Toon posts:

SpeedTouch (tweaked -> pro) OE6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Alcatel Speedtouch home (ISDN) met firmware GSV7AA3.281 gedowngrade naar GSV7AA3.261 om hem te tweaken.
Alles ingesteld, internet werkt overal, maar als ik email ophaal in Outlook Express 6 dan duurt het bij een bepaalde mailserver veel (9 sec.) langer dan voor de tweak. Iemand ervaring hiermee? Waar moet ik dit verschil in zoeken? Firmware versie?

Verwijderd

Heb je het al op meerdere werkstations geprobeerd? Kun je telnetten naar poort 110 van die provider?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 16:24 schreef VetteHap het volgende:
Heb je het al op meerdere werkstations geprobeerd? Kun je telnetten naar poort 110 van die provider?
Is op 2 (alle) werkstations zo. Telnetten gaat wel. Zelfs pingen, met goede responsetijden (>20ms). Tgaat allemaal wel dus, alleen aanmelden bij de betreffende mailservers gaat veel langzamer dan voor de tweak.

Verwijderd

Gaat alles langzamer? Ook je ping tijden? Of heb je alleen problemen met je e-mail?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 16:29 schreef VetteHap het volgende:
Gaat alles langzamer? Ook je ping tijden? Of heb je alleen problemen met je e-mail?
Alleen met email, ping tijden blijven prima. Wel op een andere locatie geprobeerd diezelfde mailservers leeg te trekken, maar dat gaat dus wel snel (ook fast-adsl en zelfde firmware).

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand anders nog een idee?

Voor de tweak maakte dus 1 werkstation gebruik van de internet verbinding (via een 10 mb hub) en nu dus 2, maar ik denk niet dat dit een oorzaak is. Zou het misschien aan het downgraden van de firmware kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ligt dus niet aan het modem, getest met behulp van 3e werkstation. Blijft over: Netwerk config van de 2 werkstations. Zou het de VPN adapter zijn die er nog instond voor het inbellen die problemen geeft?

Ps. Dit is tevens een klein kickje dus. Begin me een beetje eenzaam te voelen :'(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op donderdag 25 juli 2002 01:50 schreef ectonek het volgende:
Ligt dus niet aan het modem, getest met behulp van 3e werkstation. Blijft over: Netwerk config van de 2 werkstations. Zou het de VPN adapter zijn die er nog instond voor het inbellen die problemen geeft?

Ps. Dit is tevens een klein kickje dus. Begin me een beetje eenzaam te voelen :'(
Zet eens 1 van de pc's als def-server, kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 02:50 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Zet eens 1 van de pc's als def-server, kijken wat er dan gebeurt.
Het modem is teruggetweakt en maakt dus niet meer gebruik van NAT.
Ik heb nu al getest op een 3e werkstation die dit probleem niet vertoonde. Hieruit trok ik de conclusie, dat het niet aan het modem ligt, maar aan de configuratie van de werkstations. Maar wat zou er nu fout moeten staan, dat voor de tweak goed stond?

Verwijderd

Topicstarter
nog maar een schopje. Ik heb er ook geen bezwaar tegen als jullie om extra info vragen hoor :7

Verwijderd

Topicstarter
Haj mag ik em nog een keer kicken? Kben gewoon een beetje benieuwd wat het nou zou kunnen zijn :)

Verwijderd

Zet eens poort 113 open vanaf je router/modem. Je hebt kans dat hij een identd request doet richting jouw systeem.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 23 juli 2002 @ 16:01:
Ik heb een Alcatel Speedtouch home (ISDN) met firmware GSV7AA3.281 gedowngrade naar GSV7AA3.261 om hem te tweaken.
Alles ingesteld, internet werkt overal, maar als ik email ophaal in Outlook Express 6 dan duurt het bij een bepaalde mailserver veel (9 sec.) langer dan voor de tweak. Iemand ervaring hiermee? Waar moet ik dit verschil in zoeken? Firmware versie?
Waarom firmware veranderd....die firmware die je had moet het ook doen,maar of dat van invloed is op Oulook....denk het niet,maar ik heb ook weleens dat het ophalen van mail langer duurt dan normaal,maar dat is volgens mij een verhaal van je ISP.

EN kijk dit staat in mijn router....ook een ISDN Alcatel Speed dinges>>>

Active software version : Gsv7aa3.281 (919162)

Passive software version : Gsv7aa3.281 (919162)

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:29:
Zet eens poort 113 open vanaf je router/modem. Je hebt kans dat hij een identd request doet richting jouw systeem.

mjah dat is inderdaad de oplossing, Connect maar eens met de IRC server van tweakers.net, dan zal je ook merken dat dat 20 seconden duurt ofzo. Zodra je poort 113 open hebt gezet, gaat het weer snel

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1