Toon posts:

PC gebruiken als videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of ik hier goed zit.
Heeft er iemand ervaring om tvprogramma's op te pakken op een harde schijf van een computer?
Ik heb eens gehoord dat er toestellen bestaan met een harde schijf die dat doen dus moet het langs een computer toch ook kunnen.
Wat is de kwaliteit en natuurlijk ook wat men in feite allemaal nodig heeft om dit te doen.
Ik zelf heb een grafische kaart van msi ti 4200 en weet niet of dat voldoende is?
Dus veel vragen he!!!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

qwa kwaliteit zit je grafise kaart wel goed, maar wat bedoel je precies :?

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

wil je tv op je pc opnemen? of je films die op je schijf staan op de tv bekijken?

sorry dat ik dit zo vraag, maar ik kom er even niet uit wat je precies vraagt.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zou gewoon tv programma's op mijn computer willen oppakken zoals een video.
Mijn video laat het de laatste tijd afweten en zou het langs deze weg eens proberen om tvfilms op te pakken.
Het is zeker niet de bedoeling om het op een dvdschijfje te branden.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 14:39
Ja, ik doe dit vrij regelmatig, ik gebruik daarvoor mencoder (sorry, werkt niet onder windows)

Ik capture dan op 640x480@25fps naar DivX5 en mp3 (in realtime)

Dit gaat goed op een athlon XP 1600+

De kwaliteit is ook best goed te noemen, je moet alleen wel zorgen dat je ook deinterlacing doet, anders compressed je video niet goed meer, en ziet het er ook slecht uit.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 20:21 schreef Wirf het volgende:
Ja, ik doe dit vrij regelmatig, ik gebruik daarvoor mencoder (sorry, werkt niet onder windows)

Ik capture dan op 640x480@25fps naar DivX5 en mp3 (in realtime)

Dit gaat goed op een athlon XP 1600+

De kwaliteit is ook best goed te noemen, je moet alleen wel zorgen dat je ook deinterlacing doet, anders compressed je video niet goed meer, en ziet het er ook slecht uit.
maar ik gebruik windows xp dus zal ik een ander programma moeten gebruiken.

• Wirf
Op dinsdag 23 juli 2002 20:24 schreef ronnyking het volgende:

[..]

maar ik gebruik windows xp dus zal ik een ander programma moeten gebruiken.
tja, dan kan ik je met de programma's niet helpen.

Wel kan ik dan zeggen dat je een snelle computer met een grote, snelle harde schijf nodig hebt. En natuurlijk ook een TVkaart, anders kun je nog niets :)

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

je moet wel rekening houden dat je om te beginnen tv moet kunnen kijken op je pc, anders moet je eerst een tv tuner kaart in je pc prikken

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 20:27 schreef Wirf het volgende:

[..]

tja, dan kan ik je met de programma's niet helpen.

Wel kan ik dan zeggen dat je een snelle computer met een grote, snelle harde schijf nodig hebt. En natuurlijk ook een TVkaart, anders kun je nog niets :)
dus met mijn grafische kaart ben ik niets

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Een satteliet-tuner is ook wel stoer. Je kan dan direct de Mpeg-2 stream capturen op je HDD. Puike kwaliteit, en je hebt maar weinig processorkracht nodig.

(Moet je wel je kabel abbo opzeggen, en een schotel kopen)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 20:37 schreef Varienaja het volgende:
Een satteliet-tuner is ook wel stoer. Je kan dan direct de Mpeg-2 stream capturen op je HDD. Puike kwaliteit, en je hebt maar weinig processorkracht nodig.

(Moet je wel je kabel abbo opzeggen, en een schotel kopen)
ik werk niet bij de bank hoor!!!!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Rival24

I'll Be Back

Op dinsdag 23 juli 2002 20:36 schreef ronnyking het volgende:

[..]

Dat hoeft niet persé, als je tv ook scart-out (of hoe dat ook heet) ondersteunt kun je deze met een verloop stekkertje aansluiten op de tv-in van je videokaart. En met de software die je daarbij hebt gekregen kun je dat ongetwijfeld capturen.

• Emcee
  • Laatst online: 11-09 21:18
jouw videokaart (msi gf4 4200) heeft alleen een tv-out(of er moet ook een vivo versie van zijn?), je zult op zijn minst een videokaart met VIVO (videoin video-out)moeten hebben als je een video op je pc wil opnemen.
Nog beter is het als een videokaart een tv-tuner heeft zodat je verschillende zenders kunt ontvangen. Je kunt ook je videorecorder aansluiten op je video-in en deze gebruiken als tuner.

En je kan ook een aparte tv-kaart voor in je pc kopen, iets van hauppage of pinnacle...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 20:41 schreef rival24 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet persé, als je tv ook scart-out (of hoe dat ook heet) ondersteunt kun je deze met een verloop stekkertje aansluiten op de tv-in van je videokaart. En met de software die je daarbij hebt gekregen kun je dat ongetwijfeld capturen.
ik weet niet of erdaar software voor bijhoort maar welke zou ik er anders voor kunnen gebruiken

• Emcee
ja maar zijn vidjokaart heeft geen tv-in

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op dinsdag 23 juli 2002 20:46 schreef Emcee het volgende:
ja maar zijn vidjokaart heeft geen tv-in
Alle MSI gf4's zijn ViVo geloof ik. Maar bij Msi krijg je ook zo'n mooi pakket cd's erbij.... ff zoeken...

Ah, je hebt de MSI Multimedia cd's nodig:

Wincoder
Winproducer

hiermee zou het moeten kunnen blijkbaar, ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Owja, je kunt probably tussen composiet en svideo kiezen, neem als je kunt svideo, dit is beter.

• Emcee
Op dinsdag 23 juli 2002 20:51 schreef rival24 het volgende:

[..]

Alle MSI gf4's zijn ViVo geloof ik. Maar bij Msi krijg je ook zo'n mooi pakket cd's erbij.... ff zoeken...
weet je dat zeker? ik kan het namelijk nergens terugvinden bij de technische specs...als ze wel vivo hebben is dat alleen maar goed natuurlijk.

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

bij opnemen heb je weinig aan een dure videokaart.
zoals al eerder gezegd moet je iig een kaart hebben met een tuner (basis TV-kaart).
Wil je dan ook nog redelijk goed op kunnen nemen kun je beter een echte capture-kaart kopen, die hardwarematig comprimeert naar goede kwaliteit.
vraag is vooral hoe snel je HDD/proc is. Je processor maakt alles uit met het opnemen, je videokaart helemaal niets. Echter, als je op hoge bitrates op gaat nemen (veel KB of zelfs MB per seconde film) moet je HDD het ook nog bijhouden. Er zijn ook zeer veel truukjes om met een redelijk slome proc toch nog vloeiend te cappen (grootste probleem wordt vaak desynchronisatie tussen beeld/geluid, of schokken van het beeld (kan je processor het niet real-time bijhouden alles te coderen).

"People should know when they're conquered..."

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Op dinsdag 23 juli 2002 20:36 schreef ronnyking het volgende:

[..]

die kan je altijd noch gebruiken om alles later weer op de tv terug te bekijken

Verwijderd

/me werkt met een tv kaart >:)

mpeg 2 captured die :) en audio in mp3 formaat

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op dinsdag 23 juli 2002 20:53 schreef Emcee het volgende:

[..]

weet je dat zeker? ik kan het namelijk nergens terugvinden bij de technische specs...als ze wel vivo hebben is dat alleen maar goed natuurlijk.
Hhmm ff gezocht, maar alleen de ti4400 (die ik zelf heb) en de ti4600 zijn ViVo, de ti4200's (64 en 128 mb) hebben alleen video-out. Dus vergeet mijn verhaal :P :)

Verwijderd

Even een vraagje, hoeveel MB HDD ruimte heb je per minuut of uur nodig voor video met een zeer goede kwaliteit?
En wat voor soort harddisk heb je dan nodig?

• Emcee
snelle harde schijf en veel ruimte, maar vraag me niet naar getallen...denkt dat de snelheid van de meeste harde schijven die nu verkocht worden ruim voldoende is.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je captured, of je nog enige vorm van compressie uitvoert e.d.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op dinsdag 23 juli 2002 21:07 schreef Pieter-Peen het volgende:
Even een vraagje, hoeveel MB HDD ruimte heb je per minuut of uur nodig voor video met een zeer goede kwaliteit?
Voor ongecomprimeerde (standaard avi) video heb je 10mb per seconde nodig, voor DivX kun je de bitrate zelf installen (tot 6000Kb/s geloof ik)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 21:36 schreef rival24 het volgende:

[..]

Voor ongecomprimeerde (standaard avi) video heb je 10mb per seconde nodig, voor DivX kun je de bitrate zelf installen (tot 6000Kb/s geloof ik)
Je bedoeld neem ik aan megabyte?
(want er staat mb).

Verwijderd

Dus zo'n 35 GB per uur ongeveer.
Is dat de allerbeste kwaliteit (ongecomprimeerd)?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op dinsdag 23 juli 2002 21:40 schreef Pieter-Peen het volgende:
`
Dat is standaard avi. Wat je ziet is wat je krijgt. Als je het gaat comprimeren dan gaat dat ALTIJD ten koste van de kwaliteit, maar het kan dan wel 100x kleiner (divx is de beste keus als je computer snel genoeg is)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 21:40 schreef Pieter-Peen het volgende:
6000Kb/s is maar 750KB/s ...
(b klein is bit, B groot is byte).
Er wordt bij audio en video opslag altijd over bitrates gepraat, dus hier ook :)
Dan kom je dus een factor 8 lager uit:
Ongeveer 4,5 GB per uur.

Mijn verhaal klopt, mits de hoogste optie ook daadwerkelijk 750 KB/s is... daar ga ik niet over :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:48
Ik verplaats dit topic toch even naar Software Algemeen.
('t is in ieder geval geen OM-topic).

Voor de topicstarter lijkt het me in ieder geval al duidelijk dat je een video-kaart moet hebben met TV-in, of een apparte TV-kaart.
En met software kun je dan prima je pc als video-recorder gebruiken.

• Wirf
Voor DiVX is een bitrate van 1600 kbit/s al genoeg, dat is 200 kbyte/s, of 12 mb per minuut.

Meer of minder kan ook, vanaf 800 kbit/s is het al wel te doen, maar wel met veel artifacts.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 24 juli 2002 13:29 schreef Wirf het volgende:
Voor DiVX is een bitrate van 1600 kbit/s al genoeg, dat is 200 kbyte/s, of 12 mb per minuut.

Meer of minder kan ook, vanaf 800 kbit/s is het al wel te doen, maar wel met veel artifacts.
Nee, geen artifacts, artifacts zijn namelijk fouten in het beeld, dus gekleurde stukken enz... Bij 800Kb/s heb je idd niet zulke goede kwaliteit.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
[mierenneuk mode]
Het zijn artefacts
[/mierenneuk mode]

Verder wil ik een beetje het zelfde weten, heb nu nog geen video-in en/of tv-kaart, dus ben ik in die keus nog vrij (topicstarter ook trouwens)

Wat is dan de beste keus om te doen, waarbij een vid.capture kaart afvalt vanwege de kosten.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken om mijn oude videobanden op te kunnen slaan.

Processor moet snel zijn, maar hoe snel, en is het anders een optie om eerst avi op te slaan (ongecomprimeerd, dus minder cpu intensief :?) en dan naar divx om te zetten?

Lukt het met de volgende config:

P3-500
512mb sdram (cas-2 stabiel)
Western Digital 80GB 8MB cache 7200rpm (op udma-33 :()
tv-kaart of sparkle GF4-TI4200 VIVO

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:59

cjdijk

Hans favoriete radiostation

zion schreef op 30 juli 2002 @ 23:44:
[mierenneuk mode]
Het zijn artefacts
[/mierenneuk mode]

Verder wil ik een beetje het zelfde weten, heb nu nog geen video-in en/of tv-kaart, dus ben ik in die keus nog vrij (topicstarter ook trouwens)

Wat is dan de beste keus om te doen, waarbij een vid.capture kaart afvalt vanwege de kosten.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken om mijn oude videobanden op te kunnen slaan.

Processor moet snel zijn, maar hoe snel, en is het anders een optie om eerst avi op te slaan (ongecomprimeerd, dus minder cpu intensief :?) en dan naar divx om te zetten?

P3-500
Ongecomprimeerd gaat wel goed, full pal resolutie, mpeg-2, ongecomprimeerd,
op een pentium 500 met 512mb (heb ik ook).
Alleen als je direct in divx wilt, dan krijg je 10 procent frame drops,
wat dus niet bruikbaar is (ik heb getest met divx 4.0).
Het enige nadeel is wel, dat je volgens mij, een beperkte speelduur
kan opnemen, i.v.m. de maximale bestandsgrootte die windows aankan.
De harddisk is niet het probleem, die kan die datastroom wel aan,
al is het wel handig om een aparte gedefragmenteerde partitie te gebruiken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
Omdat ik geen nieuw topic wil aamaken wil ik hier graag de volgende vraag stelle:

Nu heb ik dus een Geforce4 ti4200 van MSI, met zo een adaptertje (ze noemen het ee break-ou-box..). Tv-out is geen enkel probleem, dat loopt als een zonnetje, maar met de tv-in heb ik meer problemen. Ik heb u al verschillende programma's geprobeerd (Windvr en Wincoder), maar beide geven aan dat ze geen apparaat kunnen vinden om iets mee op te nemen.

Aan de kabel/tv kan het lijkt mij niet liggen omdat de tv-ou wel gewoon werkt..
Ik heb de s-video ingag van de adapter via een kabel aan een soort scartadapter gehangen (die weer in de tv-zit). Op de scart adapter zit de in/out optie, deze staat op out (bij in werkt de tvout..dus is dit logisch..)

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, of weet iemand een oplossing? Ik hoor het graag :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

zoals ik in een ander topic schreef:
op een PII333@400 + 128Mb fsb @80

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=111504

perfecte kwaliteit, alleen moet je hem daarna recompressen naar divx, anders is t echt wat te groot.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
Atgast schreef op 08 May 2003 @ 21:08:
zoals ik in een ander topic schreef:
op een PII333@400 + 128Mb fsb @80

[afbeelding]

perfecte kwaliteit, alleen moet je hem daarna recompressen naar divx, anders is t echt wat te groot.
Het bleek er aan te liggen dat je eerst de WMD (of WDM?) drivers van nvidia moet installeren. Het programma dat jij noemt is het beste dat ik tot noch toe tegen ben gekome (veel opties qua compressie), maar wil perse zwart/wit beeld geve...

Flickr PSN ID= cheironnl

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik heb een stukje muziek opgenomen via mtv, nu kan ik alleen neit ech bepalen of ik nu stereo geluid heb. Ik heb het geluid ingeladen in cool edit pro, en dit zei die:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    Left    Right
Min Sample Value:   -30544  -29944
Max Sample Value:   31078   30581
Peak Amplitude: -.46 dB -.6 dB
Possibly Clipped:   0   0
DC Offset:  .002    .001 
Minimum RMS Power:  -52.39 dB   -53.97 dB
Maximum RMS Power:  -6.59 dB    -8.07 dB
Average RMS Power:  -12.05 dB   -13.63 dB
Total RMS Power:    -11.46 dB   -13.04 dB
Actual Bit Depth:   16 Bits 16 Bits

Using RMS Window of 50 ms

kun je hieruit opmaken dat t stereo is ? of zijn deze afwijkingen normaal ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2002 @ 21:07:
Dat ligt er totaal aan welke kwaliteit, je kan er verschillende kiezen!

Maar ik werk zelf met powercinema(geloof ik), werkt simpel en daarbij neem ik de programma's op met de beste kwaliteit (best dvd) en dan zit je met een half uur aan video op ong 2. gig. Dat tikt wel aan dus je moet een groete schijf hebben.

Verwijderd

zion schreef op 30 July 2002 @ 23:44:
[mierenneuk mode]
Het zijn artefacts
[/mierenneuk mode]

P3-500
Ik had er 1 in een p3 450 mhz. en 512 mb(of meer weet het niet zeker) het draait wel alleen je moet er geen programma's naast gaan draaien als je aan het opnemen bent.
Pagina: 1