Aopen CRW3248 doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 18:21
Ik heb een vaag probleempje...

Bij de MyCom acties heb ik een Aopen brander gekocht. Ding werkt op zich prima, maar laatste tijd begint 'ie wat 'kuren' te vertonen.

Hij lijkt steeds langzamer te worden op sommige onderdelen (niet op het branden... das juist het vage) zoals het inlezen van audio cd's in nero die ik wil branden (heb maar 1 cdrom daarom kan het niet tegelijk). Het is heel vaag... eerst gaat 'ie spinnen en maakt ie redelijk geluid.. maar na een minuutje of 1 tot anderhalf stopt het geluid terwijl ie nog niet klaar is... de snelheid gaat dan ook drastisch omlaag. Ook bij Nero CD Speed doet 'ie heel onregelmatig...

Waar ligt dit aan ?

Bladiebla!

• TuLPMaN
Ben nu met een Data-cd nero cd speed aan het draaien...nu begint 'ie zelfs met 9x terwijl dat eerst stukken hoger lag (toen ik hem net had) en hij maakt een heel zacht zoemend geluid ipv dat harde geluid... lijkt net alsof hij niet meer hard draait...

Bladiebla!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
Euhmz, heb je je HD misschien zo vervuild dat het aan je HD ligt?

XXXVI

• TuLPMaN
Nee dat is het zeker niet...

Sommige cd's draaien beter dan de andere...

maar originele data cd's zoals Norton AntiVirus en installatie cd's van mn pda moeten toch ook gewoon goed en snel draaien ? Als ik die erin stop begint de cdrom maar heel langzaam te spinnen, terwijl andere cd's gewoon goed autoplayen...

Bladiebla!

Verwijderd

al eens de nieuwere firmware geflashed ?

• TuLPMaN
Jep... nieuwste firmware staat erop..

Bladiebla!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 11:09 schreef TuLPMaN het volgende:
Jep... nieuwste firmware staat erop..
dan week ut ook niet :(

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als het per CD verschilt, lijkt het me dat sommige CDs misschien wat vuiler, stoffiger, vetter etc zijn dan andere en dus meer fouten bevat. Zou het kunnen dat je ergens iets in de instellingen van Nero hebt veranderd, waardoor het zou kunnen dat je een andere modus hebt ingeschakeld om de audio CDs in te lezen ?

Anders zou je eens [url="http://www.exactaudiocopy.de"]ExactAudioCopy[/url] kunnen proberen en dan eens met de verschillende copy modussen spelen en kijken of dat verschil maakt, dan weet je dat het in iedergeval niet aan je brander ligt...

Of misschien zit er wat vuil in je drive, en met wat blazen, of een [url="http://shop.cdfreaks.com/showproducts.php3?motherid=36"]CD schoonmaak kitje[/url] kun je hem weer wat sneller krijgen ?

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Pagina: 1