[PHP] variabele wordt niet doorgegeven bij include

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:19
-Ik klik op een link op mijn pagina, die verwijst naar een news page

-op de news page:

<?php
$section="news";
include("xxx/header.php");
?>

NIEUWS

<?php
include("xxx/footer.php");
?>

-in de header.php page zit er een if-lus die zou moeten controleren in welke sectie ($section) header.php werd geïnclude.
als $section = news, dan moet hij naast die news-link op de header.php page een gif'ke zette, zodat de surfers weten waar ze zich bevinden.

Op een of andere manier gaat dit niet.
Als ik om te testen $section="news" rechtstreeks op de header.php page zet, dan lukt het perfect. Dan toont hij mooi naast de news-link een picske.
Maar als ik het doe zoals hier, dan is het precies of die variabele $section wordt niet doorgegeven, want header.php toont bij geen enkele link nen gif...

help?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Verwijderd

Als ik het zo begrijp dan krijg jeje variabele niet goed door. Hoe geef jij de variable door??? heb je het al zo geprobeerd [url="http://www.onzin.nl/nieuws.php?section=news"]www.onzin.nl/nieuws.php?section=news[/url] dan moet het wel lukken denk ik. Zet anders wat meer code neer..

Greetz,
Sooterd

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit hierboven is alleen van toepassing als je de bestanden via de webserver aanroept. Dat is hier niet het geval.

Weet je zeker of je code in je header wel goed is? Zet bovenaan je header eens
PHP:
1
&lt;?echo $section;?&gt;

.

Let op dat je in je if statement voor het vergelijken wel $section=="news" moet gebruiken ipv $section=news.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Als je $section meegeeft in GET vorm, helpt $_GET["section"] je dan?
En inderdaad if ($section="news") controleert of hij de variable $section kan zetten naar news, niet of de inhoud van de var $section "news" is ....