Toon posts:

cpu + motherboard nieuw erin :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moet ik me hdd formateren als ik een nieuwe motherboard en cpu erin zet????
of niet als et niet zo is moet ik dingen opnieuw installe?? bijv. os ben ik dan al me proggramfiles kwijt die onder C:/ staan???

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:11
nee het hoeft niet, maar het is wel zo verstandig omdat er allemaal oude zooi (drivers etc.) van je oude moederbord blijft staan. En ja je bent alles kwijt dat op je C: staat als je formateert.

Verwijderd

Topicstarter
wa is et nou? moet ik formateren? moet ik et late staan
of moet ik de os opnieuw installe?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ligt er aan. van Intel naar VIA hoefde ik niet te formatten, van VIA naar SiS wel en van SiS naar VIA ook.

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

zou wel effe besturingssysteem erop nieuw opzetten, maar je hoeft niet je hd te formateren

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 21:32 schreef zimbab het volgende:
ligt er aan. van Intel naar VIA hoefde ik niet te formatten, van VIA naar SiS wel en van SiS naar VIA ook.
ik heb nu p3 900 mhz en ik wil naar de p4 2 ghz of de 2,5ghz

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Gewoon alles opnieuw installeren. Hij wordt er anders zeker langzamer van.

Is volgens mij ook wel iets wat je via de search prima kan vinden.

Systeem | Strava

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op dinsdag 23 juli 2002 21:36 schreef GreenLizard het volgende:

[..]

ik heb nu p3 900 mhz en ik wil naar de p4 2 ghz of de 2,5ghz
als het beide Intel-chipsets zijn zal het wel meevallen denk ik zo, maar goed.....voor de zekerheid toch maar back-uppen. ik zelf heb alles op een andere partitie staan dan de partitie waarop windows staat. kun je die windows-partitie lekker formatten terwijl je al je data nog op de andere hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
:| gewoon simpel antwoorden
moet ik formaterne?? en raak ik files kwijt als ik een nieuwe motherboard en cpu erin zet?

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Lees mijn post dan!

Als je gaat zoeken op:

Nieuw moederbord installeren.

Kom je erachter dat het veel problemen kan geven en dat je pc er langzamer van wordt als je niet opnieuw installeerd.

Opnieuw OS installeren dus!

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 21:42 schreef brakkie het volgende:
Lees mijn post dan!

Als je gaat zoeken op:

Nieuw moederbord installeren.

Kom je erachter dat het veel problemen kan geven en dat je pc er langzamer van wordt als je niet opnieuw installeerd.

Opnieuw OS installeren dus!
dat kan dus ZONDER files te verliezen want alleen de os moet er opnieuw op. zeg dat dan meteen |:(

• DaRoot
  • Laatst online: 20-08 13:57

DaRoot

Some say...

Op dinsdag 23 juli 2002 21:40 schreef GreenLizard het volgende:
:| gewoon simpel antwoorden
moet ik formaterne?? en raak ik files kwijt als ik een nieuwe motherboard en cpu erin zet?
even rustig aan zeg. Als je wilt gaan drijven, moet je schapen kopen, of in het water springen!!

Wat me voor jou het beste lijkt is dat je het spul gewoon ombouwd, en daarna je Windows probeert te starten. Als dat lukt, installeer dan de juiste drivers voor de nieuwe onderdelen. Lukt het niet, probeer een installatie over de bestaande windows heen. Lukt dat ook niet, kun je nog altijd je Windows-dir wegsmijten en dan een installatie doen.

Maar niet zo drijven he? Wordt hier over het algemeen niet gewaardeerd! Je krijgt hier goedbedoelde hulp van de welwillende medemens, dus beetje netjes houden!! (jees, heb ik dat geschreven? :? )

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
srry

• DaRoot
  • Laatst online: 20-08 13:57

DaRoot

Some say...

Op dinsdag 23 juli 2002 21:56 schreef GreenLizard het volgende:
srry
Ja is al goed joh...

Maar ik hoop dan dat je er iets mee kunt. Om toekomstige flames te voorkomen voor jou, ze hebben hier een perfecte search. Kun je veel mee vinden. Good luck!!!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Als je een andere cpu inplugt, MOET je altijd windows er overheen gooien. (Reinstallen) Anders zul je niet alle voordelen van je nieuwe cpu kunnen benutten.
Een nieuwe cpu kent veel nieuwe instructies, die vaak nog net wel op de windows-cd staan. Zo niet, ga je na de re-install naar de windows-update-site. Daar zul je ze gegarandeerd zien staan en kun je ze gratis binnenhalen.
Enne.....Bij een re-install ben je niet je Programma's kwijt :)

Of je problemen krijgt omdat je chipsetdrivers niet de hetzelfde zijn?????? Is wel te verwachten.
Je kunt wellicht proberen om nu (met het oude mobo) eerst de nieuwe drivers ergens te downloaden en te installeren. Je moet toch opnieuw booten voordat deze werken. Na installatie niet booten, maar afsluiten. Mobo omzetten en hopen.
Zo niet: :r
Dan niet lang klooien. Format C: en opnieuw beginnen.

ff door een zure appel heen bijten |:(

Verwijderd

Topicstarter
*offtopic*

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~centrvak/PC.Humor/PC.Images/Schoonmaker.jpg
[url="http://users.bart.nl/~centrvak/PC-grappen.htm"]http://users.bart.nl/~centrvak/PC-grappen.htm[/url]
:P:P:P

Verwijderd

hi hi :)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
Ik heb er drie dagen terug ook een nieuwe processor/moederbord/geheugen-combinatie ingezet, en geen enkel probleem: Windows (XP) vond wel alle hardware opnieuw, maar draait nog steeds als een zonnetje! Of hij trager is weet ik niet, ben van 700 naar 2000+ gegaan, dus dat valt me niet op :P

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 22:19 schreef sjroorda het volgende:
.......Windows (XP) vond wel alle hardware opnieuw, maar draait nog steeds als een zonnetje! Of hij trager is weet ik niet, ben van 700 naar 2000+ gegaan, dus dat valt me niet op :P
Tuurlijk vindt XP (gebruik ik ook) je hardware. Ik heb vorige maand mijn AMD TB 1,4 GHz vervangen door een 2000+. Ik merkte ook niks. Ook niet toen ik XP ge-re-installed had. Daarna zag ik wel, dat er op de Windows-XP-updatesite nieuwe cpu-instructies konden worden binnengehaald. Daarvoor gaf ie dat helemaal niet aan.
Toen gaf ie 'm toch van jetje.... :9~
Zeer de moeite waard.

Ben wel een beetje off-topic. Maar goed.
Pagina: 1