Toon posts:

SDR - Duron1K vs DDR - XP1800+?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer wil zijn systeem upgraden en heeft de volgende opties:
Een nieuwe athlon XP 1800+ & zijn eigen 2 x 128 mb sdram pc100
Een nieuwe duron 1000 & een nieuwe 256 mb DDR PC2100
De kosten zijn ongeveer hetzelfde, maar wat is wijsheid...
Wat zal de beste overall performance geven?

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:28
Eerst het volgende :
een XP MOET op een FSB van 133 lopen....
En je geheugen is maar 100 MHz, dat wordt dus overklocked, met als gevolg een extreem onstabiel systeem...
Dus een Duron 1000 Mhz met 256 MB geheugen...
Overigens kan je voor net zoveel geld ook een 1200 MHz Duron kopen..

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

Topicstarter
Thx, klopt idd, FSB133, of anders je 1800+ onderklokken, wat natuurlijk performanceverlies geeft....

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ff doorsparen totdat ie een fatsoenlijke combo kan kopen. Duron 1000 met ddr is overkill. Athlon XP met pc100 zonde.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:27
dus gewoon een duron nemen :) maar waaorom DDR met een Duron? heb je niet zo veel aan

een XP op 100 is niet aan te raden :{

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Kan zijn mobo niet gewoon hostclock -33 draaien voor 't mem?
Oftewel de Processor op 133Mhz FSB en het geheugen op 100..

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

He ,maar heeft ie dus al een socket A mobo ,en welke ??

Zoniet ,neem dan een ECS k7s6a of k7s5a ,scheelt je een hoop geld !!

Hou je weer wat geld over voor DDR ..
Op dinsdag 23 juli 2002 21:04 schreef Xtuv het volgende:
Kan zijn mobo niet gewoon hostclock -33 draaien voor 't mem?
Oftewel de Processor op 133Mhz FSB en het geheugen op 100..
Daar d8 ik dus ook al aan ...
Volgens mij kan het wel ...

Maar bij mijn pa , duron 1200mhz met 256pc133
fsb/mem speed 100/133 << instabiel
fsb/mem speed 100/100 << stabiel
Op een ecs k7s5a

Mem maar ondergeklokt ,en toen werd ie wel stabiel :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo ECS k7s6a of k7s5a?
Zijn die zo goedkoop dan?
Heb heel goeie ervaringen met shuttle; kost ook maar 90,-
Hij heeft inderdaad een Socket-A mainbord, maar heeft door ruig in- en uibouwen de AGP gesloopt (denkt hij)
videokaart geeft geen signaal -> testen in een ander systeem: no problemo. Monitor teste op ander systeem -> no problemo; dus die zijn beide goed:)
Spul weer aan zijn eigen -> no signal:(

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
die ecs borden worden vooral geroemd om de lage prijs (70-80 euro) en om hun stabiliteit. qua overklokken is het niet jedat, maar standaard zijn ze wel snel.

[edit]
je kunt zoals hieronder gezegt wordt het inderdaad in delen kopen. als je de ECS K7S5A nemt, kun je er sdram en ddr instoppen. dus je kunt dan een nieuwe athlon xp en dit moedrbord kopen, en tot de tijd dat je weer geld heb om ddr geheugen te kopen kun je met je oude sdram voort.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Hoooo effe... DDR en een Duron overkill ???

No freakin' way... :Y)

Mijn lieve Duron 1GHz loopt veeeeel beter met de DDR geheugen chips dan de sd-ram's. Ik werk met heerlijke fotosoep en Game dagelijks.

Je merkt het verschil met sdr-ddr als je de power wel een beetje weet te benutten.
Ga je Office dingen doen, dan hebbie het niet nodig.

PS: Mijn advies... wacht nog effe tot je een paar centen extra heb of koop het iig in delen. Want tja als je wilt upgraden is DDR en een Athlon XP natuurlijk wel om te smullen :P .

Ik ben zelf niet ontvreden over mijn pc-tje, maar wil ooit voor een Thoroughbred of 2000+ gaan >:)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Oke, i get the picture.
Ben zelf al even aan het puzzelen geweest en de goedkoopsteoplossing is nu:
KT266A SDR/DDR mainbord.
Duron 700 (vond ik net onder in een la)
zijn eigen 2 x 128 Mb Sdram pc100

Later kan hij dan altijd of een grotere duron of een XP en DDR halen (als de tijd (lees:portemonnee) er rijp voor is:)

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
een xp met 256 mb ddr pc2100 dus 133 mhz is de meest leuke optie alleen het vervelende is dat de prijzen erg onstabiel zijn op het moment van het geheugen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
koop DDR + duron + nieuw bordje, als je dan later geld heb dan vervang je die duron met een snelle XP.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Op dinsdag 23 juli 2002 23:04 schreef VisionMaster het volgende:
Hoooo effe... DDR en een Duron overkill ???

No freakin' way... :Y)
Oh, zou je kunnen vertellen hoeveel het scheelt? Ik heb zelf namelijk nog een Duron met gewoon SDRAM.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 23:44 schreef Gallus het volgende:

[..]

Oh, zou je kunnen vertellen hoeveel het scheelt? Ik heb zelf namelijk nog een Duron met gewoon SDRAM.
Ik had eerst een mobo met amd 750 chipset en 256 mb 100 mhz sdram (en duron 750 mhz), toen haalde ik een score van 2200 (ongeveer, was een tijd geleden) met 3Dmark2001, met een GF2MX400, toen kocht ik een EPoX 8kha+ (KT266A), met 256 DDR pc2100, en toen haalde ik 2600... (ook met duron 750 mhz).

Heb nu een duron 1.2, en ik ben zeer tevreden over de performance van dit dingetje.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Mijn Duron 1GHz (Morgan core) neemt in de meeste benches SiSoft 3dMarks2k1se en 3dmarks2k een gelijke score aan die van een Athlon 1GHz. Dat zijn de ietsje oudere cores dan die Thunderbird dingetjes die iedereen kent. Maar zeker niet de minste.

Ik heb nu een 3100 tot 3200 op mijn 3dMarks2k1se met een Geforce 2 Ti (zonder overclock gemeten 3100+/- met overclocking 3200+/- )

Mijn 512MB DDR extra heeft mijn bench scores niet verhoogd of verlaagd. Zie Specs.

Ik merk bij fotosoepen met flinke files 100+ MB dat ik gewoon 1,5 a 2 keer sneller klaar ben (nog in de tijd gemeten dat ik 256 mb ddr had).
Nu is het nog sneller met dezelfde effecten :P

PS: in RC5 (ben er mee gestopt) 3,0 tot 3,3 MKeys/s. Das ongeveer evenveel als een Pentium 4. Heb namelijk een bench gezien ergens in een artikeltje. No Flame intented, want met Floating-point en rendering en ook gaming en andere shit scheuren de Intels me voor mijn schoenen met de flinke Athlons er achteraan :Y)
Het gaat hiero alleen om integer rekenen en alleen Athlons zijn er sneller mee en een Pentium 4 1,8GHz en sneller >:)

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik heb een K7S5A en daar zat tot voor kort een Duron 1000 in. Ik heb als geheugen 1 x 256 en 1 x 128 mb 133 mhz SD-ram. Ik heb nu de proc vervangen door een XP 1500+. Ik kan wel zeggen dat het een gigantisch performance verschil geeft. Bijna eenderde! :) En dat terwijl ik nog steeds met SD-ram draai.

Work- & gamestation & Huiskamergenot

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Ik heb een Duron 1200@1320 met 384MB SDRAM en een Geforce 2Ti. Als ik die naar Ultra snelheden overklok, dan haal ik net de 4000 3dmarks. (23.11 detonator, want die is het snelste)

Binnenkort krijg ik een Geforce 4 binnen, daarna ga ik op den duur wel eens kijken naar een Athlon XP met DDR SDRAM.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Op woensdag 24 juli 2002 01:46 schreef Gallus het volgende:
Ik heb een Duron 1200@1320 met 384MB SDRAM en een Geforce 2Ti. Als ik die naar Ultra snelheden overklok, dan haal ik net de 4000 3dmarks. (23.11 detonator, want die is het snelste)

Binnenkort krijg ik een Geforce 4 binnen, daarna ga ik op den duur wel eens kijken naar een Athlon XP met DDR SDRAM.
Hmmm toch eens mijn processor een beetje Uber-Clocken...
Dan zou ik met mijn DDR geheugen nog meer moeten scoren. Dus de gemakkelijke 4000 3dMarks btw neem aan dat je 3dMarks2k1se bedoelt en niet de 3dMarks2000 ;)

Pagina: 1