Toon posts:

[WC] Koelblok op heatsink, nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus ook eens een waterkoeling in mijn systeempje steken ,maar ik vroeg me af wat nu het meeste effect zou hebben. Koelblok rechtstreeks op cpu (direkte koeling, niets gaat verloren) of nog een heatsink ertussen (betere verdeling van doe koelte)

Ik heb gezocht met de search, maar ik vond zo niet direkt iets. Sorry als er toch iets tussen stond

Verwijderd

Wat wil je dan? Je heatsink waterkoelen? :D Weinig kans dat het werkt.

Verwijderd

in een waterblok is meestal al gezorgd voor een groot koel-oppervlak en een goede verdeling van de hitte dmv bv een maze-vorm.

Maak anders ff een tekening van wat je bedoelt, maar zoals ik en de gast hierboven je begrijpen heeft het totaal geen nut.

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

als je een grote heatsink neemt, en daaromheen een bakje bouwt(waterdicht uiteraard) en daar water doorheen laat lopen, heb je volgens mij gewoon een goed koelsysteem denk

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 20:33 schreef Bobvanvliet het volgende:
in een waterblok is meestal al gezorgd voor een groot koel-oppervlak en een goede verdeling van de hitte dmv bv een maze-vorm.

Maak anders ff een tekening van wat je bedoelt, maar zoals ik en de gast hierboven je begrijpen heeft het totaal geen nut.
Die gast heeft een naam :( :D
Op dinsdag 23 juli 2002 20:34 schreef XPointman het volgende:
als je een grote heatsink neemt, en daaromheen een bakje bouwt(waterdicht uiteraard) en daar water doorheen laat lopen, heb je volgens mij gewoon een goed koelsysteem denk
Er is hier iemand die dat met een swiftech heeft gedaan. Plexi er omheen en led's er in. Echt supervet!

Verwijderd

Pics ?

Verwijderd

Waar ik wel aan zat te denken was een waterblokje met daarop een zalman ofzo zodat hij en een beetje lucht gekoeld word EN water gekoeld...

Maarjah dat is eigenlijk wel een beetje onzin! beetje nutteloos! Maar wel mooooii :9~

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

bouw dan gelijk een vrieskist?

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op dinsdag 23 juli 2002 23:52 schreef twakker het volgende:
Waar ik wel aan zat te denken was een waterblokje met daarop een zalman ofzo zodat hij en een beetje lucht gekoeld word EN water gekoeld...

Maarjah dat is eigenlijk wel een beetje onzin! beetje nutteloos! Maar wel mooooii :9~
Dat heeft geen enkele nut, het water koelt al zo goed dat de heatsink helemaal nix doet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou dus gewoon een heatsink op me processor zetten en daarop een koelblok, maar aangezien dit geen nut heeft zal ik dat dus ook niet doen.

Een tekening van de opstelling zal dus ook niet nodig zijn, want ik zal het niet doen, maar de bedoeling was dus gewoon:

koelblok
---------
Heatsink
| | | | |
---------
CPU
zoiets dus ongeveer

thx iedereen!
Pagina: 1