Het probleem is vaker voorgekomen bij andere gebruikers, maar nu heb ik het helaas ook: een zwart scherm. De computer start totaal niet op. Ik hoor dus alleen mijn fans draaien en mijn cdrom spint om de 6 seconden o.i.d.
Wat ik al heb geprobeerd (een hele nacht lang):
batterij erin en eruit halen
jumper verzetten om cmos te wissen
powerstekker eruit en erin
videokaart gestest (in andere computer doet 'ie het wel goed)
ander geheugen (SDRAM i.p.v. DDR RAM)
geheugen in andere bankjes geprobeerd
andere cooler (je wordt wanhopig na veel proberen)
processor eruit gehaald en weer teruggzet
Ook heb ik alle mogelijke combinaties geprobeerd van videokaarten en geheugen. Ter verduidelijking: hij heeft dus altijd gewerkt. Tot een weekje geleden toen ie plots vast ging lopen onder windows
Processor is nooit warmer dan 55 graden geworden.
Het vreemde is: in het begin wilde mijn computertje nog wel eens sporadisch WEL opstarten, dan kwam ik in het bios, maar voor de rest liep ie vast. Nu echter doet ie helemaal niks meer. Ik krijg dus alleen maar zwart scherm op mijn monitor. Het lampje flikkert niet eens van mijn monitor: hij krijgt dus ook helemaal geen signaal
Iemand nog een idee??
(ja, processor ga ik van de week vervangen voor een andere, hopen dat dat werkt, maar ik wil zo snel mogelijk weer achter die computer zitten)
Wat ik al heb geprobeerd (een hele nacht lang):
batterij erin en eruit halen
jumper verzetten om cmos te wissen
powerstekker eruit en erin
videokaart gestest (in andere computer doet 'ie het wel goed)
ander geheugen (SDRAM i.p.v. DDR RAM)
geheugen in andere bankjes geprobeerd
andere cooler (je wordt wanhopig na veel proberen)
processor eruit gehaald en weer teruggzet
Ook heb ik alle mogelijke combinaties geprobeerd van videokaarten en geheugen. Ter verduidelijking: hij heeft dus altijd gewerkt. Tot een weekje geleden toen ie plots vast ging lopen onder windows
Processor is nooit warmer dan 55 graden geworden.
Het vreemde is: in het begin wilde mijn computertje nog wel eens sporadisch WEL opstarten, dan kwam ik in het bios, maar voor de rest liep ie vast. Nu echter doet ie helemaal niks meer. Ik krijg dus alleen maar zwart scherm op mijn monitor. Het lampje flikkert niet eens van mijn monitor: hij krijgt dus ook helemaal geen signaal
Iemand nog een idee??
(ja, processor ga ik van de week vervangen voor een andere, hopen dat dat werkt, maar ik wil zo snel mogelijk weer achter die computer zitten)
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.