Toon posts:

Welke fitting? 1/2 of 3/8?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw waterblok nodig voor mijn waterkoeling en nu wilde ik een maze 3 bestellen maar er zijn dus 2 soorten; 1/2 en 3/8. Wat betekend dit precies? Ik heb een eheim pomp en die heeft 3/8 fitting en de radiator werkt met klemmen. De pomp en koelblok dat ik nu heb werken met een schroevensysteem om de slangen vast te maken, heeft de maze 3 dit ook? Dat werd me van plaatjes nou niet echt duidelijk namelijk.

Wie helpt deze n00b aan info!

Verwijderd

[url="http://www.waterkoeling.nl"]www.waterkoeling.nl[/url] *D

Verwijderd

Als je nou ff wacht kun je bij Imhotep een nagemaakte Maze3 bestellen voor 40 euro. De verwachtingen zijn dat hij beter gaat koelen dan de echte. Plus dat hij echt 10x mooier is!

Als je niet weet welke fitting je moet hebben moet je naar je rad kijken. Een blackIce is er alleen met 1/2 bijv.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/Imhotep/koelblok1.jpg

Verwijderd

1/2" = 13 mm
3/8" = 10 mm

Wat ik zoal gelezen heb hier is dat de meeste mensen wel componenten hebben gebaseerd op 13 mm (behalve de pomp. Eheim 1048 = 10 mm), maar de slangen van 10mm hebben.

Ik weet dat de exacte flow niet uitmaakt, maar het lijkt mij dat als je je complete systeem wil koelen je beter alles op 13 mm kan hebben om zo een betere flow en minder weerstand te hebben.

Verwijderd

/quote
Als je niet weet welke fitting je moet hebben moet je naar je rad kijken. Een blackIce is er alleen met 1/2 bijv.

Vaag mijn blackice 1 heeft wel 3/8 fittingen en is niks aan gesoldeerd zat er standaard op :D

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 23:24 schreef ScaboO het volgende:
/quote

Vaag mijn blackice 1 heeft wel 3/8 fittingen en is niks aan gesoldeerd zat er standaard op :D
De extreme niet iig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Klax waterblok gehaald, die heeft het zelfde kabel systeem als me eheim 1046 (300l/uur) pomp . Me cpu wordt nu maximaal 42, met luchtkoeling 56. Wat wel opviel is dat het voor de temperatuur niet uitmaakt of de radiator aanstaat, ik denk dat ik die eerst maar eens ga vervangen. Ik gebruik gedistileerd water, artic silver 3 en ik ga nog water wetter bestellen.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

3/8'' (ongeveer 1 cm) is het meest gebruikelijk geloof ik.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 21:51 schreef minipolopikoler het volgende:
Ik heb een nieuw waterblok nodig voor mijn waterkoeling en nu wilde ik een maze 3 bestellen maar er zijn dus 2 soorten; 1/2 en 3/8. Wat betekend dit precies? Ik heb een eheim pomp en die heeft 3/8 fitting en de radiator werkt met klemmen. De pomp en koelblok dat ik nu heb werken met een schroevensysteem om de slangen vast te maken, heeft de maze 3 dit ook? Dat werd me van plaatjes nou niet echt duidelijk namelijk.

Wie helpt deze n00b aan info!
1/2 is 1/2 duim en 1 duim = 25.40mm dus 1/2=12.70mm(13mm)
3/8 =60525(10mm)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 22:26 schreef Fewture het volgende:
Als je nou ff wacht kun je bij Imhotep een nagemaakte Maze3 bestellen voor 40 euro. De verwachtingen zijn dat hij beter gaat koelen dan de echte. Plus dat hij echt 10x mooier is!

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/Imhotep/koelblok1.jpg
Imhotep?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 21:12 schreef stuartje het volgende:

[..]

Imhotep?
[topic=472823/1/25]
Pagina: 1