[K7S5A] boot helemaal niet: black screen

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47
Het probleem is vaker voorgekomen bij andere gebruikers, maar nu heb ik het helaas ook: een zwart scherm. De computer start totaal niet op. Ik hoor dus alleen mijn fans draaien en mijn cdrom spint om de 6 seconden o.i.d.

Wat ik al heb geprobeerd (een hele nacht lang):
batterij erin en eruit halen
jumper verzetten om cmos te wissen
powerstekker eruit en erin
videokaart gestest (in andere computer doet 'ie het wel goed)
ander geheugen (SDRAM i.p.v. DDR RAM)
geheugen in andere bankjes geprobeerd
andere cooler (je wordt wanhopig na veel proberen)
processor eruit gehaald en weer teruggzet

Ook heb ik alle mogelijke combinaties geprobeerd van videokaarten en geheugen. Ter verduidelijking: hij heeft dus altijd gewerkt. Tot een weekje geleden toen ie plots vast ging lopen onder windows

Processor is nooit warmer dan 55 graden geworden.
Het vreemde is: in het begin wilde mijn computertje nog wel eens sporadisch WEL opstarten, dan kwam ik in het bios, maar voor de rest liep ie vast. Nu echter doet ie helemaal niks meer. Ik krijg dus alleen maar zwart scherm op mijn monitor. Het lampje flikkert niet eens van mijn monitor: hij krijgt dus ook helemaal geen signaal :(

Iemand nog een idee??
(ja, processor ga ik van de week vervangen voor een andere, hopen dat dat werkt, maar ik wil zo snel mogelijk weer achter die computer zitten)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

piepjes? Videokaart er nog eens goed ingestampt? Aangezien ie altijd heeft gewerkt is het een beetje vreemd dat ie er plotseling mee stopt.

1 short DRAM refresh failure
2 short Parity circuit failure
3 short Base 64K RAM failure
4 short System timer failure
5 short Process failure
6 short Keyboard controller Gate A20 error
7 short Virtual mode exception error
8 short Display memory Read/Write test failure
9 short ROM BIOS checksum failure
10 short CMOS shutdown Read/Write error
11 short Cache Memory error
1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure
1 long, 8 short Display/Retrace test failed

1x lang, 2x kort: Fout in grafische kaart of dipswitch (XT)
2x lang, 1x kort: Foutieve beeldsysnchronisatie
2x kort: Parity-Error (geheugen-test verkeerd)
8x kort: Foutief schrijven naar video-RAM

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Kun je niet ff een voeding van iemand lenen om te kijken of het misschien daaraan ligt?

Verwijderd

Start ie ook niet op in veilige modus? (tijdens opstarten op F5 -althans bij mij- blijven rammen)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Heb je een modem? Bij een maat van mij was de bliksem in zijn modem geslagen, en zijn modem was brak, hij deed ook nix meer...HD ging ook tikken enzo...Ook toen ik hem bij mij erin had gehangen....

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01
Kijk ook eens op mijn topic :)
[topic=555809/1/25]
mijn problemen zijn gelijkaardig.
Geen post gewoon de cdroms die staan te draaien.
Maar na een uur wachten is alles terug normaal.Dan start hij terug op, maar leg ik hem dan af dan moet ik terug een uur wachten. raar hé

Hier heb ik ook al hulp gevraagd en reacties gekregen.
[url="http://breedband.telenet.be/forums/agora/view.php3?bn=portal_hardware&key=1027278242&first=1027500800&last=1027459546"]http://breedband.telenet.be/forums/agora/view.php3?bn=portal_hardware&key=1027278242&first=1027500800&last=1027459546[/url]

|:(

• Cis
Sorry voor de late reactie. Ik had ook ff problemen met mijn server pc'tje :(
Maar goed, back online nu: ik krijg dus helemaal geen piepjes. Als ik 'm aanzet, hoor ik alleen heel zachtjes mijn voedingsventilator draaien. Voor de rest gebeurt er nu helemaal niks meer
Ik denk dat het aan mijn voeding ligt, ik krijg er morgen 1 van een collega, en dan gaan we het daar maar even mee proberen.
Het is was overigens wel een elcheapo kast. 350 watt, 35 piek met voeding :) :)

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hm, toevallig net een bak met hetzelfde bord gebouwd, en vergelijkbare problemen... alleen start ie hier wel op. crashed 9 vd 10 keer terwijl de post bezig is, en na een harde reset geen beeld meer :( als ik m dan uitzet en daarna weer aan, geeft ie nog steeds geen beeld... pas nadat ik t geheugen eruit en er weer in doe start ie weer op... maar daarna weer tzelfde verhaal. (heb al ander geheugen geprobeerd, zelfs sdram).

kga nou ff verder rommelen, kijken of ie nog fatsoenlijk gaat draaien :/

ow btw : als ie wel door de post komt, dan crashed de bak na 1 minuut ofzo... schijf is nog leeg, moet nog geinstalleerd worden.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

De chipset aschijnt met dubbelzijdig plakband vast te zitten, er is kan dat die na een tydje losser gaat zitten, wat natuurlijk niet goed is voor de stabiliteit

Kijk hier is naar, btw is ga zelf binnenkort ook zon bordje halen

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Tis, wat ie zelf al zegt, de voeding waarschijnlijk. De k7s5a heeft daar nog al problemen mee. Net zoals met het geheugen dat je erin doet. Let hier dus ff op als je het bordje koopt.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Lone Gunman
  • Niet online
hier loopt t inmiddels... enige wat verandert is is dat ide autodetection nou aanstaat ipv vast en de aperture size vd agp op 64 ipv 128 staat. Denk eik niet dat dat het probleem was, maar nou loopt t als een trein :)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Nou gelukkig voor jou dan he

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Lone Gunman
  • Niet online
tjah, tis niet voor mezelf dussuh ;)

• Cis
Een kleine vooruitgang (waar ik eigenlijk niet op had gehoopt): mijn casefans draaien nu ook als ik mijn computer aanzet. Mag ik nu aannemen dat mijn voeding nog werkt? Watnt hij heeft dus wel degelijk stroom door.
Voor de rest blijft mijn lieve beestje niks doen :'(

• Cis
Als laatste reactie op deze thread (daarna mag er een slotje op wat mij betreft):

Het betrof de processor. Ik weet niet wat er precies mis mee was want in eerste instantie deed ie het goed, daarna deed ie het bij vlagen en vervolgens helemaal niet meer.
De enorme brandlucht en de harde knal die het laatste teken van leven hadden gegeven, waren dus afkomstig van mijn processor.
Afsluiting: processor teruggebracht naar de winkel, binnen 2 weken een nieuwe gekregen (garantie) en alles draait weer als een naaimachientje :)

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

tof dat je er nog even aan gedacht had om het eveen te melden....

(dit is nauwlijks een kickje he, dus mag wel...)

Pagina: 1