[php] Achterhalen van Windows gegvens

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Sinds kort ben ik bezig met het maken van een intranet.

Dit intranet heeft een aantal dingen die voor verschillende gebruikers zijn afgeschermd. Nu werkt het nog via htaccess en htpasswd om de gebruiker te identificeren.

Ik ben er tevrede mee maar de systeem beheerder wil eigenlijk dat als je in Windows inlogged dat je dan ook automatisch in de site inlogged. Ofwel dat de Windows login gegevens naar het intranet worden gestuurd zodat ze niet nog eens deze gegevens hoeven in te vullen.

Nu is mijn vraag : is het mogelijk te achterhalen wie ingelogd is op een PC in Windows? of is het mogelijk de inlog gegevens op een manier als parameter mee te geven voor het intranet...
bijvb index.php?name=$WINDOWS_NAME&pwd=$WINDOWS_PWD en dat de snelkoppeling dan automatisch de juiste gegevens mee stuurd...

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik denk dat dit uit veiligheidsoverwegingen niet mogelijk is; je zou hiervoor dan een eigen Active-X component moeten schrijven.

edit:

Nu ik hieronder lees: Een VBScriptje op de client (indien Windows) en geen shortcut, moet het natuurlijk wel kunnen.
PHP kan het in ieder geval niet.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk dat je t dan niet vanuit php moet doen, maar vanuit een login script.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Parcye
Dus als ik het goed begrijp een VB scriptje schrijven (kan ik die niet in mn PHP script includen) die de gegeven ophaalt en dan in de sql query verwerkt...

• gorgi_19

gorgi_19

Op dinsdag 23 juli 2002 16:01 schreef Parcye het volgende:
Dus als ik het goed begrijp een VB scriptje schrijven (kan ik die niet in mn PHP script includen) die de gegeven ophaalt en dan in de sql query verwerkt...
VBSCriptje = voor clientside
PHP = voor serverside
VBScriptje opent dus Internet Explorer en gaat naar de juiste pagina toe en stuurt daarbij de querystring mee.

• Parcye
Client side kan in een server side file worden geinclude toch... js is client side maar zit bijvb in mn php script die server side is...

Weet iemand ook hoe je zo iets moet aanpakken in vb script? Zijn het net als in php enviroment variablen?

• gorgi_19

gorgi_19

Nog meer clientside... Je kan deze 'versie' van clientside beschouwen als een apart programmaatje op de computer zelf van de client (staat dus NIET op de server)

• Parcye
Oke i get it :) het moet wel lokaal staan om die gegeven op te halen ofcourse.... dus je laad de vb lokaal, die haalt de gegevens op stuurt ze als param naar het intranet en klaar?

• gorgi_19

gorgi_19

Yep (parameters als querystring via het internetadres natuurlijk.. :) )
Mocht dit niet werken, dan kan je natuurlijk altijd een IP-Adres van de user pakken (moet je wel zorgen dat je intranet niet via de proxy gaat)

edit:

[url="http://www.15seconds.com/faq/ADSI/607.htm"]http://www.15seconds.com/faq/ADSI/607.htm[/url]
Is in ieder geval een begin waar je kan zoeken.. :)

• Parcye
Vernieuwde vraag:

Weet iemand wat de variabelen zijn waar de login gegevens van Windows instaan of weet iemand hoe ik die kan verkrijgen, VBsript is nogal nieuw voor mij.

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Je kan met IE opgeven dat je kan inloggen met de huidige gebruikers name en password. Zorg erg voor dat je een authenticated webpage als startpagina hebt waar de huidige gebruikersnaam en password van windows geldig voor is.

• Parcye
Is dat die enable integrated windows authentication... optie? Maar doet hij dat dan niet voor ALLE sites of alleen voor de start pagina site?

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Met [url="http://modntlm.sourceforge.net/"]mod_ntlm[/url] kan je ook controleren of iemand met juist is ingelogd en ook onder welke username dat is gedaan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:08
Op dinsdag 23 juli 2002 21:39 schreef freak007 het volgende:
Met [url="http://modntlm.sourceforge.net/"]mod_ntlm[/url] kan je ook controleren of iemand met juist is ingelogd en ook onder welke username dat is gedaan.
Mjah... die kan dat als het goed is idd :)
Maar dan moet je wel Apache onder *nix draaien, en een zooi compilen :)

* DJSmiley zoekt eik ook zoiets.

alleen moet dat dan onder Apache voor windows draaien...

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Interessant stukje voor een intranet jha. Beetje zoeken met google, en meteen raak: [url="http://www.syneapps.com/software/mod_ntlm/"]http://www.syneapps.com/software/mod_ntlm/[/url] voor Apache op Win32

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

Pagina: 1