Switch vraag

Pagina: 1
Acties:

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Nu had ik een discussie met iemand.
Ik weet dat een switch bandbreedte per poort heeft en heb de faq weer eens doorgelezen
maar
De gozer waar ik mee praatte.
Heeft een 10mb connectie naar zijn router
en 100 mb naar de hub en rest van de lan
alles zit dus op de hub maar router 10mb en rest 100 :)
als die nou een switch zou nemen, zou dan als er tegelijk een pakketje naar de router gaat en 1 voor lan, zou het dan op 10 of 100 gaan?
ik zei dat die per pakketje keek en dus ene pakketje op 100
en andere op 10, maar kan een netwerkkaart zo snel die snelheid switchen :?
mijn vraag dus zal die dan echt 100% op 100mb sturen naar de andere of toch nog af en toe op 10mb

Tweakers Discord

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Als ut goed is moet ie dan op 100 werken.

Verwijderd

je bent een beetje onduidelijk, het grootste verschil tussen een hub en een switch is dat een switch inteligenter is en een pakketje van pc1 naar pc2 in principe ook alleen naar de poort van pc2 stuurt en niet naar alle poorten op je switch. Een hub klapt alles naar alle poorten. Het gebruik van een switch wordt bij professionele grotere netwerken dus zeker interessant het scheelt ernorm veel verkeer.

maar het lijkt alsof je wil vragen "wat doet een dualspeed hub" als hij een pakketje binnen krijgt van een 10mb netwerkkaart en hij verstuurt dat naar zowel 10mb als 100mb netwerkkaarten. wel naar de 10 gaat ie op 10 en naar de 100 op 100 alleen bij de 100 kunnen er nog veel meer pakketjes bij in hetzelfde tijdsbestek.

ofzo, wellicht, dacht ik....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ja hoor, ik heb ook een 100 MBit intern netwerk met een 10 MBit verbinding naar mijn switch; en er is hier geen netwerk kaart die van snelheid hoeft te switchen; het pakketje komt voor de pc met de 100 MBit netwerkkaart gewoon aan als een langzaam 100 MBit pakketje.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
ah thnx
blijft toch wel interessant.
misschien wat onduidelijk idd, maar leg jij zoiets maar simpel uit :)

Tweakers Discord