Toon posts:

[VB] Rich Text Box Control

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer :)

In mijn applicatie gebruik ik een RichTextBoxControl. De inhoud daarvan wordt gegenereerd en kan niet door de gebruiker worden gewijzigd. Dat is natuurlijk heel mooi allemaal.

Alleen heb ik nu wel een probleempje. Met een RichTextBox kun je je tekst verschillende opmaak geven, dus verschillende fontgrootte in een document, italic/bold etc. Alleen kan ik slechts documentatie vinden op het internet waarbij verteld wordt dat je in een RichTextBox tekst bijvoorbeeld bold kan maken als je de tekst geselecteerd hebt.

Maar ik genereer de tekst en dan moet alles meteen goed staan. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en een van jullie een oplossing voor mij heeft.

/edit
Even wat duidelijker zijn, ik heb dit:
code:
1
2
3
4
Dim sTekst As String

sTekst = "blaat" & vbCrLf & vbCrLf & "blaat"
RichTextBox.TextRTF = sTekst

Nu wil ik dus bijvoorbeeld die tweede "blaat" in bold afdrukken. Ik heb alleen geen idee hoe...
Als ik de SelBold methode van de RichTextBox gebruik, dan wordt alles bold, ik wil delen bold hebben en andere delen niet.

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
De methoden selStart en selLength ook gebruiken :)

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

schijnt manual werk te zijn: [topic=555663/1/100]

Dit topic is gesloten.