wel op 10 MBit hub en niet op 100 MBit router

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Topicstarter
Na een dag van heerlijke frustratie ga ik jullie hulp eens inroepen:

Situatie, we hebben een 100MBit router/switch (Repotec) en daarop een hub 10MBit (merk onbekend). Nu draaide het bij mij goed, maar opeens werkte het inet delen niet meer. Bij huisgenoten wel.
Na veel kloten en doormeten (kabel perfect!!) en zelfs een nieuwe NIC gekocht, is het zo dat ik als ik mijn kabel plug in de hub dat ik wel inet heb en in de router geen, terwijl de hub verbonden is met de router.
Waar ligt de fout? Weten jullie het? Zo ja, geef me ajb de oplossing, want ik heb echt |:( neigingen...

Used to be Down Under... Foto gallery

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Router @ 100 mbit, hub @ 10 mbit?
Kabelmodem kan slechts 10 mbit conn aan?

XBO: Michaël#3318

• Heideroosje
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Andere poort al geprobeerd?

<edit>
op je hub
</edit>

Verwijderd

Kan je NIC wel 100 Mbit aan? Aangezien het waarschijnlijk over de 10/100 Mbit hub wel werkt en over de 100 Mbit router niet. De hub 'ziet' dat je NIC slechts 10 Mbit aankan en stuurt de data dus ook op deze snelheid door.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Helemaal niets veranderd voordat het stopte met werken? Dan moet er i.d.d. wel een poort ofzo stuk zijn of een kabel slecht contact maken. Ik neem aan de de Hub op de uplink van de router zit. De uplink is vaak gedeeld met een andere poort op de router, die kan je dan niet meer gebruiken.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Kun je je router naar 10mb schakelen ipv 100mb??? Doen :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 23 juli 2002 21:26 schreef Nefiorim het volgende:
Router @ 100 mbit, hub @ 10 mbit?
Kabelmodem kan slechts 10 mbit conn aan?
Dat maakt niet uit.

Hij zegt dat hij een router heeft ingebouwde 100MB switch.
Die router zijn LAN interface zit ook op die switch.
Het is zijn WAN poort die 10mbit is.
Het is een switch dus zelfs dan nog maakt het niets uit.

Topicstarter:
Erg vaag probleem als ik het zo lees maar toch maar ff de standaard dingen checken:
• staat je NIC die op die switch zit zeker NIET op full duplex ?
• probeer toch maar eens andere kabel
• probeer zoals voorgesteld maar eens een andere poort
• sluit je pc eens gewoon aan op de switch zelf

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 21:45 schreef Predator het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit.

Hij zegt dat hij een router heeft ingebouwde 100MB switch.
Die router zijn LAN interface zit ook op die switch.
Het is zijn WAN poort die 10mbit is.
Het is een switch dus zelfs dan nog maakt het niets uit.

Topicstarter:
Erg vaag probleem als ik het zo lees maar toch maar ff de standaard dingen checken:
• staat je NIC die op die switch zit zeker NIET op full duplex ?
• probeer toch maar eens andere kabel
• probeer zoals voorgesteld maar eens een andere poort
• sluit je pc eens gewoon aan op de switch zelf
• Nee, hij staat op auto mode (hoe kan ik checken wat dat nu geworden is?)
• Andere kabel werkt niet. (Al geprobeerd hoor!)
• Alle poorten van router gebruikt.
• Als dat een kabel van NIC naar router/switch leggen is: dat werkt dus niet....

Probleem is dus dat het werkte, opeens niet meer en na gekloot alleen dus op de hub, die in een van de poorten van router/switch zit.

NIC kan 100 MBit aan.

Op zich moet dit niet erg zijn, maar als straks huisgenoten weer terug zijn, wil ik met hun wel weer op 100 MBit bestanden delen >:) en sowieso heb ik hem samen met 2 anderen gekocht JUIST voor die hoge deel-snelheid, dus beetje zonde (en de hub is al vol :P)

Weinig meer kan ik geven, behalve dan dat het gewoon ruim een jaar (zo niet langer) zo stabiel heeft gedraaid. Het was echt heel plotseling dat er geen internet meer was.

edit:

Als ik de kabel van de compu direct in de router doe, brandt het lichtje van 100 MBit, maar het andere lichtje knippert als een razende, maar wel periodiek en niet zoals het moet knipperen wanneer er data doorgesluisd wordt.
Dit doet hij niet alleen wanneer de computer volledig is opgestart, maar ook tijdens de bootsequence.

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Iedereen is weer wakker en ik ook, dus tikkie omhoog :P

Verwijderd

Wat voor een OS draai je??

Ik heb bij sommige mensen gezien met Win98 dat het netwerk pas goed functioneert nadat ze hun protocollen opnieuw installeerden (omdat zij van netwerk wisselden)

Bij mezelf heb ik gezien dat ik het netwerk opnieuw moet initialiseren. Ikzelf gebruik Windows XP, gewoon ff de network connection wizard doorlopen en voila.

Ik had dat probleem dat ik helemaal niemand zag, na de wizard iedereen en lekker vlot leechen..

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Ik gebruik idd ook XP.
Bij mezelf heb ik gezien dat ik het netwerk opnieuw moet initialiseren. Ikzelf gebruik Windows XP, gewoon ff de network connection wizard doorlopen en voila.
Wat bedoel je met opnieuw initialiseren?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mooi woord voor alles weg gooien en opnieuw aanmaken :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 10:35 schreef SithWarrior het volgende:
mooi woord voor alles weg gooien en opnieuw aanmaken :P
Als het maar gaat om de tcp/ip protocollen en niet XP :Y)

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Op donderdag 25 juli 2002 10:31 schreef Mescalum het volgende:
gewoon ff de network connection wizard doorlopen en voila.
Heb het ook al eens voorgehad. Alle instellingen goed, niets veranderd, plots alles weg. Ff wizard opnieuw doen, en alles werkte opnieuw. Raar, maar helpt wel...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Ik zal het zo proberen, maar dan vind ik het nog steeds apart dat ik WEL op de 10MBit kan en niet op de 100MBit, terwijl XP 'herkent' welke snelheid hij mag gebruiken... |:(

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Je maakt toevallig niet ergens de fout door en de uplink poort en poort 1 of 8 tegelijk te gebruiken op je switch/hub?

De uplink poort deelt over het algemeen de verbinging met 1 van je overige poorten. Als je dan beide gebruikt, dan werkt het niet

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Goed, ik heb getracht de tpc/ip protocollen te verwijderen in XP: onmogelijk.
Even gauw dan maar de NIC softwarematig verwijderd en opnieuw laten installeren. Opnieuw opstarten en opnieuw laten herkennen en alle protocollen opnieuw laten installeren (die ik verwijderde om tpc/ip te kunnen verwijderen, maar deze opzet mislukte).
Nu na opnieuw opstarten de volgende situatie: lampje op NIC brand niet en datalampje van router knippert, maar ook het 100MBit lampje (alleen langzamer). Op het moment dat 100MBit uit is, is ook datalampje uit. En als 100 MBit aan, dan datalampje snel knipperend, maar nog steeds niet alsof er data doorheen gestuurd wordt.
Je maakt toevallig niet ergens de fout door en de uplink poort en poort 1 of 8 tegelijk te gebruiken op je switch/hub?
De uplink poort deelt over het algemeen de verbinging met 1 van je overige poorten. Als je dan beide gebruikt, dan werkt het niet
Nee, dat heb ik niet gedaan. Want bovenstaande doet hij in alle 3 de overige poorten van de router (in 1 zit de hub).

Verwijderd

Hmmmm wel knap dat het van de ene naar de andere dag niet meer werkt.

Je hub, heeft ie niet toevallig een of andere resetknop of zo? (ik heb van die hubs gezien)

en anders misschien ergens stiekem een kabelbreuk, dan blijf je je laplazarus zoeken :P

offtopic:
jaja ik gebruik soms nette woorden om bepaalde dingen duidelijk te maken :z

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 13:13 schreef Mescalum het volgende:
Hmmmm wel knap dat het van de ene naar de andere dag niet meer werkt.
Vond ik nou ook :(
Je hub, heeft ie niet toevallig een of andere resetknop of zo? (ik heb van die hubs gezien)
Niet dat ik van weet. Router is al gereset. Kabelmodem ook...
en anders misschien ergens stiekem een kabelbreuk, dan blijf je je laplazarus zoeken :P
Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat hij een stuk of 6 keer (ja echt waar!!) goed doorgemeten is. Dus geen breuk. Niet alleen dat: ik gebruik OP DIT MOMENT een ANDERE kabel. Die doet het zelfde geintje (kan wezen dat dit m'n oude is waar ik het probleem ook op had).

Verwijderd

Leuk vraagstuk..

Heb dit al eens eerder bij de hand gehad in een win2k netwerk alles LEEK in orde maar was dit niet uitkomst bood uiteindelijk om de complete netwerk omgeving eruit te mieteren netwerkkaarten eruit te halen en EERST de niet werkende kaart in een ANDER slot te stoppen en de drivers opnieuw te installeren grappige is wel dat ik de SYS bestanden handmatig moest verwijderen om nieuwe te kunnen laden..

I know kloten uitleg maar dit was de enige oplossing die ik vondt .. andere netwerkkaart helpt domweg niet en vraag me niet waarom..

Grtz. Roeltje

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 23:42 schreef Ethereal het volgende:
Heb dit al eens eerder bij de hand gehad in een win2k netwerk alles LEEK in orde maar was dit niet uitkomst bood uiteindelijk om de complete netwerk omgeving eruit te mieteren netwerkkaarten eruit te halen en EERST de niet werkende kaart in een ANDER slot te stoppen en de drivers opnieuw te installeren grappige is wel dat ik de SYS bestanden handmatig moest verwijderen om nieuwe te kunnen laden..
Welke .sys files zijn dat o.a.? Maar ik zal dit eens proberen, maar ik hoop dat het evt. simpeler zal zijn, maar ik vrees het ergste :'(

Verwijderd

de .sys bestanden van je netwerkkaart. alles omtrent je netwerkkaarten moet fysiek van de harde schijf zijn verwijderd...

zelfde grapje komt ook voor in winXP trouwens en nog reproduceer baar ook trouwens.. alleen loopt ie dat niet meer over 10mbit maar is doodleuk zijn netwerk ID kwijt en reset van pc account heeft geen zin hij wil gewoon niet meer inloggen. :(

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 13:18 schreef Ethereal het volgende:
de .sys bestanden van je netwerkkaart. alles omtrent je netwerkkaarten moet fysiek van de harde schijf zijn verwijderd...
Is dat gewoon ff kijken bij device-manager?
Is in mijn geval gewoon 1 file nl...
zelfde grapje komt ook voor in winXP trouwens en nog reproduceer baar ook trouwens.. alleen loopt ie dat niet meer over 10mbit maar is doodleuk zijn netwerk ID kwijt en reset van pc account heeft geen zin hij wil gewoon niet meer inloggen. :(
Onder XP gebeurt dus dit grapje wel dus :'(. Maar dan ga ik dit eens proberen. Cyah hopenlijk binnenkort weer :P

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Nu ga ik mezelf even quoten, want ik vermoed dat dit toch wel een belangrijke aanwijzing is:
Ikke schreef:
Als ik de kabel van de compu direct in de router doe, brandt het lichtje van 100 MBit, maar het andere lichtje knippert als een razende, maar wel periodiek en niet zoals het moet knipperen wanneer er data doorgesluisd wordt.
Dit doet hij niet alleen wanneer de computer volledig is opgestart, maar ook tijdens de bootsequence.
Bovenstaande oplossing van driver weggooien, werkte dus niet. Misschien heb ik veeel te weinig weggegooid, want hij herkende de kaart meteen en installeerde deze zonder dat ik een cd aan moest reiken.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Hang de netwerkkabel die naar je computer gaat eens aan de poort op de router waar normaal je hub aan hangt (of had je dat al geprobeerd?)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 19:01 schreef M14 het volgende:
Hang de netwerkkabel die naar je computer gaat eens aan de poort op de router waar normaal je hub aan hangt (of had je dat al geprobeerd?)
Kort maar krachtig: ja...

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
We knallen deze toch nog maar eens omhoog... Niet dat ik (als er niet echt meer een oplossig komt) gewoon op 10 MBit blijf zitten, maar het is zo zonde van die router.

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

Wat voor netwerk-kaart heb je, want volgens mij heb je een probleem met het auto-negotiaten van de snelheid en duplex-optie.
Als je de hub er namelijk aanhangt, is er maar een optie mogelijk; nl 10 Mb HD, echter aan de switch zijn er 4 opties mogelijk en daar gaat het waarschijnlijk fout. Het is bekend dat bepaalde merken waaronder cisco, 3com en intel niet goed met elkaar kunnen auto-negotiaten. Als jij dan bv een "no name" switch met een "no name " NIC koppelt, kan daar best wel een probleem inzitten. Verder zou je het misschien met win2K kunnen proberen wat hij dan doet, het kan natuurlijk ook in XP zitten.

scn

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
scn schreef op 31 juli 2002 @ 10:25:
Wat voor netwerk-kaart heb je, want volgens mij heb je een probleem met het auto-negotiaten van de snelheid en duplex-optie.
Als je de hub er namelijk aanhangt, is er maar een optie mogelijk; nl 10 Mb HD, echter aan de switch zijn er 4 opties mogelijk en daar gaat het waarschijnlijk fout. Het is bekend dat bepaalde merken waaronder cisco, 3com en intel niet goed met elkaar kunnen auto-negotiaten. Als jij dan bv een "no name" switch met een "no name " NIC koppelt, kan daar best wel een probleem inzitten. Verder zou je het misschien met win2K kunnen proberen wat hij dan doet, het kan natuurlijk ook in XP zitten.
Ik heb een Unex er NU inzitten, die XP herkent als Realtek. De Router is als gezegd Realtek. Wat zou ik dan moeten instellen in XP als snelheid (100 MBit, duh) en als duplex (:? :?)?

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
De laatste keer een trapje. Ik hoop dat er nog mensen aandacht besteden aan het knippergedrag van de router.
Kort vraagje dus: wat moet het zijn bij duplex als ik het handmatig wil instellen?

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

Als je de NIC vast insteld op 10Mb HD zou het iig moeten werken, omdat de hub (10 Mb HD) ook met die instelling werkt. Als dat goed gaat kun je 100 Mb HD proberen, en uiteindelijk 100 Mb FD.
Meestal is het zo dat als je 1 kant fixed zet, je geen problemen meer hebt.
Je weet wel heel zeker dat het een switch is en geen switched hub?
Een switch kan namelijkhalf- en full duplex aan op 10/100 Mb , en een switched hub kan alleen maar half duplexaan op 10/100 Mb.

scn

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
scn schreef op 02 augustus 2002 @ 12:42:
Als je de NIC vast insteld op 10Mb HD zou het iig moeten werken, omdat de hub (10 Mb HD) ook met die instelling werkt. Als dat goed gaat kun je 100 Mb HD proberen, en uiteindelijk 100 Mb FD.
Meestal is het zo dat als je 1 kant fixed zet, je geen problemen meer hebt.
Je weet wel heel zeker dat het een switch is en geen switched hub?
Een switch kan namelijkhalf- en full duplex aan op 10/100 Mb , en een switched hub kan alleen maar half duplexaan op 10/100 Mb.
Nee, helaas. Geen van bovenstaande mogelijkheden werkt op de router. :( Wat hij wel doet en op zich een grappig effect geeft is dat wanneer ik de kabel aansluit op de router en hem op 100 Full mode zet in XP op het ritme van het knipperen van de ledjes van de router "a networkcable has been unplugged" in beeld begint te knipperen. Pretty cool, maar het werkt dus niet |:(.

Anymore suggestions?

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 14:59

Allanon

appearance is overrated

Ok, hier ff een medegebruiker van de bewuste router

We zijn bezig geweest om mogelijkheden uit te sluiten en tot het volgende gekomen:

De router snapt 100 Mbit niet meer

Als we 1 computer met een 100 Mbit kaart er op aansluiten, het bekende probleem, zetten we dezelfde kaart handmatig op 10 Mbit, geen enkel probleem.

Zou dat gewoon een hardwarematig deffect zijn, of is er iemand die dit ook al een keer heeft gehad en de oplossing weet?

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Dan tikken we hem weer de lucht in....

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 14:59

Allanon

appearance is overrated

Dan sturen we de router gewoon op en krijgen we een nieuwe die wel werkt.

Probleem was dus idd hardwarematig, bedankt voor het meedenken iig :)

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Mijn conclusie uit dit draadje

Je gebruikt een verkeerde kabel.

Voor het leggen van een 100Mbit link moet je CAT5 (categorie vijf) kabel gebruiken. Voor dat CAT-5 kabel op de markt kwam werd er CAT-3 kabel gebruikt die alleen geschikt is voor 10Mbit verbindingen.

ECHTER.... met een beetje geluk kan je met CAT-3 ook een 100Mbit verbinding tot stand brengen als de kabel lengte erg kort is. Maar dit is dat wel een zeer onstabiele verbinding. Je hoeft de kabel maar 1 centimeter te verleggen en je hebt de poppetjes aan het dansen.
Wat er dan gebeurd is dat zowel de NIC als de HUB/Switch of Router aan de andere kant van de lijn een verbinding proberen op te zetten maar telkens weg valt omdat het signaal aan de buitenkant van de draden gaat lopen i.p.v. er door heen. Dit resulteert meestal in stabiel knipperende ledjes op een router en indien aanwezig op de NIC. (dat is tenminste mijn ervaring B) )
Het gebruik van CAT-5 kabel verhelpt dit probleem omdat de draden van een andere legering zijn gemaakt en het signaal dus keurig _door_ de draden heen een weg naar de eindbestemming vind.

Nu je toch nieuwe kabel gaat kopen :*) kies dan meteen voor CAT-5 E. Dit type kabel is namelijk geschikt tot verbindingen tot 1000Mbit p/s. Voor het geval dat je ooit je intranet wil upgraden ;)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik haal deze even omhoog omdat mijn vraag er wel heel erg op lijkt.

Ik heb:
laptop met Xircom 10 mbit netwerk + modem (probleem)
pc met 100 mbit netwerkkaart (werkt goed)
pc met 10 mbit netwerkkaart (werkt goed)
E-tech 10/100 switch

Probleem: als de laptop met het 10mbit xircom kaartje op de switch aangesloten wordt, dan gaat alleen een lampje op de switch als een idioot knipperen en is er geen verbinding.
De 10mbit pc heeft daarentegen geen enkel probleem. Als ik een 10mbit hub tussen de laptop en switch instop dan werkt het ook prima.

Kent iemand dit verschijnsel van Xircom netwerkkaarten en heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen zonder er een extra 10mbit hub tussen te prikken? Bij de settings van het Xircom kaartje onder win2k stond er geen half/full duplex setting tussen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Vandaag misschien iemand met een idee?

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Wat je even kan proberen is om bij de geavanceerde instellingen van je netwerkkaartje de 'detect cable' uit te zetten.

Ik heb een Xircom RealPort CardBus Ethernet 10/100+Modem 56 (een mond vol) waarbij ik dat probleem ook had en het uitzetten van de kabeldetectie de oplossing bood.

• gykm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04 14:07
hmm tis wel oud topic mare ik heb precies hetzelfde probleem!
Plotseling van een op andere moment niemand internet verbinding meer...ik heb ook een repotec 100mbit router/switch enne een 100mbit switch uplinked..
Iedereen draait hier 100mbit full duplex..Nu wil waarschijnlijk mijn router geen 100mbit meer draaien, als ik de pc op 100mbit zet dan flits het 100mbit lampje als een razende terwijl er geen data wordt overgepompt, maar verbinding krijgen met de router doet ie niet!!
Dus ik alles geprobeerd, uiteindelijk wilde het weer werken als ik mun pc op 10mbit zette (direct op router).. maar de uplinked switch die wil standaard 100mbit draaien en dus knipperd het lampje van port 8 continu en super snel..
Dus de pc's die achter de switch hangen kunnen hun snelheid wel op 10 mbit zetten maar de switch die draait dan nog wel op 100mbit!! en dus werkt het niet:((.
iemand een id hoe het komt dat de switch zomaar niet meer 100mbit kan draaien?...
plz help ;(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dit klinkt een beetje naar de verwarring van een switching hub vs switch
waarbij de eerste op 10 of 100 Mb werkt
en waarbij de tweede op 10 en 100 Mb werkt

Iperf

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bekijk deze eens, gaat ook over een Repotec Router plotseling aan het dementeren....

[ Voor 23% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-12-2002 16:32 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Topicstarter
Volgens mij is dat een dubbelpost ;) :X

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

PrinsEdje80 schreef op 29 december 2002 @ 16:58:
Volgens mij is dat een dubbelpost ;) :X
Volgens: [rml]Predator in "[ NT] Beter eentje sluiten ?!"[/rml] Hoeft dat niet :)

[ Voor 26% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-12-2002 18:18 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

oke, heb weinig verstand van netwerken enzo, maar de fout die ik zelf een keer gemaakt heb is dat bij het zelf knijpen van stekkers aan je cat 5 kabels je goed op de kleurcodering moet letten. Ik dacht logisch te werken, en de kabeltjes in de volgorde oranjewit-oranje, groenwit-groen, blauwwit-blauw, bruinwit-bruin in de stekker te steken, en vervolgens werkte 10mbit prima, maar 100mbit absoluut niet. Na veel geouwehoer erachter gekomen dat blauw en groen verwisseld moesten worden, en toen draaide alles weer prima. Oftewel, de volgorde in de stekker moet zijn oranjewit-oranje, groenwit-blauw, blauwwit-groen, bruinwit, bruin. Dit probleem heb je natuurlijk niet als je kant-en-klaar kabels gebruikt, maar toch, ik denk, ik meld het ff.
Pagina: 1