Toon posts:

gedestileerd water in water cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
weet je, k zat te denken over die water coolingen, daar gaat dan speciaal vloeistof in maar geleid dat spul nou electra? lijkt me sterk maar toch effe weten.
verders wou ik mijn eigen cooling gaan maken (ja heb de spullen er voor) maar zat me aftevragen, gedestileerd water geleid toch geen electra? voor de niet-wetende ; gedestileerd water is water waar geen zuurstof in zit en voor zo ver ik weet geleid het dan dus geen energie...
maja wil het effe zeker weten, en waar haal ik eventueel die vloeistof vandaan :?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 23 juli 2002 19:33 schreef spookje__stefan het volgende:
hey,
weet je, k zat te denken over die water coolingen, daar gaat dan speciaal vloeistof in maar geleid dat spul nou electra? lijkt me sterk maar toch effe weten.
verders wou ik mijn eigen cooling gaan maken (ja heb de spullen er voor) maar zat me aftevragen, gedestileerd water geleid toch geen electra? voor de niet-wetende ; gedestileerd water is water waar geen zuurstof in zit en voor zo ver ik weet geleid het dan dus geen energie...
maja wil het effe zeker weten, en waar haal ik eventueel die vloeistof vandaan :?
oh reken maar dat ook gedestilleerd geleidt.. ik zou het in ieder geval niet over m'n moederbord willen hebben in m'n draaiende comp...

maar als je alles goed aansluit is er niks aan de hand

trouwens, ik denk dat jij eerder de niet wetende bent.. gedestilleerd water is water zonder enige toevoegingen (mineralen, bacterien etc.) verkregen door het te koken en dan de damp op te vangen

geleiden doet water namelijk door de kalk die erin zit opgelost

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

goed gedestileerd wat geleid inderdaad niet.
maar na verloop van tijd komen er toch wel weer deeltjes in en zal het toch weer gaan geleiden.
ik heb één keer lekage gehad in mijn systeem, er is toen best veel water over mijn moederbord heen gekomen en langs een paar kabel in m'n harde schijf.
Alles heeft het overleeft behalve m'n harde schijf. (denk dat er waterdruppels op de vaste platen gekomen zijn omdat ik zo stom was om dat garantie-stickertje eraf te halen :( .)

En ik gebruik ook gedestileerd water.

Still King

Verwijderd

Topicstarter
nou laten we dus zeggen dat ik beter gedestileerd water kan gebruiken dan normaal H2O ...... maar waar haal ik dan die koel vloeistof vandaan ? als dat immers goedkoper is .. why not ..
ps. sppokje = niet wetend omdat hij nooit zo goed oplet op school ... zit meestal PU te lezen onder schei/natuur kunde ....:+ )

Verwijderd

ik durf best mijn kast vol te gieten met goed gedestileerd water

maar dan wel in een stofvrije ruimte

stof geleid namelijk ook

maar goed sterieel gedestieleerd water en dat in een steriele ruimte durf ik mijn pc in te leggen

Verwijderd

Topicstarter
kom we maken een zwembad vol gedestileerd water en gaan onderwater gamen :+ :P

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
benzinestation kun je het gewoon kopen.
of bij ons op het lab :)
wij hebben trouwnes nog zuiverder water (HPLC).

hou er wel rekening mee dat zuiver water ook heel snel weer 'vies' wordt.
als je heb bv door een koperenbuis rond pompt zit er zo weer koper in het water opgelost!

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

Op dinsdag 23 juli 2002 19:51 schreef PlaceR het volgende:
...
een verhaaltje
...
offtopic:
ff oftopic,

ga je ook naar mystery-land dit jaar????

Still King

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Allemaal juist :D

Gedestileerd water kun je oa heel goedkoop bij de Praxis kopen. Het geleid echter wel! Kreeg na paar weken een scheutje water over mn mobo heen tijdens het verwisselen van slangen. Stroom er natuurlijk al afgehaald, bios batterij natuurlijk niet :7 Volgende boot was mn bios gereset 8-)

Zuiver gedestileerd geleid niet, maar dat wordt zoals gezegd heel snel onzuiver door de leidingen waar't doorheenmoet. Niet dat't uitmaakt trouwens, als't goed is komt er toch nooit water uit die koeling ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als je de koeling zelf gaat maken .... naja ik zal natuurlijk voor uiterste veiligheid gaan maar toch..

• FragFrog
Op dinsdag 23 juli 2002 20:10 schreef spookje__stefan het volgende:
ja maar als je de koeling zelf gaat maken .... naja ik zal natuurlijk voor uiterste veiligheid gaan maar toch..
Als je de koeling zelf maakt zorg je dat alles werkt, laat't een uurtje testdraaien op wat kranten, en als alles werkt bouw je het in. Nix geen water op je mobo :)

Verwijderd

Je kan het ook gewoon bij de kruidvat kopen hoor.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

* Devil haalt zijn 'koelvloeistof' gewoon uit de kraan.
Halve liter auto koelvloeistof erdoor tegen vieze beesten en klaar.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 11:40
Jongens lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat gedest water niet geleid??????? Je kan er toch nog steeds waterstof gas uit creeren????? Dit doet men toch met electriciteit?????
:? :?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op dinsdag 23 juli 2002 23:10 schreef fvandenreek het volgende:
Jongens lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat gedest water niet geleid??????? Je kan er toch nog steeds waterstof gas uit creeren????? Dit doet men toch met electriciteit?????
:? :?
Ja, maar men gooit er dan meestal zwavelzuur doorheen om het beter te laten geleiden.
En zelfs gedestileerd water geleid nog stroom, er zitten altijd ionen in, door het amfolyte karakter van water.

• fvandenreek
Je gebruikt gedestileerd water tegen de afzetting van mineralen en kalk in de leidingen, zo ook als bij accu's

Verwijderd

Koop het maar bij de kruidvat lekker goedkoop :)

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op dinsdag 23 juli 2002 23:13 schreef fvandenreek het volgende:
Je gebruikt gedestileerd water tegen de afzetting van mineralen en kalk in de leidingen, zo ook als bij accu's
En het wordt heel veel in laboratoria gebruikt, omdat je dat geen meereagerende vervuilingen hebt.

Verwijderd

Je kan net zo goed gewoon water gebruiken want gedestileerd water wordt snel vies door bijvoorbeeld koperdeeltjes van je koelblok of alu, en stof enz.

En alle hardware in je PC kan best wel tegen een flink scheut water hoor, de voltages zijn zo laag dat er echt niks kapot zal gaan. Alleen als je zoveel water erin krijgt dat bijvoorbeeld een 12 volt op onderdelen komt te staan maar op je mobo draait er niet veel op 12 volt. Alleen je voeding en je hdd moet je mee oppassen. Voor de rest (zoals ook in de faq staat) kan het allemaal best wel wat hebben en een goed systeem lekt natuurlijk niet.

Oftewel, demi-water is echt een hype waarvoor je veel geld betaald maar er geen zak aan hebt...

Verwijderd

Misschien is groene of rode Koelvloeistof een idee...

Verwijderd

Topicstarter
is er nou ook al een vloeistof die niet geleid?? lijkt mij handige uitvinding :)

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 00:22 schreef Thorry het volgende:
Je kan net zo goed gewoon water gebruiken want gedestileerd water wordt snel vies door bijvoorbeeld koperdeeltjes van je koelblok of alu, en stof enz.

En alle hardware in je PC kan best wel tegen een flink scheut water hoor, de voltages zijn zo laag dat er echt niks kapot zal gaan. Alleen als je zoveel water erin krijgt dat bijvoorbeeld een 12 volt op onderdelen komt te staan maar op je mobo draait er niet veel op 12 volt. Alleen je voeding en je hdd moet je mee oppassen. Voor de rest (zoals ook in de faq staat) kan het allemaal best wel wat hebben en een goed systeem lekt natuurlijk niet.

Oftewel, demi-water is echt een hype waarvoor je veel geld betaald maar er geen zak aan hebt...
En kalk aanslag dan?

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 06:43 schreef spookje__stefan het volgende:
is er nou ook al een vloeistof die niet geleid?? lijkt mij handige uitvinding :)
ja. 3M maakt het, maar het is goed duur :)

ik draai mijn waterkoeling al enkele maanden met 20 liter gewoon kraanwater en heb nog nergens last van.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 09:09
Bij mijn weten heeft gedestileerd water een weerstand van 500k ohm per meter. Dus als je het over je MB giet en de afstand tussen twee pinnetjes is 2mm dan wordt de weerstand die er over komt te staan 1K ohm. (Correct me if i'm wrong)

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 08:40 schreef twakker het volgende:

[..]

En kalk aanslag dan?
Ik heb zo'n waterkan met een filter ingebouwd, en het water hier is niet zo hard.
Maar er zijn natuurlijk veel vloeistoffen die niet geleiden, het probleem is alleen dat ze of na een tijdje wel gaan geleiden, of voor geen meter koelen, of gewoon veel te duur zijn.

Gewoon water pakken (maybe gefilterd tegen kalk) das het makkelijkste en goedkoopste en de weerstand van gewoon water is ook vrij hoog hoor. Kan iemand ff opzoeken?

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ook ik gebruik kraanwater, na een jaar werkte* mijn systeem nog steeds prima!

Niet geleidende vloeistof is duur, loont zich nauwelijks.
Voor een jerrykan betaal je al gauw meer voor dan een nieuw mobo.

* ben ik nu een nieuw reservoir voor aan het bouwen, is nu uit de running

• FragFrog
Op woensdag 24 juli 2002 08:40 schreef twakker het volgende:

[..]

En kalk aanslag dan?
Daar heb ik last van, ondanks dat ik gedestileerd water erin heb geflikkerd. Was btw wel maar paar euro voor 5 liter, dus zal ook wel niet zo gek zuiver zijn geweest :Y)

Verwijderd

er bestaat vloeistof die niet gelied ja

slaolie of andere olien (weet neit welke)

er is hier ooit iemand geweest die zijn pc in een bak met slaolie gepleurd had en daarop gewoon kon werken

• fvandenreek
wellicht olie uit een oude electrische radiator, deze neemt de warmte beterop en geeft deze daarna makkelijker af, weet niet of deze wel of geen stroom geleid,,.......kosten niets bij de kringloop een paar euroo's

Verwijderd

Ik heb hier een AT voeding in de slaolie lopen, draait nu al bijna 4 maanden zonder enig probleem en nog koel ook. Alleen voor je CPU zou ik het niet aanraden, jah misschien als frietpan ofzo want het koelt dus echt niet goed genoeg.
Pagina: 1