Toon posts:

Msi ms 6163va + Graphire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb gisteren ff mijn pas oude system overgenomen. Nuo ja allen maar het cputje en het mobo. Nou ik wil dar dan ff windows op knallen eerst probeerde ik w2k die gaf onder het installen een physical memory dump daarna deed niks het meer. Gelukkig hadden we ook nog winxp die van cd af kon booten. Dus winxp op geknalt. Wil ik mijn tabeltje installen niks. De setup vind dat hij niet is aangsloten en wil daarom ook niks installen. Ook het ledje op het tabletje knipert. Toen dat niet lukte begon windows ook te zeiken dat hij hem niet herkende. Daarna had ik de via drivers er op gepleurt nog steeds niks. Bios geflasht nog steeds niks. Op website gekeken kon niks vinden.
Nou is mijn vraaag is dit bordje nou brak of is er ergens een update voor het usb gebeuren??

O ff mijn system specs
256 mb ram (2x64mb 1x128mb) 133 mhz sdram merkloos
ati radeon 32 ddr
p3 500 mhz
creative live 5.1 player
3 com netwerk kaart
seagate hdtje ata 66
BVD

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:13
Hmz, probeer eens windows 98 SE erop te zetten en dan wat tests uit te voeren met SiSoft Sandra, heb je trouwens al met de bios instellingen gekloot?

Probeer eerst ff wat verder en geef de resultaten! :y)

Succes! :)

XXXVI

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 juli 2002 17:43 schreef Tha Jaguar het volgende:
Hoi

Ik heb gisteren ff mijn pas oude system overgenomen. Nuo ja allen maar het cputje en het mobo. Nou ik wil dar dan ff windows op knallen eerst probeerde ik w2k die gaf onder het installen een physical memory dump daarna deed niks het meer. Gelukkig hadden we ook nog winxp die van cd af kon booten. Dus winxp op geknalt. Wil ik mijn tabeltje installen niks. De setup vind dat hij niet is aangsloten en wil daarom ook niks installen. Ook het ledje op het tabletje knipert. Toen dat niet lukte begon windows ook te zeiken dat hij hem niet herkende. Daarna had ik de via drivers er op gepleurt nog steeds niks. Bios geflasht nog steeds niks. Op website gekeken kon niks vinden.
Nou is mijn vraaag is dit bordje nou brak of is er ergens een update voor het usb gebeuren??

O ff mijn system specs
256 mb ram (2x64mb 1x128mb) 133 mhz sdram merkloos
ati radeon 32 ddr
p3 500 mhz
creative live 5.1 player
3 com netwerk kaart
seagate hdtje ata 66
BVD
Wazig verhaal, mag het iets duidelijker? Drivers al gedownload voor je tabletje?

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Misschien voor jullie quatsch, maar wat ik geleerd heb is of 1 ram chip of 2 of meer exact dezelfde ramchips, daar heb ik bij ons in ieder geval al een hoop problemen mee opgelost

dus wat ik voorstel kets die 128 ff in zijn eentje, en kijk daarna nog eens, wanneer dan nog niets een clearcmos draaien, daarna terg naar de biosinstellingen en zorgen dat je volledige ram beschikbaar is en toegankelijk is. dus geen uitgeschakelde tuli of shadow ram of iets dergelijks... dat geeft ook vaak problemen. al shet nou nog niets is moet je ff ergens anders een ander mobotje vandaan plukken en kijke of de problemen aanhouden....

als het nou nog niet werkt hoor ik het wel

dus Xplicit Sucitos

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
hmm
nou het blijkt dat mijn vader precies het zelfde prob had.
Hij heeft al aan geboden om een ander mobo te "kopen". Trouwens ik heb zelf al zittn klooien en volgens mij zijn de usb poorten gewoon brak. Of windows wil ze niet herkennen. Dit zou wel eens een oude bois probleem kunnen zijn deze is uit 1998. Ook na de flash ik krijg er wat functies bij maar hij bleef roepen dat hij uit 1998 was.
Maar goed nu maar hopen dat er nog een leuk bordje te krijgen is die sdram ondersteund.

Thx voor de reacties

Verwijderd

de standaard usb drivers voor dit moederbord zijn slecht. Gewoon de betere zoeken op de site van Via chipsets, of MSI, dat weet ik niet meer. Daarna werkt het (meestal) wel.
Pagina: 1