Toon posts:

how-to bios flashen voor beginners

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
k heb een asus p4t-m mobo en de nieuwe bios versie
maar hoe saus ik die versie eroverheen

ik heb hier gezocht maar niets gevonden waarin het voor een nOOb op flashe gebied wordt uitgelegd

en waar moet ik op letten als ik hem flash

dus wat wel en wat niet doen

(search en google gebruikt maar overal moeilijke woorden en afkortingen waar ik niets van snap)

mijn nieuwe gedownlaode versei is een .bin bestand kan dit kloppen??

(dit lijkt me dan ook een mooi topic worden om andere beginnende bios flashers uit te leggen hoe en wat.)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:44
check [url="http://www.asus.com.tw"]www.asus.com.tw[/url] voor een pdf bestand van de handleiding van je mobo
daar staat het prima in uitgelegd

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Goed, er zit een boekje bij je moederboard :). Pak hem en lees het ;).

Indien geen boekje : [url="ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/HANDBUCH/Motherboard/Socket_478/INTEL_Chipset/p4tm-100.pdf"]ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/HANDBUCH/Motherboard/Socket_478/INTEL_Chipset/p4tm-100.pdf[/url]

Daar in staat hoe je bios flasht.

Verwijderd

Topicstarter
leuk als je dislecties bent en problemen hebt met teksten in andere talen te begrijpen

ik heb al uitgelegd dat er misschien (met enige opschoning) een heel mooi how-to topic voor beginners kan ontstaan

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Op dinsdag 23 juli 2002 18:37 schreef PlaceR het volgende:
leuk als je dislecties bent en problemen hebt met teksten in andere talen te begrijpen

ik heb al uitgelegd dat er misschien (met enige opschoning) een heel mooi how-to topic voor beginners kan ontstaan
Goed ik zal het eff in het nederlands doen :).

Je hebt een diskette nodig. Die doe je in je floppy drive :). Dan start je deze computer, je gaat de diskette formateren door (rechtermuisknop -> formateren ). Dan doe je maak een MS-DOS boot diskette. Dan download je je laatste bios, die kopieer je UITGEPAKT op je floppy.

Ik ga er vanuit dat je met AWDFLASH je bios flasht :? Je hebt nodig AWDFLASH en de biosfilenaam. Ok dat staat er op :).

Ga je resetten, kijk je in de bios of de computer opstart dat de floppy als first boot device. Ok floppy er in, hij laadt nu ms dos. Ms dos is geladen. Je tikt nu in :
code:
1
awdflash filenaam.bin

Als ie dat gedaan heeft, gaat ie flashen. Dan vraagt ie, of je je ouwe bios nog wil bewaren, ja of nee (moet je zelf weten). EN dan flasht ie :+. Na afloop first boot device weer eff terug zetten.

Verwijderd

RTFM!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Sorry, maar het flashen van een BIOS plus vragen daarover zijn al zó vaak langsgekomen dat er met de search, naast de manuals en de site v.d. fabrikant, genoeg info voorhanden is om een dergelijke operatie zelf tot een goed einde te brengen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.