Toon posts:

MSI KT3 Ultra ARU (raid) installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij is momenteel druk bezig om z'n PC'tje weer aan de praat te krijgen na hele vage errors, ik zal hier even uitleggen wat er aan de hand is:

Hij heeft dus een MSI KT3 Ultra ARU waar 2 Maxtor 40GB (7200 rpm/ata 133)drives aan hingen(striped).
Om data van een oude disk te backuppen heeft hij deze er even bij gehangen (in een ander ide slot van de raid controller). Na het backkuppen van de disk heeft ie deze er weer afgetrokken en de computer herstart.

Tijdens het herstarten kregen we ineens een blauw scherm te zien in windows 2000...

We zijn nu een paar dagen verder en elke poging om windows 2000 of windows XP te installeren op 1 van de Maxtor drives resulteert tijdens de setup in een error: error code 4 ntkrnlmp.exe

Deze error krijgen we ook te zien als we 1 drive aan de normale IDE controller hangen en nadat we alle Maxtor diagnostics tools hebben gerund..

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Installeer eens de laatste bios van de raid controller + moederboard :? Wat zegt max diagnostic tool :? Is de HD goed, of zijn er fouten :(.

Misschien zou je het hele raid proces proberen opnieuw op te bouwen :?

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem komt ook voor als de raid niet gebruikt wordt... we hebben het idee dat het aan het geheugen of aan de Maxtor hd's ligt... De diagnostics geven verder niet aan dat er problemen zijn met de drives.. we hebben ook met een maxtor tooltje alle blocks en sectors weer naar 0 gezet (is ie een paar uur zoet mee geweest...

• Termi
Hmzz, maar als je de maxtor aan de IDE controller hangt, en dan installeert doet ie het dan wel goed :?

Aan de ene kant lijkt me geheugen, vrij moeilijk. Als je geheugen hoog geklokt hebt, klok het dan wat lager door cas level en zo.

Verwijderd

Het gaat hier dus om mijn pc :(

Heb bios versie 5.5 draaien,
de raid bios van de fabriek uit, daar heeft die het altijd al me gedaan.
Raid al menig keer opnieuw ingesteld.
Maxtor tool, low format gedaan, dus alles sectoren weer op 0 gezet.

Ram verwisseld, samsung voor kingston,
Bios helemaal op default
Fsb op 100
pci kaarten op je juiste plaats gezet
maxtor schijven zitten ieder op een appart ide kanaal van de lite raid controller, beide op CS

WEET T NU ECHT NIET MEER!!! :'(

Verwijderd

Ok begin maar te vertellen:
- Zitten allebei de disk op het uiteinde van een IDE kabel allebei op een apparte bus van de mobo.
- Fout zit hoogstwaarschijnlijk niet in het geheugen, de fout die je krijgt heb ik ook weleens gehad weet alleen niet meer hoe ik dat gefixed had iig geen nieuw geheugen.
Je hebt beide harddisks ge zero-filled dan zijn ze allebij goed en ligt het probleem ook niet bij de harddisks.
OH WACHT HAHA
Kweet het weer ga voor de gein eens in je bios naar load setup defaults en het enige aan sets wat je daarna veranderd is je fsb omhoog helpen naar de xp clock en je boot sequence dan save en exit en probeer het nog eens.
Nu moet het opgelost zijn.

Verwijderd

EDIT

Hmzz, maar als je de maxtor aan de IDE controller hangt, en dan installeert doet ie het dan wel goed
Aan de ene kant lijkt me geheugen, vrij moeilijk. Als je geheugen hoog geklokt hebt, klok het dan wat lager door cas level en zo.

Schijven op ide kanaal 1 gehangen master/slave

krijg nu geen foutmelding, maar na de enter van de W2K setup reboot de pc spontaan :r

Verwijderd

100% DAT DEZE FOUT DOOR EEN BIOS SET VEROORZAAKT WORDT, ik heb het zelf ook al met drie van deze mobo's gehad (alle doen het nu goed) als mijn in de vorige geposte oplossing niet werkt ga dan ffies je bios flushe of zoals het officieel heet flashe HAHA.

Verwijderd

Bios geflasht naar bios 5.5
bios op default settings,

pc blijft reboten bij installatie :'(

Verwijderd

Ik heb het hier niet over de bios van de promise raid controller maar over je main ami-bios.

Verwijderd

heb het ook over de ami bios,
de raid bios zou ik niet eens weten hoe te flashen.

Verwijderd

Oke uhm probeer eens, just for the test. De bios waarmee hij uit de fabriek kwam erin te flushe en dan de default sets alleen de fsb weer omhoog helpen om de XP te herkennen.
p.s. leuk die webcam ken mooi mee kijken zo :->

• Termi
Op dinsdag 23 juli 2002 18:29 schreef logimaster het volgende:
heb het ook over de ami bios,
de raid bios zou ik niet eens weten hoe te flashen.
De raid bios wordt altijd automatisch mee geflasht met de bios :). Zit er gewoon bij in. Maar probeer voor highpoint eens 2.3(1) te krijgen, die is zeer goed :).

Verwijderd

hmm standaard bios ff downloaden ergens dan. |:(
is t proberen waard, verder heb ik dezelfde specs als THE_INTERSECTOR met een gf4 ti4600 dan :P

Verwijderd

Tja die schoot mijn budget ff te boven :-) ga nu ff eten ben met 20 min terug

Verwijderd

edit

Maar probeer voor highpoint eens 2.3(1) te krijgen, die is zeer goed .

Highpoint??? ik heb een promise lite controller met bios versie 2.001

• Termi
Op dinsdag 23 juli 2002 18:39 schreef logimaster het volgende:
edit

Maar probeer voor highpoint eens 2.3(1) te krijgen, die is zeer goed .

Highpoint??? ik heb een promise lite controller met bios versie 2.001
Sorrie :(, ik wist neit welke bios je had :X. Probeer iniedergeval een goeie bios te krijgen. DIe stabiel is, of anders de laatste van je board.

Verwijderd

Al geflushed??? als het dan nog niet lukt post dan ff je sets in het menuutje waar je cpu sets staan weet het zo ff niet te noemen. Ik ga over een kwartiertje plijte ff een server installeren bij mijn pa op de zaak en wordt waarschijnlijk wel laat. Dus dan krijg je later in de avond of morgen pas weer antwoord
succes (zoek het in je bios)

Verwijderd

ben bezig met bios v 5.1 erop te zetten.

ben altijd te bereiken op msn
spacemanj@hotmail.com

Thnx anyway

ga nog wel ff wat proberen
en anders gaat die morgen terug naar de winkel!!! :r

Verwijderd

Nou bios v5.1 staat er nu op,
En nog steeds reboten na de enter van de W2K setup.

Heeft iemand nog een idee verder???

Verwijderd

Topicstarter
Ehh ja,

MSI bord met die doorgefikte chip terugbrengen! Echt zonde van de tijd.. Een paar dagen bezig geweest blijkt het aan een doorgefikte chip te liggen :'(
Pagina: 1