Nou ik heb altijd al een stopcontact met een schakelaar gehad voor de stroom voor mijn PC. Nou was het vroeger makkelijk, je liet de schakelaar aanstaan, zette je de stroom erop en alles begon te draaien. Daarna kwam ATX die zichzelf aan en uit kon zetten en dat was heel handig, alleen had ik in de bios zo'n handige functie die ervoor zorgte dat de PC vanzelf aan gaat. Nou heb ik een ander moederbord en die kan dit dus niet. Nou moet ik iedere keer eerst de stroom aanzetten en dan ook nog op de aan knop drukken.
Nou hoe kan ik ervoor zorgen dat die PC gewoon aan gaat?
Het zijn 2 pinnetjes die je moet kortsluiten om em aan te laten gaan, alleen als je em kortgesloten houdt dan gaat ie na een paar seconden weer uit. Nou zat ik te denken, kan ik er geen condensator tussen hangen? Die sluit em dan kort maar is binnen no-time opgeladen en is dan niet meer kortgesloten. Maar gaat dit werken?
Ik heb de search gebruikt en Google maar kon niks vinden. Welke condesator zou ik moeten gebruiken? 100 uF 16v?
En als de PC zichzelf dan uitschakelt gaat ie dan niet gelijk weer aan?
Nou hoe kan ik ervoor zorgen dat die PC gewoon aan gaat?
Het zijn 2 pinnetjes die je moet kortsluiten om em aan te laten gaan, alleen als je em kortgesloten houdt dan gaat ie na een paar seconden weer uit. Nou zat ik te denken, kan ik er geen condensator tussen hangen? Die sluit em dan kort maar is binnen no-time opgeladen en is dan niet meer kortgesloten. Maar gaat dit werken?
Ik heb de search gebruikt en Google maar kon niks vinden. Welke condesator zou ik moeten gebruiken? 100 uF 16v?
En als de PC zichzelf dan uitschakelt gaat ie dan niet gelijk weer aan?