Toon posts:

[Wc]Hoeveel Waterwetter gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus bij [url="http://www.pccooling.de"]http://www.pccooling.de[/url] onderandere een flesje Waterwetter gekocht.
de specs:

-----------------------------------------------------------
Wasserzusatz Ultra-Glow "UV"

Ein Wasserzusatz, der nicht nur tagsüber in schönem Neongelb leuchtet, sondern unter Schwarzlicht (UV) seine wahre Stärke zeigt.

Durch seine Wirkung gegen Algen und Schleim im Wasser kann das Kühlwasser dauerhaft in einem geschlossenen Wasserkreislauf verwendet werden. Der Inhalt des Fläschchens beträgt ca. 80 ml, ausreichend für mindestens 3 Liter Wasser.

Bitte verwenbden Sie neben destilliertem Wasser keine weiteren Zusätze zu Ultra-Glow "UV".

Bitte beachten Sie: Ultra Glow nicht in offenen Kühlsystemen verwenden! Beim Verschlucken gesundheitsgefährdend!

Anmerkung des Herstellers: Seit Ende Juli 2001 wird Ultra-Glow auch in Wasserkreisläufen eingesetzt, die Plexiglas enthalten. Bisher wurden keine negativen Auswirkungen auf Plexiglasteile festgestellt. Eine Garantie auf langfristige Beständigkeit des Plexiglases gegen Ultra-Glow "UV" gibt es derzeit jedoch noch nicht!

Lieferumfang: Wasserzusatz ca. 80 ml
-----------------------------------------------------------

Nu was de vraag hoeveel ik er nouw van in mijn systeem moet doen..? of in welke verhoudingen? Of zelfs misschien het hele flesje!

Wie weet hier meer over? ik heb nog geen rad en neem ook geen reservoir. dus een gesloten systeem.

Mij blokje is van koper (gemaakt door: "Imhotep") en ga ook opzoek naar een koperen rad.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
lijkt me in een verghouding van 80 ml op 3 liter water, zoals er in het duitstalige verhaaltje staat, dan hangt het dus af van de inhoud van je koeling hoeveel erbij moet....

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:04
Op dinsdag 23 juli 2002 16:03 schreef twakker het volgende:
Der Inhalt des Fläschchens beträgt ca. 80 ml, ausreichend für mindestens 3 Liter Wasser.
80 ml is goed voor 3 liter water , dus de verhouding is dan ongeveer 30 ml van dat spul op iedere liter water, oftewel exact: 0,027 * de hoeveelheid water.

[ Voor 5% gewijzigd door baexem op 08-01-2020 11:14 ]

...

Verwijderd

koop voortaan gewoon bij oc shop ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Okey dan dat was errug dom van mij!! OMG!! ut staat er gewoon

|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz maar weet iemand dan of dit echt water wetter is of dat het gewoon een vloeistofje is die fluoriserend is?

ps ik had daar goedkoop een pomp (eheim 1048) gekocht en nog wat ander spul dat daar errug goedkoop was...duhz

Mijn duits Z**gd namelijk redelijk hard :r

Verwijderd

Inderdaad OC-Shop is een leuke winkel, maar ze zijn vreselijk duur.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
-Het is een UV-actieve vloeistof.
-Het flesje van 80ml is minimaal goed voor 3 liter water.
-Gebruik geen open systeem. Vanwege giftige stoffen.
-Een reactie met plexiglas is niet aangetoond, maar op lange termijn weet men het nog iet.
-Deze vloeistof samen met gedestileerd water niet met andere vloeistoffen mengen.

dus: gesloten systeem met 3 liter demi/gedestilleerd water en alleen deze vloeistof.

@ your service :o

en dat met mijn minimale havo-duits :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 16:12 schreef twakker het volgende:
hmmzz maar weet iemand dan of dit echt water wetter is of dat het gewoon een vloeistofje is die fluoriserend is?

ps ik had daar goedkoop een pomp (eheim 1048) gekocht en nog wat ander spul dat daar errug goedkoop was...duhz

Mijn duits Z**gd namelijk redelijk hard :r
Uw Nederlands anders ook, zuigt is met een t

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 17:01 schreef Bredend het volgende:
-Het is een UV-actieve vloeistof.
-Het flesje van 80ml is minimaal goed voor 3 liter water.
-Gebruik geen open systeem. Vanwege giftige stoffen.
-Een reactie met plexiglas is niet aangetoond, maar op lange termijn weet men het nog iet.
-Deze vloeistof samen met gedestileerd water niet met andere vloeistoffen mengen.

dus: gesloten systeem met 3 liter demi/gedestilleerd water en alleen deze vloeistof.

@ your service :o

en dat met mijn minimale havo-duits :)
Tanx dude!! :) toen ik nog mavo deed...... pff hehe

ach d, t, dt etc.... krijg er echt :r van!

Verwijderd

Maar verhelpt dit spul nou corrosie tussen aluminium en koper net als waterwetter of niet??

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb dat spul er ook in zitten, maar alleen vanwege dat 'uv effect' als kleurstof (je hebt er echt vet weinig van nodig, paar druppels/klein kneepje in het flesje) en daarnaast gebruik ik nog waterwetter

toen ik dat spul bestelde stond er namelijk nog niet bij dat het ook tegen algen werkte :)

het voordeel van waterwetter is wel dat de viscositeit vergroot wordt, en dus je koelprestaties verbeteren (grote luchtbellen worden heel snel afgebroken tot kleintjes, het water wordt bijna letterlijk vloeibaarder)

hetzelfde spul doet het trouwens ook briljant goed in m'n cheapass lavalamp van de xenos, zal binnenkort wel pics posten :P

blijkbaar werkt het dus algenremmend, maar over corrosie heb ik niks gelezen, als je echt zeker wil zijn dat er geen corrosie optreedt neem dan een koper/koper systeem of een alu/alu systeem.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1