Toon posts:

BUFFER probleem met een Liteon 32/12/40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik heb iets vreemd. Sinds kort doet mijn brander raar. Als ik met Nero een CD wil branden, gaan mijn readbuffer en mijn record buffer gigantisch heen en weer. Voorheen kon ik alles nog doen als ik een cd aan het branden was, maar nu lijkt het wel of de brander al het geheugen wegtrekt. Ik kan nu geen andere proggies draaien. Het duurt nou ook zeker 7 minuten voor ik een 700MB cd klaar heb.

Ik heb dit sinds ik met DriveImage een image heb getrokken van mijn HDD.

Mijn systeem:

MSI 645Max2 533Mhz
Pentium 4 - 2Ghz
512 MD DDR RAM
IDE0 = Western Digital 80GB + Maxtor 40GB
IDE1 = Liteon 32/12/40
Windows XP UK Proffesional
Nero 5.5.6.4

DMA staat aan, Jumpers staan goed, Flatcables gecontroleerd, alles zit zoals het hoort te zitten.

PLEASE HELP ME QUICK, want mijn 80GB schijfie moet NODIG leegemaakt worden! ;)

Grtz
Mike
Thanks

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Dat trekt (in tegenstelling tot wat je zegt) heel erg erop dat ofwel je brander ofwel je harde schijf niet op DMA maar op PIO staan. Post eens de logfile van Nero als dat kan. Zowel het op en neer gaan van de buffer als de 7 minuten laten dit vermoeden.

XP durft wel al wel eens de DMA af te zetten zonder dat er enige aanwijsbare reden toe is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden.
Het had nix te maken met de PIO of DMA mode
Ik had met het installeren van de Mobo drivers een IDE tooltje van SIS erbij geinstalleerd. Dit gaf waarschijnlijk de problemen. Nu brand ie weer zoals vanouds (gelukkig)

|:( STOM STOM STOM dat ik daar niet aan gedacht had. |:(
Toch bedankt voor de moeite
Mike