Outlook contacts naar webpage

Pagina: 1
Acties:

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 22:27
Hullo ppl,

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken met google maar ik kan het niet vinden.
Is het mogelijk om de outlook contacts uit een gesharde folder op een webpagina te laten zien?

Ik wil dit gebruiken op een intranet pagina zodat je heel snel op een contact kan klikken en daar meteen een mailtje naar kan sturen.

vinifinder.nl

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:48

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 23 juli 2002 16:34 schreef MATANDO het volgende:
Hullo ppl,

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken met google maar ik kan het niet vinden.
Is het mogelijk om de outlook contacts uit een gesharde folder op een webpagina te laten zien?

Ik wil dit gebruiken op een intranet pagina zodat je heel snel op een contact kan klikken en daar meteen een mailtje naar kan sturen.
Hmm..iets in de trend van een VB scriptje misschien :) ehh...'k zal ff zoeken.heb wel een aantal links hierzo!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 23 juli 2002 16:35 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

Hmm..iets in de trend van een VB scriptje misschien :) ehh...'k zal ff zoeken.heb wel een aantal links hierzo!
[url="http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/scriptcenter/default.asp"]MS ScriptCenter[/url]

[url="http://cwashington.netreach.net"]CWashington.Netreach.net[/url]

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• MATANDO
Ik zie idd het een en ander staan, maar ik ben meer op zoek naar een beschrijving, het hoeft niet heel uitgebreid zijn gewoon genoeg om mee te starten.

vinifinder.nl

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 23 juli 2002 17:11 schreef MATANDO het volgende:
Ik zie idd het een en ander staan, maar ik ben meer op zoek naar een beschrijving, het hoeft niet heel uitgebreid zijn gewoon genoeg om mee te starten.
hmm...in wat voor shared folder staan die contacts dan?? Zoiets als Contactpersonen uit Outlook in Public folders?? :) Staat die Shared folder op een Exchange server of is het gewoon een Windows Share?

• MATANDO
Die contacts staan op een Exchange server

vinifinder.nl

• MATANDO
iemand?

vinifinder.nl

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Wat heb je zelf al uitgevonden? Welke taal? Beetje lui?

oogjes open, snaveltjes dicht

• MATANDO
Ik heb me al helemaal gek gezocht met Google, mijn sollution moet gaan werken met ASP en VBScript.
Misschien ActiveX, ik heb wel wat gevonden, maar dat zijn 'off-the-shelf' sollutions, en dat moet ik neit hebben.

vinifinder.nl

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

edit:

* LuCarD heeft de post boven zich niet gelezen....

Welke taal gebruik je?

Client side?

Server Side?

Wat heb je zelf al bedacht?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• MATANDO
;-)

vinifinder.nl

Verwijderd

Outlook Web Access :9
doet precies wat jij wilt

(of moet het perse iets zelf gescripts zijn?)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 18:07
Kijk eens op deze pagina

[url="http://www.cdolive.com/code.htm"]http://www.cdolive.com/code.htm[/url]

Daar staan voorbeeldjes met ASP, waarmee het volgens mij zou moeten lukken. Ergens heb ik op cd nog wat functies staan hiervoor, dus als het niet lukt wil ik wel even zoeken nog van het weekend

Verwijderd

Ik heb het verder niet opgezocht ofzow... maareh.. Als je exhange gebruikt, kan je toch die databases aanspreken?
Daar hoef je geen outlookobjecten voor te gebruiken.
(Als ik kijk in de Data Source lijst van MsSQL DTS wizard kijk zie ik een "Microsoft OLE DB Provider for Outlook search" staan, kortom, er zweeft ergens een componentje rond die het mogelijk maakt.)

Suc6!!

Ivo

Verwijderd

In ASP.net heb je dit zo gemaakt.

Exchange is gewoon een database.

Kijk voor de grap hier eens naar:

Open Access
Open je eigen of een nieuwe database
kies: FILE --> GET EXTERNAL DATA --> EXCHANGE()

(werkt ook als je geen exchange hebt, dit is namelijk gewoon een MAPI koppeling dus thuis werkt dit ook).

Kies de velden die je wilt etc etc.

Hierna kan je met de PAGE WIZARD een DATA-ACCESS (ASP) pagina maken. Nou..pas dit ding aan volgens je eigen opmaak en je bent klaar. Binnen 5 minuten wel te verstaan :)
Pagina: 1