Toon posts:

PC Crashed zodra er een 3d prog. wordt gestart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc (KT333 (Gigabyte GA-7VRXP), AMD 1900+, 512 MB DDR èn GF4 Ti4200 (Club3d), waarmee ik het volgende probleem heb: Als ik een 3d programma start (spelletjes of 3dMark, wat dan ook) loop steeds na een minutje of drie het hele systeem vast (een echte crash, reageert helemaal nergens meer op). Ik heb al van alles geprobeerd: nieuwe installatie, nieuwse 4in1, nieuwste detonator, en zelfs een andere kaart (Radeon 8500, zelfde probleem). Zelfs het bellen van de leverancier heeft niets opgeleverd.

Iemand enig idee ;? ?

Thanx,
iNS

Verwijderd

Welke Os gebruik je?

Als het Win XP is kijk dan ff bij systeembeheer de logboeken na welke onderdeel de crash veroorzaakt.

Hoe zit het met de temp?
gpu en cpu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai inder daar XP (inmiddels zelfs met SP1 geprobeerd, geen resultaat). Ik krijg uit m'n event vieuwer met die GF4 alleen een melding over acpi:

---
AMLI: ACPI BIOS is attempting to write to an illegal IO port address (0x74), which lies in the 0x74 - 0x76 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.
---
Zegt me eerlijkgezegt niets...

Met die Radeon gaf hij een interessantere melding (lag aan de driver, beweerde XP), maar die weet ik niet meer.

Aan de temp zal het niet liggen denk ik (sys: 36, Proc: 46).

Verwijderd

Ik heb ook veel problemen gehad.

Als ik de AGP in de Bios op 1x zette ging het wel goed.

Maar na veel gelees.... :Z heb ik wat anders ontdekt.

Ik heb de VCore Voltage op +7,5% gezet
en de AGP Voltage op 1.7V

Deze zijn te vinden in Harware Monitor &Misc Setup. (bios)

Succes

[url="http://www.amdmb.com/"]http://www.amdmb.com/[/url] (hier staat erg veel info over het Bord)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Moet je eens kijken in [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/459723/1?limit=50"]het grote 7VRXP topic[/url] :P

Mobo kan niet zo fijn overweg met GF4Ti's. Ik geloof dat je hem naar Gigabyte kon sturen die hem dan voor je ombouwen naar een nieuwe revisie, dan zou het wel goed zijn.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, die vCore en vAgp halen niets uit...
Op de doos van m'n MoBo stond overigens een grote sticker dat hij "Fully GF4 MX Compatible" is. Ik weet niet of de MX en Ti serie het zelfde probleem hadden, maar ja...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 24 juli 2002 16:09 schreef iNS het volgende:
Helaas, die vCore en vAgp halen niets uit...
Op de doos van m'n MoBo stond overigens een grote sticker dat hij "Fully GF4 MX Compatible" is. Ik weet niet of de MX en Ti serie het zelfde probleem hadden, maar ja...
Stond ook op mijn doos. Niet in trappen, GF4MX is iets heel anders dan GF4Ti.

Ik snap trouwens niet waarom ze opscheppen met GF4MX compatible, dat ding zuigt volgens mij...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 22:10
Voedingsprobleem mischien..?
Of een IRQ probleem mischien..

Met mijn oude computer had ik ook vaak problemen en vastlopers.
Als ik in apparaatbeheer mijn geluidskaart uitschakelde draaide alles prima.. probeer dat eens. Dan weet je in ieder geval waar 't probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat hij het wel doet als ik 'm op AGP 1x ipv. 4x zet. Maar ja, daar koop je natuurlijk geen GF4 voor....

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 24 juli 2002 17:25 schreef iNS het volgende:
Het vreemde is dat hij het wel doet als ik 'm op AGP 1x ipv. 4x zet. Maar ja, daar koop je natuurlijk geen GF4 voor....
Misschien vraagt ie dan minder stroom.

Maar je mobo kan het niet aan, dus neem ff een kijkje in het 7VRXP topic, misschien kun je dat ding naar gigabyte sturen zodat ze hem ombouwen (check ff welke revisie je hebt).

Pagina: 1