Game Theatre XP 5.1 niet compatible met DTT2200?

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb de Hercules Game Theatre XP 5.1 en een simpel Creative DTT2200 speakersetje gekocht. Maar nu heb ik een probleem bij het aansluiten.

Zoals de meeste van jullie wel weten heeft de GTXP een extern rack waarop alles aangesloten zit. Normaal (bv als de DTT2000 op een SB Live 5.1 word aangesloten) sluit je doormiddel van een koord met 3 plugjes je subwoofer aan op je geluidskaart en op die subwoofer sluit je de vijf boxjes aan. Maar de Game Theatre XP heeft inplaats van 3 uitgangen 6 uitgangen. 4 van die uitgangen zijn 'samengevoegt' 2 uitgangen waarvan je bij dit speakersetje dus gebruik maakt.

Dan blijven er 2 uitgangen over op mn Game Theatre namelijk die van de subwoofer en mn center speaker. En aan de andere kant is er maar 1 kabeltje over omdat bij deze speakers de Subwoofer en centerspeaker via 1 en dezelfde kabel worden gestuurt. En om het probleem nog 'erger' te maken past de ene kabel ook nog eens niet in de uitgangen :(. Mijn subwoofer doet het nu wel (die haalt zijn signaal schijnbaar uit de signalen die naar mijn front en rear speakertjes gaan.

Nu zit ik dus met een centerspeaker die niet werkt :(!
Ik hem hem al direct aangesloten op mijn Game Theatre XP maar dan komt er geen geluid uit. (Best raar eigenlijk, als ik hem op een van de 'aparte/losse' aansluitingen doe van bijvoorbeeld mijn frontspeakers doet ie het wel.)

Iemand enig idee hoe ik dit kan laten werken?

En gelijk dit vraagje maar: Met welke 'programma's' kan ik testen of alle speakers werken? En of ze dus echt surroudn geluid weergeven etc. Ik had gelezen dat er bij de SB Live een 'demo' CD zat. Zou iemand dan wat namen kunnen geven van een van die programma's?

• bart_vd
*schop*

• bart_vd
*nog een schop*

[Mag toch na 24 uur?]

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:21
Weet je zeker dat je je instellingen in Windows wel op 5.1 hebt staan? Anders wordt die centerspeaker niet eens aangestuurd. Ik heb ook een DTT set, maar dan zoeen met aparte decoder. Die geeft in CMSS 4 point (natuurlijk) maar uit 4 speakers geluid, center speaker werkt alleen als ik dan in Windows alles goed heb staan en vervolgens de Digital in ook nog aanzet. Als het puur die uitgang is die niet wordt aangestuurd zou ik het zoeken in de software...

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:21
Op dinsdag 23 juli 2002 22:41 schreef bart_vd het volgende:En gelijk dit vraagje maar: Met welke 'programma's' kan ik testen of alle speakers werken? En of ze dus echt surroudn geluid weergeven etc. Ik had gelezen dat er bij de SB Live een 'demo' CD zat. Zou iemand dan wat namen kunnen geven van een van die programma's?
Bij mijn SB Live! zit een proggie dat "Surround Mixer" heet, maar ik betwijfel of dat ook werkt voor jou kaart. Daar kun je inderdaad al je speakertjes apart mee testen. Nu ik je post nog een x las: welke uit- en ingangen heb je precies, en waar heb je geen bekabeling voor? Want als je alles gewoon aansluit met verloopjes werkt het dan misschien wel?