Tips voor install raamrubber+window

Pagina: 1
Acties:

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ok, ik ben dus bezig een raampie te maken in m'n case, maar nu zit ik al een hele tijd te prielen met het raamrubber en het raam erin te krijgen :(

Mijn methode:
Raamrubber om het zij-paneel doen (nog niet op maat gesneden), dan het window er schuin erin schuiven

Maar nu glijd dat raamrubber constact van het paneel af :(

Wat is dus de beste manier om er een raam in te krijgen met een raamrubber?

Verwijderd

Het beste is gewoon van de binnenkant erin duwen.
Ik denk dat je het misschien toch beter al op maat snijdt

• Foxke
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 20:36 schreef Xiln het volgende:
Het beste is gewoon van de binnenkant erin duwen.
Ik denk dat je het misschien toch beter al op maat snijdt
Dan komt me rubber ermee uit :(
Heb nog een paar keer geprobeert, maar ik krijg het echt niet voor elkaar :(
Ook al geprobeert om raam met het rubber eromheen in het paneel te doen, maar lukt ook niet

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

De truc met het draadje toepassen, staat in de gebruiks-aanwijzing van je raamrubber

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op dinsdag 23 juli 2002 22:06 schreef Bart_Banaan het volgende:
De truc met het draadje toepassen, staat in de gebruiks-aanwijzing van je raamrubber
Ik heb dat van mij via de inkoopactie hier op GOT gedaan ge tip van het trucje erbij, dus vertel graag

• Foxke
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 22:06 schreef Bart_Banaan het volgende:
D'r zat geen gebruiksaanwijzing bij, alleen een raam, een rubber om je window in je paneel te zetten, en een rubber om alles vast te zetten (aan de binnenkant in het andere rubber doen)

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Je zet het rubber om het plexiglas, dan lig je het plat op je uitgesneden gat (wat ongev. 3 tot 5 mm groter is dan je window). Daarna neem je een lange veter en doet dat in de gleuf van het rubber, aan elke kant hou je 10 tot 20 centimeter veter over.
Dan zet je je window zo ver mogelijk vast in je gat met het rubber (begin met één hoek) en daarna trek je langzaam maar zeker de veter onder het rubber uit waarbij je je window plat op het gat drukt en de veter er naar onderen uittrekt, het rubber geleiden en het glijdt zo om het metaal ... moet lukken
suc6 :)

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

En in het engels :

quote: "" To install the window, install the narrow edge of the rubber moulding in contact with the case and the wider edge in contact with the window.If the moulding is too long trim it to fit. Remember to be absolutely sure before you trim it. Once you cut it off you can't get it back. Work your way around the edge of the window and the case with the rubber, pushing the window into its groove, ensuring it doesn't slip out of the case. It should be a fairly tight fit and make take a while to get it in properly. Once rubber is inserted, place the locking strip into the rubber mould to lock into position.

I noted that while the window was cut according to the above instructions, the locking strip was hell
to fit in. Even the window moulding was tough enough to fit in without the locking strip installed. I even tried installing the locking strip on a section of the moulding without the window, and even that was quite tough. I shot off an email to Below-0, and they tell me that they also had the same problem. To fix that, the trick is to cut the window slightly bigger, or not to use the locking strip at all, as the moulding itself it quite sturdy. I myself used pieces of wire to stuff into the space where the locking strip was to go. """

unquote.
Te vinden op [url="http://www.8ballshardware.com/articles/casemod/page2.cfm"]http://www.8ballshardware.com/articles/casemod/page2.cfm[/url]

Pagina: 1