Toon posts:

Is Brander + DVD speler op ATA100 kabel goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus pc met 2 ATA133 controllers... op de primaire mijn HD ofcourse (aangesloten met uata133 kabel), op de secondaire had ik 1 DVD (aangesloten met uata100 kabel). Nu wil ik bij m'n secondaire een burnproof liteon speler plaatsen. Kan dit, of moet ik een langzamere (ata33) kabel gebruiken?

Het werkt iig wel, maar heb gehoord dat de informatie dan te snel naar de brander wordt gestuurd zodat 't mis kan gaan. Maar aan andere kant, het is een burnproof writer en past zorgt er dus voor dat te hoge / lage dataoverdracht geen probleem is.

Owkay, wie kan mij 't duidelijk uitleggen? ;) thx

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36
HD's aan primaire connector.
RW op seconday master
DVD op seconday slave

gebruik van ATA-kabel maakt geen verschil met een standaard IDE kabel in functionaliteit.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Kan prima en snelheid wordt echt niet naar beneden gehaald.
Ik brand er hier lekker op los met een Pioneer 105F en een Plextor 40x12x40 aan een gewone 40-polige kabel, on the fly is geen enkel probleem, ook 40x niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nee naar beneden niet nee, maar lijkt me misschien dat de brander TE snel data aangestuurd krijgt.

Verwijderd

daarvoor zal een brander wel z'n eigen processortje hebben, dat ie weet wat ie wanneer moet branden, dus te snelle aanvoer is geen probleem

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:26

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Te snel kan niet hoor :)
een ata 133 kabel is gewoon backwards naar ata 33/66/100
je mobo kijkt wel hoe snel het apparaat kan en dan gaat het gewoon zo snel.

Tweakers Discord

Verwijderd

No problemo...

ik heb
PCI ATA100: Primairy - Master -> Maxtor 40GB
PCI ATA100: Secundairy - Master -> Pioneer DVD speler
MOBO ATA33: Primairy - Master -> Asus 52x CD-Rom
MOBO ATA33: Secundairy - Master -> Plextor 8x/4x/32x CDRW

Het enige "probleem" is dat brandprogramma's na het inlezen van de bronCD eerst een eject doen voordat ze gaan schrijven als ik de Pioneer gebruik indien hij aan de PCI ATA Controller zit. Zit de Pioneer aan de Mobo-ATA dan eject hij na inlezen niet :?

Dat je 80polige conductor kabel gebruikt - ook voor non ATA66/100/133 - is alleen maar beter. De combinatie van PCI-ATA + Mobo-ATA zorgt alleen maar voor verbeteringen omdat je dan alles op Master kunt zetten.

Dat het te snel naar je Writer gaat is ook alleen maar voordeel -> je writer heeft toch ook eigen cacheruimte...

Verwijderd

DVDrom is overhet algemeen ATA66 :) en dat haal je niet door je ata33 draadje :)

owja met mijn 56x ACER cdrom aan een ATA 100 kabeltje haal ik 20x digital audio extractie
zonder blijft die hangen op 7 a 8 keer
Pagina: 1