oud Award 4.51PG bios + grote hd's

Pagina: 1
Acties:

• etrans
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Een familielid van mij heeft een Sky Computer P166 MMX met een dode harddisk van 3GB. Er moet dus een nieuwe HD in. Ik heb bij informatique een leuke aanbieding gezien van 20GB schijven.

De biosstring is 98SIS55822A4IIC38C-00
Moederbord is chaintech 5SIM met SIS5582 chipset.

Hoe weet ik nu of het bios (Award 4.51PG) zulke schijven ondersteund en zo niet is er voor dat mobo een biosupdate te krijgen die dat wel doet.

Thanks,

Etrans
:Z

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 22:01

Xanax959

relax...

Tja, kijken op de website van de moederbordfabrikant een goed idee? ( [url="http://www.wimsbios.com"]www.wimsbios.com[/url] ? )
Toen ik de bios van mijn P166 soyo moederbord had geupgraded met de nieuwste versie kon ik er zo een 20 Gig schijf in hangen, zonder ondersteunende software e.d.

Atari portfolio Dos 2.11

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het doet er niet zozeer toe wat voor een BIOS chip erop zit (Award 4.51PG), maar eerder wat voor een BIOS erin zit.. Maar de 20GB werd standaard al ondersteund in de Pentium-tijd. Anders gebruik je gewoon derde partij software om het volledige 20GB te kunnen benutten (wat volgens mij dus niet hoeft) :)

• nAFutro
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

die bios chip zal wel goed zijn, maar de bios meot wel geflashed worden. me oude pc had een 4.52PG of PN. ondersteunde toen die nieuw was tot 40 gig met een paar updates was dat 80 geworden.
nou alleen hopen dat je model erop staaat voor een update

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja als hij per-se wil flashen moet hij maar een kijkje nemen op de website van de moederbordfabrikant. Daar kun je de BIOS van de genoemde 5SIM [url="http://www.chaintech.com.tw/AP/BIOS/model.asp?model=5sim&Submit=GO!"]downloaden[/url]. Alleen staat er nergens in de update-info dat er ondersteuning voor de grotere harddisks is toegevoegd.. Dus de BIOS zal het fabriek af wel ondersteunen :)