Toon posts:

[ASP] IP Ban

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sind kort heb ik een website, geschreven in ASP.
Nu heb ik ook van die latstige bezoekers die
domme ding in mijn gastenboek schrijven.
ik kan aan hun ip komen via een log bestandje
aleen nu wil ik hun ip bannen maar hoe??
ik heb al gezocht via google enz maar kon niks vinden

Heeft iemand mischien een idee??

Alvast bedankt

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 23 juli 2002 16:49 schreef DVallinga het volgende:
Hallo,

Sind kort heb ik een website, geschreven in ASP.
Nu heb ik ook van die latstige bezoekers die
domme ding in mijn gastenboek schrijven.
ik kan aan hun ip komen via een log bestandje
aleen nu wil ik hun ip bannen maar hoe??
ik heb al gezocht via google enz maar kon niks vinden

Heeft iemand mischien een idee??

Alvast bedankt
Hmmm...volgens mij aan het begin van je index.asp even het ip van de bezoeker laten checken met de ip's in het bestandje...en dan laten bepalen of hij naar ehh...www.disney.com moet gaan of naar je website :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En je kan het Request object gebruiken hiervoor:

Zier hoorvoor:

[url="http://www.devasp.com/Samples/ServerVariables.asp"]http://www.devasp.com/Samples/ServerVariables.asp[/url]

En dan het gedeelte:
REMOTE_ADDR
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
Returns the The IP address of the remote host who has requested the page.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Dit zal dan ook alleen maar werken bij mensen met een vast-IP natuurlijk. Dialup-modems zullen daar toch weinig last van hebben denk ik ...

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Klopt, en proxy servers natuurlijk ook... >:)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Alleen het ip-adres is eigenlijk niet genoeg...als iemand dan een dynamisch ip heeft, werkt het niet...maar wat je wel kan doen is behalve het ipadres ook diegene zijn computernaam en accountnaam van windows opslaan...het is een fluitje van een cent...zoiets als dit:

-----------------------------------------------------------

Conn.Execute _
"INSERT INTO Log (FIpAddr, FHostName, FAccName) " &_
"VALUES (" &_
"'" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "'," &_
"'" & Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") & "'," &_
"'" & Request.ServerVariables("LOGON_USER") & "')"

-----------------------------------------------------------

En wat misschien wel een leuk idee is, is om de irritante figuren te redirecten naar een pagina met daarop alleen een klein javascriptje wat 5x zichzelf opent en een alert box met "NO SPAMMING!" toont...dat hou je met ALT-F4 niet tegen...

Verwijderd

of cookie achterlaten .. helpt ook niet ?

Verwijderd

Oh...btw: Nou heb je toch maar half antwoord op je vraag he? Wat je kunt doen is een extra veldje in de tabel log maken genaamd "banned"...en als een bepaald persoon ligt te zieken, zet je dat veld bij diegene (met UserName+ComputerName als primaire sleutel) op 1...en op het moment dat default.asp of index.asp wordt geopend, controleer je of de gegevens van de desbetreffende bezoeker al in de tabel staan en als dat zo is en het veld banned staat op 1 dan redirect je 'm naar een andere pagina (bv. bovenstaand irri-javascript-pagina)...zolang je dat maar server-side doet (Response.Redirect) kan diegene vanaf zijn eigen systeem niet meer op jouw site...

Suc6

Verwijderd

Cookie lijkt me niet zo'n goed idee...als diegene IE 6 heeft, staan de cookies hoogstwaarschijnlijk al uit en een groot gedeelte van de andere gebruikers gooit regelmatig z'n temp. internet files weg (en dus ook de cookies). Daarbij is het errug doorzichtig en makkelijk te omzeilen...

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt het werkt!!
( 8-)

Verwijderd

Een combinatie van alles lijkt mij het beste.

Cookie, ip-ban, netbios name ban. Als waardevolle tip wil ik nog even zeggen dat het verstandig is dat degene die een ban heeft niet (direct) merkt DAT hij/zij is gebanned en vooral niet HOE.

Jij wilt dat diegene niet meer kan posten. Evt. kennisgeving van een ban leidt vaak alleen maar tot brain-dead pogingen om de ban te omzeilen en je nog meer te irriteren.

Dus laat alle functionaliteit voor de gebande user hetzelfde, behalve dat de post uiteindelijk gewoonweg NIET verschijnt. Lijkt het net een bug >:)

edit:

Dit is dus voor een forum waar anoniem gepost wordt of een signup-script aanwezig is, waar iedereen zich direct zonder meer kan aanmelden (think of that).
Pagina: 1