Toon posts:

gegevens images van later toegevoegde foto's ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik voeg in een pagina via een teller op gezette tijden een foto toe. Nu wil ik het nummer achterhalen van de image zoals het in de lijst terechtkomt. Want ik wil de betreffende image bewerken (hoogte, breedte). Nu dacht ik dat de document.images.length wel opgehoogd zou worden, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ook het pas tellen vanaf de oorspronkelijke length werkt niet. Want je zou verwachten, als de length 40 is, de eerstvolgende foto 40 is (gerekend 0-39).Maar dan loopt alles vast.
Overigens werkt wel het uitlezen van de gegevens van de foto die het laatst werd ingelezen bij het laden van de pagina.
Ik ken zelf de gegevens niet, want het kunnen foto's van anderen zijn (gelinkt).
Hoe kan ik de gegevens achterhalen van de document.images die ik later toevoeg ?.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:59

crisp

Devver

Pixelated

preloaden?

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

geef ze een naam :P

document.images['naam']

en plak er nog een onload aanvast

myImage = new Image();
myImage.src = "http://www.domein.com/plaatje.gif";
myImage.onload = doStuff;

function doStuff(){
// plaatje is geladen, this.width/this.height beschikbaar.
}

Verwijderd

Topicstarter
Heb het denk ik al. ik gebruik al een naam (foto) voor de foto.
Nu kan ik met document.images.foto.width en document.images.foto.height de gegevens opvragen.
Maar vraag blijft wel welk nummer die foto's nu eigenlijk toebedeeld krijgen ?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 23 juli 2002 22:38 schreef hans_knight het volgende:
Heb het denk ik al. ik gebruik al een naam (foto) voor de foto.
Nu kan ik met document.images.foto.width en document.images.foto.height de gegevens opvragen.
Maar vraag blijft wel welk nummer die foto's nu eigenlijk toebedeeld krijgen ?
Gewoon het eerst volgende volgens mij. Er wordt lijkt me gewoon een Array.push(Image) uitgevoerd zeg maar..

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

DeFeCt

je wéét toch

even een beetje offtopic, maar er is iets dat me even van het hart moet.

Het valt me op dat je altijd ingenieuze dingen bouwt maar vaak aan een aantal basis dingen voorbij gaat...

Waarom ga je images resizen op het net? Is het niet verstandiger dit in photoshop te doen zodat bezoekers de foto in een optimale bestandsgrootte downloaden en niet in een optimale afmeeting..?

(Ditzelfde had ik laatst ook bij de random wav player, waarom geen mp3 in flash?)

Just wondering en zeker geen flame intended (emmen roelt immers)

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik bezoekers de keus wil laten maken tussen breedbeeld en modem. Voor modem gebruik ik al voor zover ik de foto's zelf in mijn bezit heb, kleinere afmetingen of mindere kwaliteit. Bij breedband gebruik ik betere kwaliteit foto's. Dat zie je nog niet bij het afspelen van muziek (foto's zijn gerelateerd aan bepaalde tijden van een array die behoort bij een bepaald liedje). Die foto's zijn vrij klein. Maar bezoekers kunnen ook achteraf naar de foto's kijken, ook wanneer de muziek al lang voorbij is. En daar houd ik wel rekening met de kwaliteit van de foto's.
En wat het ingenieuze betreft. Ik ben juist met deze site begonnen om te kunnen experimenteren met javascript. Tot hoever moet/kan je clientsite gaan. Wat kun je via cookie nog bewaren bij bezoekers. Waar komen de problemen wat timing betreft, audio/video/foto ? Daar leer ik het meeste van. Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden. Maar er wordt m.b.t. audio , video en foto's vind ik wel betrekkelijk weinig op internet gedaan. Is het wellicht ook niet voor bedoeld. Maar dat maakt het juist leuk toch ?

Overigens...Speler draait MP3, WMA,ASF streaming in verschillende kwaliteit. WAV kan ook maar dan moet ie eerst alles laden.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Javascript kun je heel veel leuke dingen mee, maar wat jij hier wilt lijkt me juist meer iets voor een serverside taal. Je kunt bv dan de plaatjes wel via het web toevoegen, en dan de server de modem en breedband versie laat maken. Want je kunt clientside een plaatje niet kleiner maken voor modem, omdat het plaatje eerst binnen moet zijn gehaald om geresized te worden.

En oh ja: wel eens van Flash gehoord?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt bij mij dus wel. Maar dat heeft te maken met het feit dat de kwaliteit van de foto's pas zichtbaar is in een aparte pagina (achteraf). Eerst wordt altijd de kleine foto geladen. Als je de andere pagina oproept wordt de foto getoond in de juiste kwaliteit. Ik gebruik 2 foto's. De ene foto heet @foto.jpg (modemkwaliteit). De andere foto.jpg. (breedbandkwaliteit). Door het toevoegen of weglaten van @ wordt dus bepaald wat de kwaliteit is. M.b.v. javascript kun je dan vrij eenvoudig de juiste foto laden. Bovendien merkt de bezoeker maar weinig van de laadtijd van de foto's. Want als de ene foto getoond wordt, wordt de volgende al in een hidden div geladen.
Pagina: 1