Antec KS282 kast

Pagina: 1
Acties:

• batavier
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 19:09

batavier

Grazen, kreng!!!

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Antec KS282 kast, best handig niet al te groot enzo, maar probleem is dat 'ie nogal warm wordt.

Systeem:
Athlon XP 2100+
Asus A7V333 Via KT333 mobo
Thermaltake Vulcano 7+ koeler
Maxtor 80 GB (7200 rpm)
512 MB DDR

(nog) geen extra koeling en volgende temperaturen (bij medium stand van koeler):
idle: 61 graden
stressed: tot 70+ !!!!!!!! Soms tot wel 76 graden C!!!!!!!!!!!! ;(

Edit: moederboard temperatuur is 47 graden.

Volgens leverancier (CompTechWorld) moet ik nog koelpasta gebruiken, maar volgens mij helpt dat niet om de boel bij stressed onder de 60 graden te krijgen. Zou het aan de (te kleine) kast kunnen liggen. Zou het helpen om extra fans te plaatsen? Er is ruimte voor twee extra fans in de kast. En welke fans zijn dan een beetje goed? Enermax?

Helpen ronde IDE kabels?

Andere tips ook welkom (en ja, ik heb al een beetje rondgekeken mbv de 'search' functie, maar niks specifieks over KS282 kast kunnen vinden).

Een ander probleem (dat van de luide voeding wordt hier al behandeld: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482529/1?limit=25"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482529/1?limit=25[/url])

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zou toch echt eerst maar es koelpasta gaan gebruiken, en wat outtake fans kunnen ook geen kwaad. Probeer het en verbaas jezelf over het resultaat :)

• batavier

batavier

Grazen, kreng!!!

Topicstarter
Heb ronde IDE en floppy kabels besteld, alsmede twee extra fans, kijken of dat helpt. Anders zal ik toch wat koelpasta moeten gebruiken. Maar dat wordt dan 'mijn eerste keer', dus wel spannend... :P

}:O

Bedankt voor je tip!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

'K, succes :)

• batavier

batavier

Grazen, kreng!!!

Topicstarter
Okee, met twee fans, komt 'ie nu op iets van 57 - 60 graden (ligt aan de temp in de kamer) stressed: }:O }:O }:O, en rond de 50 idle.

En da's zonder koelpasta... misschien moet ik dat er ook maar eens op doen. Oh, en ThermalTake Vulcano 7+ staat op medium stand (5500 rpm).

Verwijderd

Koelpasta moet je altijd doen :) Dit scheelt soms echt bizar veel.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Koelpasta = VEREIST!!

Kom op zeg :) Met een beetje airflow (1 casefan voldoet al) en koelpasta heb je al een redelijk koel systeem. Overigens heb je met koelpasta niet zon windturbine nodig als je dr nu op hebt zitten ;) (zelf een 3000rpm WhisperRock2 draaien)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Altijd koelpasta gebruiken... (8>

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Om je vergelijkingsmateriaal te geven. Mijn XP2100+ draait 57c idle, en 61c stressed.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
een asus wordt vaak toch al wat warmer dan een ander merk mobo (ecs in ieder geval)

maar koelpasta is een vereiste

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
kleefding schreef op 06 augustus 2002 @ 17:50:
een asus wordt vaak toch al wat warmer dan een ander merk mobo (ecs in ieder geval)

maar koelpasta is een vereiste
Een Asus MEET altijd warmer :)

• batavier

batavier

Grazen, kreng!!!

Topicstarter
Hmm, okee. Concluderend: nu is de temperatuur redelijk, maar hij kan nog (veel) verder omlaag met koelpasta. Dan ga ik dat wel ff proberen.

* Batavier bestelt alvast een nieuwe proc.... * :P

Dankuwel! _/-\o_ <= deze is geweldig!!

}:O

• batavier

batavier

Grazen, kreng!!!

Topicstarter
Caesartje schreef op 06 augustus 2002 @ 17:33:
Overigens heb je met koelpasta niet zon windturbine nodig als je dr nu op hebt zitten ;) (zelf een 3000rpm WhisperRock2 draaien)
LOL, idd, op 5500 is 'ie niet echt stil, maar op 3200 (of was het 3300??) valt het heel erg mee, hoor. :*)

Pagina: 1