verwijderd

Bij me ouders staan nog 4 decoders waarvan er maar 1 gebruikt word. Misschien dat ze er 1 kwijt willen voor een mooi prijsje... Mail maar naar existenz@xtracer.net als je interesse hebt..
Pagina: 1