Toon posts:

beetje erg grote fonts in mozilla...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.ruiten1/screenshot.png

eeh.. hoe krijg ik de fonts (menu, personal bar, navigation etc.) kleiner??

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25
Je kunt gebruik maken van de TinyMozilla Theme die er voor Mozilla beschikbaar is.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Topicstarter
hammerhead: dat... lijkt me nou niet echt een geschikte oplossing... ik wil elke theme kunnen gebruiken die ik wil, en met 'normale' fonts.. :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Themes in mozilla zijn toch gewone xml files, dus je kan gewoon je fonts in je theme aanpassen. Gewoon een kleiner font kiezen.

• hammerhead
Op dinsdag 23 juli 2002 21:26 schreef areana het volgende:
hammerhead: dat... lijkt me nou niet echt een geschikte oplossing... ik wil elke theme kunnen gebruiken die ik wil, en met 'normale' fonts.. :)
Hmmm, het is al weer wat later op de avond, ben al weer de hele avond bezig met werken.. Ik las je post iets verkeerd ik dacht dat je personal bar, navigation kleiner wilde hebben...

Verder dacht ik overigens dat de tinyMozilla Theme wel een kleiner lettertype had hoor.... Dus misschien was mijn post nog zo gek niet :P

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12: oh? :? - de themes zijn bij mij gewoon binary files.. (niet echt eenvoudig te editen dus..) :P

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Is dit alleen in Mozilla of in alle apps? Als het in alle apps is, dan moet je eens naar je X server of fontserver config kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 21:43 schreef hammerhead het volgende:
Verder dacht ik overigens dat de tinyMozilla Theme wel een kleiner lettertype had hoor.... Dus misschien was mijn post nog zo gek niet :P
idd.. maar smaken verschillen... ik vind de theme dus lelijk.. :r

deadinspace: het probleem lijkt alleen op te treden bij gtk apps (mozilla, gimp ed.), andere apps lijken er geen last van te hebben...

• hammerhead
Op dinsdag 23 juli 2002 21:47 schreef areana het volgende:

[..]

idd.. maar smaken verschillen... ik vind de theme dus lelijk.. :r
Smaken verschillen, maar ik kan je vertellen dat ik erg blij ben met die kleine icoontjes op mijn laptop met 1024x768.

Op die manier heb ik namelijk tenminste wat ruimte vrij op mijn scherm voor de eigenlijke webpagina :)

--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een beetje zitten spelen met de fontserver config... maar helaas.. wat ik ook doe.. :'( (misschien zie ik iets over het hoofd hoor... ben nou niet bepaald een expert in het configureren van x of fontserver dinges ofzow)

Verwijderd

Je kan ff kijken of in jouw /etc/X11/XF86Config de 100DPI fonts eerder worden geladen dan de 75DPI fonts.

Te herkennen aan dat de regels van de 100dpi's boven die van de 75dpi's staan.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Op dinsdag 23 juli 2002 21:43 schreef areana het volgende:
Gomez12: oh? :? - de themes zijn bij mij gewoon binary files.. (niet echt eenvoudig te editen dus..) :P
Volgens mij zijn die dingen gewoon te unzippen. Probeer maar eens.

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 22:07 schreef Bunny_Feet het volgende:
Je kan ff kijken of in jouw /etc/X11/XF86Config de 100DPI fonts eerder worden geladen dan de 75DPI fonts.

Te herkennen aan dat de regels van de 100dpi's boven die van de 75dpi's staan.
goh.. ook toevallig.. ik had net een site gevonden waarop exact dezelfde informatie stond.. de 100dpi's werden idd eerder geladen dan de 75 dpi fonts.. even omgewisseld.. klaar :P :D

thnx voor jullie hulp :)

Verwijderd

Graag gedaan :Y)

Verwijderd

Topicstarter
:'( - gisteravond leek het probleem opgelost, ik had eindelijk 'normale' fonts... en nu is het probleem ineens weer terug :? :{

de section "Files" in XF86Config-4 ziet er op dit moment zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Section "Files"
      FontPath    "unix/:7100"              # local font server
      # if the local font server has problems, we can fall back on these
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/misc"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/75dpi"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/100dpi"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/Type1"
      FontPath    "/usr/lib/X11/fonts/Speedo"
EndSection

en in /etc/X11/fs/config staat het volgende regeltje:
code:
1
default-resolutions = 75,75,100,100

75dpi wordt toch echt eerder geladen dan 100dpi :? - toch? :?

ow ja... het enige wat ik sinds gisteravond veranderd heb aan mijn systeem is dat ik nu login.app gebruik ipv xdm.. :) - kan dat er iets mee te maken hebben?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 24 juli 2002 10:21 schreef areana het volgende:
de section "Files" in XF86Config-4 ziet er op dit moment zo uit:
Comment die regel met 'FontPath "unix/:7100"' eens uit. (das voor je fontserver, die override dat 75/100 dpi gebeuren waarschijnlijk).
ow ja... het enige wat ik sinds gisteravond veranderd heb aan mijn systeem is dat ik nu login.app gebruik ipv xdm.. :) - kan dat er iets mee te maken hebben?
Ehm, ja, dat kan. Ik weet het hoe of wat niet, maar Login.app doet sommige dingen 'anders' (zo was er ook iets met locale gebeuren + Login.app).

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace:
Comment die regel met 'FontPath "unix/:7100"' eens uit. (das voor je fontserver, die override dat 75/100 dpi gebeuren waarschijnlijk).
dit lijkt het probleem idd op te lossen.. :) :P - thnx
Pagina: 1