[red hat 7.3] telnet

Pagina: 1
Acties:

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Hello,

Nou de telnet server draait. Maar ik heb het probleem dat het inloggen niet lukt.

Ik heb een user thomas, maar ik kan hier niet mee inloggen, als ik de login + password geef, krijg ik een login incorrect! :( terwijl dit wel klopt, omdat ik hiermee gewoon kan inloggen op gnome..

In de host allow staat gewoon de localhost en 192.168.0 dus dit werkt wel, alleen wat kan ik dan verkeerd doen?

------------
Wat k verkeerd deed weet ik niet, maar ik heb maar mn gebruikers weggetost, en nu werkt het ineens wel met de nieuwe gebruikers :(.. mja zal wel. Dit topic ken op slot wat mij betreft!

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Choeso jei ;)
Ik wil er alleen ff aan toevoegen, dat je beter OpenSSH kunt installeren i.p.v. telnet, aangezien telnet de gegevens ongecodeerd over je verbinding gooit, plus dat het niet de meest secure daemon is, vraag maar aan Kees, t.net is al een keertje op die manier geroot n.l...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 23:13

Kettrick

Rantmeister!

Op dinsdag 23 juli 2002 21:24 schreef moto-moi het volgende:
plus dat het niet de meest secure daemon is, vraag maar aan Kees, t.net is al een keertje op die manier geroot n.l...
niet helemaal waar, de laatste tijd is het juist openssh die lek na lek vertoond.

telnet is op zich niet veilig, maar als je het niet gebruikt is het geen groot risico imho.

ssh daarintegen zou ik wel firewallen :)