Toon posts:

Tv speaker naar boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb op mijn kamer een Sony trinitron staan. Nu is het geluid niet echt optimaal. Ik wil nu het geluid van de tv via mijn boxen laten lopen. Ik heb mijn versterker een eind van de tv afstaan, dus dat wil ik liever niet.

Is het mogelijk om bijvoorbeel een kabel met twee keer tulp en 1 keer minijack te gebruiken. Gewoon minijack in hoofdtelefoonaansluiting en de tulp stekkertjes eraf te halen en dan de boxen aan te sluiten?

Kan dit of wordt het geluid dan echt bagger?

Verwijderd

bagger, de kop telefoon uit gang is veel zwakker dna het signaal in het tv. bij de meeste trinitrons zit achter op ook een aansluiting voor boxen.
code:
1
|.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Op dinsdag 23 juli 2002 16:49 schreef Holten het volgende:
Hallo,

ik heb op mijn kamer een Sony trinitron staan. Nu is het geluid niet echt optimaal. Ik wil nu het geluid van de tv via mijn boxen laten lopen. Ik heb mijn versterker een eind van de tv afstaan, dus dat wil ik liever niet.

Is het mogelijk om bijvoorbeel een kabel met twee keer tulp en 1 keer minijack te gebruiken. Gewoon minijack in hoofdtelefoonaansluiting en de tulp stekkertjes eraf te halen en dan de boxen aan te sluiten?

Kan dit of wordt het geluid dan echt bagger?
Huh, waarom wil je dat niet?

Lijkt mij de enige goede oplossing, of ben ik nou gek

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Via scart doen.... scart out en dan die tulpen naar je aux in.. klaar ben je... niet via de phone ding dat wordt crap geluid want dat is inderdaad zwakker geluid als waar je boxen op aan zou sluiten (omdat de koptelefoon niet zo zwaar belast hoeft teworden issie zwakker)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Kan niet via scart omdat ik daar mijn pc al op aan heb gesloten en ik heb maar 1 scart aansluiting, dus dat gaat niet werken.

En ik wil liever niet via de versterker omdat ik dan mijn kamer vol kabels heb liggen, maar waarschijnlijk is dat de enige oplossing wil ik het geluid goed krijgen.

Ik zal morgen eens ff wat kabels regelen. In welke aansluiting van mijn versterker moet ik de tulp stekkers doen, aangezien ik mijn dolby surround set voor mijn dvd speler in mijn pc heb aangesloten. Is er een speciale aansluiting trouwens voor boxen op je tv?

Alvast bedankt

Verwijderd

dr zit op je sony een aux uit bij de meesten iig, ff doorlossen naar je versterker en klaar

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Op dinsdag 23 juli 2002 22:00 schreef Holten het volgende:
Kan niet via scart omdat ik daar mijn pc al op aan heb gesloten en ik heb maar 1 scart aansluiting, dus dat gaat niet werken.
Je kan een scart splitser kopen... Kan je ze allebei tegelijk aansluiten...

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga vandaag wel ff shoppen. Kzal wel ff zo'n scart splitser halen en wat kabeltjes.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1