Benq DVD 16/48 Probleem...

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28
Dit lijkt een lang verhaaltje maar je bent er zo doorheen hoor :)

Mijn leuke broertje is tegen de DVD speler aangestoten met als gevolg dat het laadje niet meer open en dicht wil, komen allemaal geknapte stukjes plastic uit dus heb ik gisteren maar een nieuwe gehaald. Een Benq, scheen een goed ding te wezen volgens de winkel, zou mij ook weinig boeien ik kijk er alleen dvdfilms mee... Tot zover leuk en aardig:)

Dus vandaag pc open, dvd-speler erin, weer op Master, netzoals de vorige DVD speler (Aopen 16/40 overigens), schroefjes vast, kast dicht. PC aan, in de bios ff laten zoeken. De DVD speler word netjes op master gevonden, de CDBrander (Plextor 16x10x40) word op Slave gevonden. En de Maxtor 40 Gb schijf natuurlijk op prim master.

Alles opgeslaan. Windows starten, DVD speler word ook gezien door windows. Bijgeleverde CD met Windvd erin om te testen. Dan een error 'Toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand is geweigerd' :(

Wat kan dit wezen? Ik heb al geprobeert:
- Andere cd's, zelfde probs
- Master/Slave omdraaien, geen effect

Bijvoorbaat dank! :)

XXXVI

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:16
Het klinkt mischien lomp.

maar. Verwijder het apparaat nog eens uit je device list. Of als dat niet werkt. Nieuwe windows install.

Ik hoop het niet voor je, maar ik heb dit met windows xp en een cdrom speler ook al eens mee gemaakt. Nieuwe instal was mijn oplossing

Verwijderd

wat ook werkt is je ide poort waar je DVDrom op hangt uit te zetten in je bios,
even windows laden zo dat die hem mist, en EVT in appiebeheer weggooien

rebooten
weer aanzette dan werkt het prima

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 16:17 schreef ephymerous het volgende:
Een Benq, scheen een goed ding te wezen volgens de winkel, zou mij ook weinig boeien ik kijk er alleen dvdfilms mee... Tot zover leuk en aardig:)
Previously named Acer Communications and Multimedia, BenQ is a US$2 billion company and the industry leader in electronic communications with an expertise that encompasses the display, storage, imaging, wireless and broadband areas.

[url="http://www.acercm.com.tw/"]http://www.acercm.com.tw/[/url]
-----------------------------------------------------------------------------------

BenQ is Acer.
DVD-speler moet een goed ding zijn.

• ephymerous
Op dinsdag 23 juli 2002 16:34 schreef Matsu_matsu het volgende:
Het klinkt mischien lomp.

maar. Verwijder het apparaat nog eens uit je device list. Of als dat niet werkt. Nieuwe windows install.

Ik hoop het niet voor je, maar ik heb dit met windows xp en een cdrom speler ook al eens mee gemaakt. Nieuwe instal was mijn oplossing
Apparaat verwijderen uit apparaatbeheer helpt niet helaas ;(
Thx Anyway! :)
Op dinsdag 23 juli 2002 16:39 schreef Dannyke het volgende:
wat ook werkt is je ide poort waar je DVDrom op hangt uit te zetten in je bios,
even windows laden zo dat die hem mist, en EVT in appiebeheer weggooien

rebooten
weer aanzette dan werkt het prima
Ga ik zo meteen even proberen thanks! :D
Op dinsdag 23 juli 2002 17:02 schreef OetelDonk het volgende:

[..]

Previously named Acer Communications and Multimedia, BenQ is a US$2 billion company and the industry leader in electronic communications with an expertise that encompasses the display, storage, imaging, wireless and broadband areas.

[url="http://www.acercm.com.tw/"]http://www.acercm.com.tw/[/url]
-----------------------------------------------------------------------------------

BenQ is Acer.
DVD-speler moet een goed ding zijn.
Cool :) Dat wist ik niet... goede aankoop gedaan duz *D

XXXVI

• ephymerous
Hmz, alles geprobeert maar hij doet het niet... iemand nog suggesties :?

XXXVI

Verwijderd

ander ide kanala proberen ?

anders testen op een andere pc :)

• ephymerous
Op dinsdag 23 juli 2002 19:41 schreef Dannyke het volgende:
ander ide kanala proberen ?

anders testen op een andere pc :)
Mja, ik ga er morgen maar eens mee verder, meld me morgen sowieso ziek, ben ook ziek daar niet van... ;( Ik post morgen ff resultaten...

Ondertussen mag er gewoon door gereplyed worden hoor :P :)

XXXVI

• ephymerous
Ik kan btw wel branden met mn brander maar niet lezen...

XXXVI

Pagina: 1