[linux] LVM - Nadelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 13:04
Heb ff gesearched, maar kwam alleen iets boven van mensen die wat probleempjes hadden.

Ik overweeg STERK om LVM te installeren op een systeem voor zo'n 70 gebruikers, en eigenlijk zie ik, behalve de leerkromme en het iets grotere risico bij hd crashes, alleen maar voordelen.

Maar zo mooi kan het toch niet zijn? Wat zijn de nadelen? Iemand argumenten om het NIET te gebruiken?

Verwijderd

Ik heb zelf een server met 3 hd's van 20 gig en ik ben ook geinteresseerd in lvm.

Het nadeel is, je geeft het zelf al aan dat het niet eenvoudig is.

• Blaurens
Mwa, gewoon de howto goed lezen, 3 keer ofzo :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Enige nadeel is de complexiteit !!!

Ik zou overigens heel graag een distro zien die LVM bij installatie kan configureren ! Dan zal het in het bedrijfsleven ook veel beter aanslaan vrees ik ...

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op dinsdag 23 juli 2002 21:51 schreef Papillon het volgende:
Enige nadeel is de complexiteit !!!

Ik zou overigens heel graag een distro zien die LVM bij installatie kan configureren ! Dan zal het in het bedrijfsleven ook veel beter aanslaan vrees ik ...
SuSE doet LVM bij installatie (Professional version).
Verder is het _ALTIJD_ aan te raden om je root partitie op een gewoon IDE/SCSI diskje te zetten. (En de belangrijke LVM tools).

• Blaurens
Op woensdag 24 juli 2002 09:26 schreef XTerm89D het volgende:
SuSE doet LVM bij installatie (Professional version).
Verder is het _ALTIJD_ aan te raden om je root partitie op een gewoon IDE/SCSI diskje te zetten. (En de belangrijke LVM tools).
Hee, there's nothing like doing it yourself :) Maar root/boot en important tools op een aparte disk is imho zowieso goede practice, zo min mogelijk rommel, simpel starten. Bij voorkeur gemirrored :)
Pagina: 1