Toon posts:

[Wc] Nieuwe radiator kopen of sloop rad. nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus te tweifelen of ik een aluminium rad koop bij een auto zaak (sloop radiator dus) voor 25 euro.

afm. +/- 40@25cm geschat.. voor 25 euro

Of een nieuw radiator kopen bij een computerzaak, dit zal dan eentje worden voor 2 120mm fan's misschien wel zo'n dure van black-ice

Ik weet niet wat ik moet kiezen omdat mijn blokje gemaakt door imhotep van koper is en de meeste radiatoren van aluminium zijn...
Het voordeel is wel dat het rad op de sloop een stuk voordeliger is.. Maar die in de winkel helemaal schoon is en van koper, maar meestal wel rond de 85 euro gemiddeld en das toch vrijd duur vind ik.

Verwijderd

kijk hier es

[topic=550536/1/25]

schoonmaken is koekie :) makkelijk dus, hij heb ze RADIATEUR! (radiaTOR hangt aan de muur ;) ) uit een honda crx :D , van het interieur verwarming/koeling gebeuruh

en gebruik search?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik zou voor een koperen rad. gaan. Die kun je ook in auto's vinden.

Ikzelf heb een black ice, gewoonweg omdat die schoon zijn, van binnen en van buiten. Verder omdat je er gemakkelijk fans op kan zetten via de daarvoor gemaakte gaten en omdat je niet hoeft te kloten met verloopjes enzo.

Het beetje extra geld was mij dat waard.

Een autorad. daarentegen koelt meestal nog net iets beter, maarja inbouwen is er niet altijd bij omdat ze net te groot zijn ofzo.

Je moet zelf een keuze maken....

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
ja het probleem is ik heb al veel slopen en andere auto winkels bezocht maar kan alleen maar aluminium radiateuren krijgen, en in kombinatie met mijn koperen blokjeuh???
isda nie erg riskant, ook met waterwetter??

en de meeste koperen radiateuren zijn uit oudere auto's en tja zie er maar een te vinden..

en ohja weetje hoeveel geluk hij heeft gehad met zijn radje = puut koper voor maar 15 euro!! dat vind je maar zelden!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Gewoon vragen een een aardige sloop-baas. Die plukt met een beetje mazzel zo een mooie koperen jongen uit de wrakken. Als je het zelf doet is het uiteraard goedkoper :)

Thuis ff door de azijn halen. Spoelen. KLAAR!

Je kan btw ook bij de loodgieter naar een kapotte geiser vragen. Daar zit een enorme koperen in :9~

Verwijderd

Topicstarter
yesss ik heb er een gevonden!! 2 stuks zelfs
voor 5 euro perstuk!!! kun je het voorstellen, 1 uit een nissan primera en de ander uit een opel astra.

die van de nissan is errug gaav!!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 20:39 schreef twakker het volgende:
yesss ik heb er een gevonden!! 2 stuks zelfs
voor 5 euro perstuk!!! kun je het voorstellen, 1 uit een nissan primera en de ander uit een opel astra.

die van de nissan is errug gaav!!
Ja ik kan het me voorstellen want ik hoor van iedereen dat ze rad voor tientje hebben gekocht ( gulden dan he :P) en das dus nog goedkoper ;).

Verwijderd

5 euro is 11 gulden hoor :{

Maar ik vind zoizo die black ice dingen enzo te duur. Ik heb een alu rad van 1 euro. Gedeukt enzo. Doet het prima hoor. Boeie :)

Verwijderd

Topicstarter
ohw..*lol* ik heb echt veel gezocht maar dit was de laatste zaak...

tis wel helemaal van koper en hij is een beetje groot :( kan net niet in mijn Aopen hq45

Verwijderd

De black-ice is wel lekker klein, dus als je niet compleet je case wil gaan verbouwen is dit wel de oplossing

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 23:59 schreef ArnoKlaassen het volgende:
De black-ice is wel lekker klein, dus als je niet compleet je case wil gaan verbouwen is dit wel de oplossing
Maar koelt zo'n black-ice wel zo goed als een grote radiator?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 24 juli 2002 10:32 schreef Taco het volgende:

[..]

Maar koelt zo'n black-ice wel zo goed als een grote radiator?
Hoe groter het oppervlak, hoe beter hij in theorie zou moeten koelen.

Dus een kleine radiator koelt minder goed. Maar als hij dan net wel in je case past en er mooi uitziet, dan heb ik die ene graad er wel voor over!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1