Op woensdag 24 juli 2002 02:45 schreef Devil het volgende:
Als de harddisk samen met een ander apparaat op 1 controller zit dan delen ze die controller. Als de cd-rom ergens mee bezig is kan de harddisk even niets doen en vica versa. Gewoon die harddisk in z'n eentje aan de controller hangen.
Jah duh, dat geldt dus ook voor de CDRW

Voor het soepel branden adviseert dokter Rataplan derhalve HDU op master-1, CD op slave-1, CDRW op master-2 - de huidige situatie is *goed*, wat mij betreft.
edit:
Hoewel je dan geloof ik automatisch je hd terugschakelt naar het snelste protocol dat je CD aankan, dus van ATA100 naar ATA33

Lees desondanks verder voor het CD->CDRW experiment onder (ii). Dat zegt iig wat over wat er aan de hand is, denk ik.
Topicstarter geeft echter aan dat ook kopieren van HD naar HD haperingen veroorzaakt. Als DMA voor alle apparaten aanstaat (hoewel, was er niet iets met PIO4?) moeten we dus verder zoeken:
(i) Misschien toch ff scandisken etc. om de hd op probleempjes te checken?
(ii) Wat is de situatie als er (in de huidige situatie met CDRW als enige op IDE-1) on-the-fly van CD naar CDRW gebrand wordt? Als dat *wel* op snelheid gaat is het de HD. Als dat *niet* in de buurt van de spex komt weet ik het ook niet meer