Toon posts:

Highscreen modding project!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

Ik heb een nieuw systeem gebouwd. De onderdelen heb ik via mijn werk besteld (Vobiz). Nou vind ik de kast een beetje ... euh wit en ik heb voor dit jaar nog een open project handvaardigheid. Aangezien ik deze topic hier plaats kunnen jullie al raden dat ik wil gaan case modden. Ik ben er een newbie in! Ik wend er geen doekjes om.

Daarom wil ik graag weten of ik bepaalde dingen wel of niet kan doen en of jullie zelfs wat advies voor me hebben!

Wat ik wil (kan dat?):
- Ik heb gehoord is dat ik een dremel moet gebruiken voor het maken van een gat. Het zou het minst beschadiging veroorzaken aan kappen van gewoon (zacht) metaal.

- Een System Fan in het glas. Wat voor soort glas heb ik daarvoor nodig die niet breekt tijdens het maken van gaten?

- Ik wil geen raamrubber gebruiken maar het glasplaat met kit aan de achterkant van de kappen bevestigen. Is dat mogelijk als je de rest netjes afwerkt.

- De kappen weer in de originele wit-kleur spuiten. Hoeveel lagen zijn daarvoor ongeveer nodig en is het beter om voor de zekerheid de kleurcode te achterhalen.

Dit was mijn vragenlijstje. Als jullie adviezen hebben hoor ik ze graag. Om te zien wat voor kast ik heb surf naar [url="http://www.vobis.nl"]http://www.vobis.nl[/url] Je ziet boven een soort banner met daarop een zomeractie PC. Nou dat is de kast die ik ook heb. Alleen de kast dan voor de duidelijkheid ... hehe :)

Ik heb doelbewust die case gekozen voor mijn school project. Ik wil er iets aparts van maken en hopelijk er een hoog cijfer voor krijgen. 8-)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 08:58
[quote]
Op dinsdag 23 juli 2002 23:40 schreef Alec_Empire het volgende:
Heyz,

Ik heb een nieuw systeem gebouwd. De onderdelen heb ik via mijn werk besteld (Vobiz). Nou vind ik de kast een beetje ... euh wit en ik heb voor dit jaar nog een open project handvaardigheid. Aangezien ik deze topic hier plaats kunnen jullie al raden dat ik wil gaan case modden. Ik ben er een newbie in! Ik wend er geen doekjes om.

Daarom wil ik graag weten of ik bepaalde dingen wel of niet kan doen en of jullie zelfs wat advies voor me hebben!

Wat ik wil (kan dat?):
- Ik heb gehoord is dat ik een dremel moet gebruiken voor het maken van een gat. Het zou het minst beschadiging veroorzaken aan kappen van gewoon (zacht) metaal.
Dremel (oefen wel ff van te voren) of een gat zaag (voor fans)
- Een System Fan in het glas. Wat voor soort glas heb ik daarvoor nodig die niet breekt tijdens het maken van gaten?
geen glas maar plexiglas
- Ik wil geen raamrubber gebruiken maar het glasplaat met kit aan de achterkant van de kappen bevestigen. Is dat mogelijk als je de rest netjes afwerkt.
tuurlijk kan dit.. dit ga ik ook doen. maar zorg wel dan dat de randen mooi afgewerkt zijn
ik moet leren eerst te lezen, dan pas te reply-en :)
- De kappen weer in de originele wit-kleur spuiten. Hoeveel lagen zijn daarvoor ongeveer nodig en is het beter om voor de zekerheid de kleurcode te achterhalen.
de orriginele kan je denk ik lastig terug halen beter is t dan om hem helemaal in een nieuwe (vergelijkbare) kleur te spuiten.. en aannemend dat je pc op een goede plaats staat (dus niet dat er veel tegen aan word geschopt) is 2 lagen wel genoeg (ook voor mooie afwerking)
Dit was mijn vragenlijstje. Als jullie adviezen hebben hoor ik ze graag. Om te zien wat voor kast ik heb surf naar [url="http://www.vobis.nl"]http://www.vobis.nl[/url] Je ziet boven een soort banner met daarop een zomeractie PC. Nou dat is de kast die ik ook heb. Alleen de kast dan voor de duidelijkheid ... hehe :)

Ik heb doelbewust die case gekozen voor mijn school project. Ik wil er iets aparts van maken en hopelijk er een hoog cijfer voor krijgen. 8-)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:14

Wildfire

Joy to the world!

Het klinkt alsof je echt glas wilt gaan gebruiken voor je window in je case, maar je moet dus plexiglas of acrylglas gebruiken.

--edit--
Damn, Lord Mithril was me voor met het plexiglas... :) Gelukkig heb ik ook nog acrylglas als tip...
--edit--

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

De beste methode (volgens mij) is je gat (als het geen speciale figuur is) gewoon uitzagen me de wipzaag met een heel fijn zaagbladje en daarna bijwerken met de dremel
Plexi en heeeeeeel voorzichtig zagen met de wipzaag of uitdremelen
Tuurlijk, hoe beter je de randjes afwerkt hoe meer dit mogelijk is :)
Kleurcode van een case????
probeer gewoon een kleur te zoeken die het dichtst in de buurt komt :)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Wat ik wil (kan dat?):
klopt dremel is inderdaad de fijnste tool om makkelijk gaten te maken, gebruik de 426 reinforced cutting tools :). je kunt ook gewoon een decoupeerzaag met een fijn ijzerzaagje gebruiken, pas daarbij op dat je geen krassen maakt (zaag aan onderkant)

daarvoor kun je het beste lexaan nemen denk ik, is iets steviger, niet hard drukken bij het boren maar de boor t werk laten doen, zou t moeten gaan.

als je de randen netjes afwerkt heb je geen raamrubber nodig :)

geen idee, wat ik wel weet is dat hier "ergens" een verf faq rondzwerft
zucht #%$^&*() waarom replyen jullie allemaal zo snel :/

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:08
Heyz,

Wat ik wil (kan dat?):
Hoeft niet, als je het ergens ander mee kunt is dat geen probleem, je hebt ook merkloze dremels (mocht je er een aanschaffen).
En fan tegen het glas lijkt me beter (moet er natuurlijk wel een gat in anders heb je er weinig aan), als je dat al wilt, je hebt meestal standaard ruimte voor de fans, als deze op is moet je zelf gaten gaan maken bijv. in het raam, maar is de rest van de kast waar een fan past/nodig is kan net zo goed.
En er word meestal en plexi glas soort gebruikt, dit is makkelijk te bewerken (lees ook bekrasbaar).
Dan kunnen we prachtig jou slijpkunsten (als je slijpt (wat kan met dremel)) bewonderen en enventueel ook jou paint expertieze.
Zelf een cool kleurtje uizoeken is ook heel gaaf!!
Maar als je hem in de originele kleur overspuit/schilderen wilt dan zou ik hem helemaal overdoen omdat je kast waarschijnlijk al een beetje verkleurt is, als je hem toch in de zelfde kleur wilt houden kun je misschien beter verzicht modden dan is overschilderen niet nodig!

Zelf kast in elkaar frotten is nog origineler :9

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 16:13
Misschien is het ook wel kewl om een wit logo op je window te maken. (zoiets als biohazzard).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 00:01 schreef psmeets het volgende:
Misschien is het ook wel kewl om een wit logo op je window te maken. (zoiets als biohazzard).
Waar ik aan dacht is bijvoorbeeld om een soort eigen etsch te maken. Rondom het etsch gebied plak ik het glas af en met fijn schuurpapier maak ik van de afgeplakte gedeeltes Mat-Glas.

Verwijderd

Topicstarter
als je hem toch in de zelfde kleur wilt houden kun je misschien beter verzicht modden dan is overschilderen niet nodig!
Wat is precies verzicht modden?

Verwijderd

"verzicht" -> "Voorzichtig" ?

Ga je je kast nog voorzien van ledjes, rookgeneratoren, fan-meet-en-regelsystemen ... ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 07:46 schreef Nemesis het volgende:
"verzicht" -> "Voorzichtig" ?

Ga je je kast nog voorzien van ledjes, rookgeneratoren, fan-meet-en-regelsystemen ... ?
Ja, ik wil misschien de ledjes aan de voorkant vervangen. Blauw voor aan status en groen voor HDD activiteit. Verder heb ik een 5,25inch drivebay over en twijfel ik tussen fan regulators of een LED Display aan de voorkant. Beide zijn leuk maar qua voorrang weet ik niet welke te kiezen.

• Pjotr0V
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:55

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Op woensdag 24 juli 2002 09:07 schreef Alec_Empire het volgende:

[..]
...en twijfel ik tussen fan regulators of een LED Display aan de voorkant. Beide zijn leuk maar qua voorrang weet ik niet welke te kiezen.
Uhm, moet denk ik LCD display zijn? Ik zou voor de fan regulator gaan (tweaking first >:) ) en dan de LCD in het zijpaneel inbouwen of anders aan de onderzijde van de voorkant (dremel, dremel.... :+ )

nope.....

Verwijderd

zou ook voorzichtig te werk gaan, kleur krijg je toch moeilijk voor mekaar
spuit desnoods waar je bezig bent geweest en klein beetje in een andere kleur, woor je "beschadigingen"
Pagina: 1