[ASP] Do ... loop en geen MoveNext :(

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39
Ik wil in mijn enthousiasme nog wel eens vergeten een movenext te geven in mijn loop en dan slaat dus heel mijn machine op hol. Vast dat meer mensen dat hehad hebben. Hoe los je dat op zonder reboot? Kan je bv je computer rebooten via een scriptje? Of je IIS ff uit en aanzetten?

Ik zit hier namelijk op mijn werk en mijn computer thuis heeft het nu zwaar :p

And Bob's your uncle ...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

IIS restarten wilde bij mij nog wel helpen. :), Kan je doen via Internet Information Services-MMC, dan rechtermuisknop op je webserver en dan restart IIS

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Op dinsdag 23 juli 2002 16:32 schreef gorgi_19 het volgende:
IIS restarten wilde bij mij nog wel helpen. :), Kan je doen via Internet Information Services-MMC, dan rechtermuisknop op je webserver en dan restart IIS
wakker blijven :), remote bedoelt ie...

Je zou remote assistant kunnen proberen, weet niet of ISS scripts of bv ActiveX dll toelaat zich te restarten...

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Heb je geen terminal server(2k) of remote desktop(XP).

Zo ja -> FF inloggen, naar services gaan en de iisAdmin service herstarten.

• gorgi_19
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op dinsdag 23 juli 2002 16:35 schreef Don Facundo het volgende:

[..]

wakker blijven :), remote bedoelt ie...

Je zou remote assistant kunnen proberen, weet niet of ISS scripts of bv ActiveX dll toelaat zich te restarten...
|:( Aargh.. Bedtijd voor mij...
Een hele simpele oplossing: Per definitie ieder uur je IIS laten herstarten. Er zit een scriptje (ik geloof iis_start en iis_stop bij IIS geleverd en deze kan je dan door middel van een batch draaien, maar daar heb je nu niets aan.. :)

Daarnaast: iets anders dan remote assistence / terminal services ken ik niet; misschien dat je kan connecten van je IIS-mmc naar je computer thuis toe...

Een reboot van je computer is ook mogelijk, mits je de juiste rechten hebt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39
Helaas worden systeembeheerders steeds slimmer en zetten ze steeds meer dicht, dus remote GUI kan niet (ze knijpen de verbinding trouwens zo dat je hier gewoon niet lekker iets grafisch over het net kan doen - en ik ben al een keer gepakt met mijn remotely anywhere >:) )

Ik denk dat het starten en stoppen een optie is ja. Kan je die variabelen ook niet met een scriptje aanroepen? want die standaardshit bij IIS is zo onveilig als wat!

And Bob's your uncle ...

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 17:13

Greyfox

MSX rulez

iisreset op die pc aanroepen.

Je kunt toch wel naar die machine toe via de Explorer?

Dat zit in de c:\winnt\system32 directory

MSX 2 rulez more

• syllaz
  • Laatst online: 20-04 17:01
Als je nu helemaal geen remote access kan krijgen kun je eventueel dit proberen;
Zet je script timeout in je asp pagina op 10 seconden of zo. Standaard staat ie op 90 seconden voordat ie een error geeft. Hoef je in ieder geval niet zolang te wachten als je een foutje maakt ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Bekend probleem :D

90 seconden wachten is als je echt helemaal niet bij de machine kan komen het enigste... naja koffie drinken is toch een belangrijke bezigheid dus is dat wel een mooi moment om de koffie te halen :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

what about VNC? en dan de browserversie runnen om naar je computer te connecten?

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Zit er in ASP niet een optie om de script execution time maximaal een bepaald aantal seconden in te stellen?
Dat is standaard 30 seconden in PHP.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 24 juli 2002 14:03 schreef Macros het volgende:
Zit er in ASP niet een optie om de script execution time maximaal een bepaald aantal seconden in te stellen?
Dat is standaard 30 seconden in PHP.
Ja, en dat is standaard dus 90 seconden.

Exact expert nodig?

Pagina: 1