Verwijderd

Topicstarter
Lastige vraag waar ik niet uitkom. Ik heb op dit moment:

Beneden
- Gigaset 1010 Basisstation
- Gigaset 1000S Handheld

Boven
- Gigaset 1010 Basisstation
- Gigaset 1000C Handheld

Ik wil ze graag allebei op 2 basisstations aanmelden, ik heb wel de boekjes van de handhelds maar niet van de basisstations. Iemand hier toevallig ervaring mee? Ik wil dus allebei de handhelds op allebei de basisstations hebben, en het moet ook mogelijk zijn dat die basisstations met elkaar babbelen waardoor intern bellen mogelijk word tussen de 2 sets. Ook kan ik dan zowel beneden als boven goed bellen met allebei de telefoon (beton zuigt).

Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft, want ik kom er niet uit :{

[Cross-posted op Fok! en GoT]

Verwijderd

je kan bij siemens alles downloaden volgenmij ook handleidingen moet je ff kijken!!!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uh... je hebt absoluut geen twee basisstations nodig. Tot voor kort had ik een 1010 op zolder staan met één 1000S en één 1000C aangemeld.

Tussen alle verdiepingen zit totaal zo'n 60 cm beton en nooit een enkel probleem gehad.

Kan je niet verder helpen, handleiding zijn meeverkocht met de set.

ARME AOW’er

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 23:50
Lijkt me idd niet nodig, al zet k mn DECT basisstation in de kelder dan doet ie buiten en op zolder het nog steeds prima. Ik weet niet eens of het mogelijk is om 1 toestel op 2 basisstations aan te melden, misschien heb je dan gewoon 1 basisstation en een repeater nodig.

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26
volgens mij kan je maar een handheld op 1 station aanmelden.
En over afstanden hoef je je geen zorgen te maken daar hebben ze een repeater voor, wel vrij prijzig maar je moet wat.

http://www.designyourgoogle.com

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17

Korakal

Up up up!

Ik weet niet hoe erg de storingen van boven naar beneden zijn (zou bij een DECT toch niet mogen over zo'n afstand; zit hier zelf ook 2 verdiepingen van een basis af maar geen probleem), maar is dit misschien een idee:

Meld gewoon alle handsets aan op het basisstation dat beneden staat (en ook alleen dáár op). Dus ook degene die bij het basisstation boven hoort, gebruik die basis alleen als lader.

Zo heb je het probleem van doorverbinden en intern bellen meteen opgelost.

Het aanmelden van een handset op meerdere basisstations is voor zover ik mij kan herinneren pas vanaf de 3000 serie mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reply's, kheb aantal dingen uitgevonden. Allereerst vond ik boekje van de Gigaset 1010 (Basisstation).

Op een of andere manier moet je dus de basisstations een nummer toekennen (1 t/m 4) waardoor ze elkaar herkennen, daarna moet je op elk basisstation de telefoons aanmelden. Dan kan je dus intern bellen enzo.

De reden voor mij is, ik heb 3 basisstations waarvan 1 de telefoonlijn defect is (dus alleen laden) en 2 die werken. Die 2 wil ik dus gewoon uit principe compleet werken hebben. Voordeel is dat ik op deze manier batterij capaciteit spaar (aangezien er altijd 1 van de 2 basisstations dichtbij is). Momenteel heb ik een normale en een luxe 1000 serie handset (ofwel, met en zonder telefoonboek :{). Beneden komt die met telefoonboek, boven zonder. Voordeel van 2 basisstations is ook, 1 staat aan de voorkant van het huis, ander aan de achterkant. Kan dus zowel in de auto als bij de achterburen nu goed bellen >:)

Maar kan nergens meer vinden hoe ik een basisstationnummer kan wijzigen :{ Heb ut al gezien ergens, maar kan ut nergens vinden helaas. Als ik dat dus weet kan ik beneden nummer 1 geven, en boven nummer 2. Dan kan ik daarna de handhelds op allebei aanmelden met hetzelde nummer :)

Het is meer principe kwestie dan echte noodzaak. Maar wel kan wel stiekum nu bij de buren die wegzijn basisstation 2 neerzetten >:)

Verwijderd

Lekker dure oplossing, better was:

1 Basisstation
1 Lader
2 Handhelds

Beide telefoons aanmelden op het basisstation en bellen maar. Je kan nu doorverbinden en intern bellen en een lader is heel wat goedkoper dan een basisstation.

Verder denk ik dat je problemen krijgt met je 2 basisstations omdat je telefoon niet meteen switched tussen basisstations. Stel dat je allebij je telefoons beneden hebt dan zal de telefoon die boven lag niet 1,2,3 het basisstation wat nu het dichtsbij is pakken. Mocht je meer bereik willen dan was een repeater inderdaad beter geweest.

Succes

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17

Korakal

Up up up!

Op woensdag 24 juli 2002 01:08 schreef thaduck het volgende:
Die 2 wil ik dus gewoon uit principe compleet werken hebben. Voordeel is dat ik op deze manier batterij capaciteit spaar (aangezien er altijd 1 van de 2 basisstations dichtbij is).
Wat maakt dat nou uit. Zoveel scheelt het niet in het verbruik en wat dan nog... ze zijn toch oplaadbaar?!

Verder kun je nog steeds niet doorverbinden als je van een handset van basis 1 naar een handset op basis 2 wilt doorverbinden. Ik vraag mij trouwens af of de 1000 serie automatisch switcht naar het sterkste basisstation (volgens mij ook een feature van latere modellen).

Verwijderd

Topicstarter
Ach, het heeft allemaal niets gekost :)
Heb ze gratis ergens vandaan kunnen halen omdat ze niet meer gebruikt worden/werden. Dus qua kosten maakt het niet uit, en ik ben niet van plan er geld aan uit te geven voor bv repeaters en stuff :)

Maar ik begrijp dus dak er beter 1 kan gebruiken, ga ik dat proberen :)

Ennuh, de 1000 serie kan wel automatisch aan/afmelden op het dichtsbijzijnde station volgens de handleidingen.

1 ding nog, kan nergens vinden hoe ik het basisstationnummer kan veranderen, iemand die toevallig uit ze hoofd weet hoe dat moet?
Pagina: 1