Toon posts:

Al 5 cpu's opgeblazen ... Ten einde raad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is begonnen met 1 cpu, ik dacht van shit, mobo kapot ? Dan mar nieuw mobo en voor zeker te zijn een nieuwe voeding ook gekocht, cpu van maat geleend om te testen, je raad het al kapot ... zo is het even doorgegaan Ondertussen heb ik al een nieuw moederbord, nieuwe voeding, nieuwe graph card, en binnenkort nieuwe rams. Ik heb echt geen enkel idee meer hoe het zou kunnen komen, als ik er een cpu insteek is die binnen de 2 dagen kapot. Ik heb al meerdere pc's in elkaar gestoken dus ik betwijfel of het probleem bij mij ligt ...
De laatste cpu heeft 1 avond stabiel gelopen, wel maar op fsb 100 ipv 133. Ik heb al gedacht aan een verlie sop men case zodat die langs men mobo men cpu te zwaar belast en die zodanig doorbrand, Ik heb al men draden gechecked en er is niks dat tegen de case ligt. Hoe meet je eigenlijk of er verlies op de case zit ? en wat is onaanvaardbaar ? Dees is al een kostelijk affairke geworden ...

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Sja, misschien moet je gaan denken aan het electriciteitsnet? Meet het eens door bij je thuis. Of is je pc wel geaard? Kan ook helpen. Doe eens gek en neem een ander stopcontact om je pc in te pluggen... Onder het motto "je weet het nooit"...

Over dat "verlies op je case" : Hoe zet jij je mboard in je kast? je schroeft toch niet ALLE spacer schroefjes in de draagplaat ipv alleen die die overeenkomen met de gaatjes in je mboard? Mijn mboard maakt namelijk nergens contact met de kast...

Verwijderd

koeler :?
Het is maar een idee.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op dinsdag 23 juli 2002 22:47 schreef Whoppa het volgende:
koeler :?
Het is maar een idee.
:) Ik wist dat ik iets vergeten was in mijn reply... Sja, neem het als gegeven, maar je weet maar nooit idd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de waarden al uitgemeten die uit men voeding komen en die liggen normaal, ik zet er idd niet meer in dan waar er vijzen in gaan, ik heb zelfs men kaarten (gfx card enzo) afgeplakt zodat die geen contact maken. Stopcontact is geaard. Men koeler is een volcano 7+, kheb juist vernomen dat er mensen zijn die veelal hetzelfde prob hebben met deze koeler ? iemand enige ervaring ermee ? kan me het moeilijk vorostellen

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

misschien zo'n antipowersurge ding kopen? misschien heb je last van rare piekspanningen op je lokale stroomnet?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tip voor je

ga naar de lokale computerboer, laat die hem inbouwen...

want ik ga twijfelen of alles wel goed zit..

en zorg ervoor dat je een bewijsje hebt ofzow dat je het daar hebt laten doen :)

verder zal je wel erge pech hebben.. als op beide mobo's je vcore regelaar mol was,. (Devil kwam ermee,) :)

Verder zal ik graag ook wat meer informatie willen hebben over je moederbord, proc, voeding, kast, videokaart en de hele reutemeteut :)

/edit
meestal als je case niet geaardig staat er ongeveer 110Volt op je kast, altans kom het vaak tegen... moet opzich niet zo erg zijn, maar als je pc nog niet geaardt is doe dat dan eens.
Maar ik denk dat je moed ook wat minder wordt... na 5 cpu's

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Alles zit goed, ben ik vrij zeker van, heb al meer dan 1 pc in elkaar gestoken, nooit problemen gehad, ondertussen zelfs al 2 pc's voor vrienden in elkaar geflanst en die werkt perfect, dus ik denk niet dat ik het probleem ben ...

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat ik niet snap is dat het principe van opblazen berust op koeling en voeding, en jij gaat alleen de voeding en allerlei dingen omheen vervangen?

Die volcano kan slecht geleiden (ik heb slechte ervaring met ThermalTake). Probeer eens een Coolermaster of (als je 100% zekerheid wil) een GlobalWin.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

No offense maar gezien je vorige topics zou ik adviseren bij jou op het bedrijf eens te laten kijken of je het wel goed doet allemaal.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker geen probleem van warmte, en men vorige topic berusten allemaal op zelfde prob, aleen dacht ik toen niet dat het zo neig was. geloof me, het probleem ligt niet bij me, ik denk moest het zo zijn dat ik al lang ontslagen was, ik heb nog geen enkele cpu kapot gehad tot nu ...

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
zweeft het mobo wel goed boven de kast? probeer het eens op een houten plank!

Verwijderd

Wat zijn je temps dan? Als die te hoog zijn is het probleem snel opgelost. Zie je toevallig bij die dode cpu's dat er iets is afgebroken van je core?

Ik denk toch echt dat je het moet zoeken bij je cooler...

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

MartNL

Dit is dus duidelijk een zaak van de boel niet goed aansluiten. Geen spacers en andere zooi er tussen zetten.
Mits je weet wat je doet.

ALs er nl ook maar iets verkeerd contact maakt met de kast blaas je de hele boel op.
Voel eens aan je moederbord rond je cpu word het erg warm daar?

Verder moet je oppassen met coolers aansluiten.
Zeker als je de 4 gaatjes gebruikt.
Dan moet je zeker ringetjes gebruiken. (bij sommige moederborden)

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
jup zeker die ringentjes gebruiken ik heb het zelf bijna gehad
alles ingebouwd zalman koeler mobo weer in de kast wil ik hem aan zetten wat zie ik 2 ringenjes op het buro dus maar niet aangezet
aan het twijfelen gegaan, alles er weer uit en ja hoor 1 schroef vergeten om ringen op te doen
dus ik heb mazzel gehad want die printbaantjes lopen echt strak langs het gat op

Verwijderd

Topicstarter
Temps lagen rond de 35° idle voor een Athlon 1800+ (Heb hem eens 1 avond aan de praat gekregen)

Is met clipon, niet de 4 boutjes

Core is niet afgebrokkeld, bij geen enkel van de 5 cpu's, bennek voorzichtig mee, heb dat ooit es gehad.

Mobo maakt geen slecht contact case, zelfs volledig geisoleerd, want dat was ook mijn eerste gok.

Enige waar ik nog kan aan denken is men cooler, maar hoe kan die ervoor zorgen dat de cpu kapot gaat, warmte is zeker het probleem niet, want 35° idle en 39° load voor een Xp is zeker niet teveel

Verwijderd

Hoe zit het met de hoeveelheid koelprut die je er tussen doe?

Niet te veel niet te weinig.

Als het er elke keer over heen stroomt kan dat niet zo best zijn. En laat het eens daar een computerboer proberen.

Kan je miischien ook wat merken en typenr noemen. Wel zo handig lijkt me.

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op woensdag 24 juli 2002 12:11 schreef Tuy het volgende:

Enige waar ik nog kan aan denken is men cooler, maar hoe kan die ervoor zorgen dat de cpu kapot gaat, warmte is zeker het probleem niet, want 35° idle en 39° load voor een Xp is zeker niet teveel
Misschien is ie onderkoeld..... :7 :9~

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gebruik je AS2?
dat schijnt nogal vaak uit te lopen, en incombinatie met het feit dat AS2 geleid zou het wel eens kunnen dat de AS2 een aantal bruggetjes op je cpu verbind en em daardoor opblaast.

ik heb er trouwens geen ervaring mee hoor, maar ik hoor dit verhaal wel vaker.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Erh, let effe op bij die koeler, bij mij was het clipje vast gaan zitten onder het randje van de schroefjes...

Dag mooie 2000+, gelukkig had ik er toch 2 >:)

Oww ja, op welke stand heb je dat ding staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik AS3 en er zit zeker nie te veel op, let ik wel op

Eclips zit niet vast achter een vijs ofzo

Merk mobo Epox
Merk cpu AMD :)
Koeler Termaltake volcano
Voeding enermax 350W
Gfx card Creative GF4 Ti4600
Pagina: 1