Mike,
Verwijderd
En op de andere kant van de weerstand de stroomvoorzieningOp dinsdag 23 juli 2002 15:40 schreef T-Mug het volgende:
weerstand zet je op de + kant van de led...
Verwijderd
gewoon de uiteindes om elkaar heen draaien, soldeer erop, klaar. Het maakt niet uit of de weerstand ervoor of erachter zit.
Nonsens, die weerstand zet je gewoon op welke kant je maar wilt.Op dinsdag 23 juli 2002 15:40 schreef T-Mug het volgende:
weerstand zet je op de + kant van de led...
Tips voor de topicstarter:
Lees de led-faq (zie de CME faq bovenaan de topiclist)
[search=led weerstand aansluiten]
Crisis, toen ik begon met typen was er maar 1 reactie 
Maakt niet uit, zorg gewoon dat het ledje in serie staat met de weerstand, plus of min kant maakt op zich niet uit.
Dus :
bron(+)----weerstand-----(+)ledje(-)------bron(-)
of
bron(+)----(+)ledje(-)------weerstand-----bron(-)
met (+) en (-) de pluspool en de minpool van het betreffende onderdeel.
Maakt niet uit, zorg gewoon dat het ledje in serie staat met de weerstand, plus of min kant maakt op zich niet uit.
Dus :
bron(+)----weerstand-----(+)ledje(-)------bron(-)
of
bron(+)----(+)ledje(-)------weerstand-----bron(-)
met (+) en (-) de pluspool en de minpool van het betreffende onderdeel.
Anything goes !!
Verwijderd
waarom is het dan zo logisch dat je er dan meteen 5 volt op de let hebtOp dinsdag 23 juli 2002 15:42 schreef AcouSE het volgende:
[..]
Nonsens, die weerstand zet je gewoon op welke kant je maar wilt.
Tips voor de topicstarter:
Lees de led-faq (zie de CME faq bovenaan de topiclist)
[search=led weerstand aansluiten]
Gaan eens in een boek kijken, serieel maakt het dus geen fuck uit....Op dinsdag 23 juli 2002 16:05 schreef T-Mug het volgende:
[..]
waarom is het dan zo logisch dat je er dan meteen 5 volt op de let hebt
Cool! Bedankt het is dus best makkelijk.. maarja ik wou mijn nieuwe leds niet meteen verspelen
Mike,
Regel 1 bij een serie-schakeling: De stroom in de stroomkring is overal gelijk. Het maakt dus idd niet uit waar je de weerstand zet.Op dinsdag 23 juli 2002 16:05 schreef T-Mug het volgende:
[..]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
Of aan de andere kant van de LED dus, dat maakt niet uitOp dinsdag 23 juli 2002 17:38 schreef commodore het volgende:
Zo dus:
[url="http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=1782"][afbeelding][/url]
En het is LED niet letOp dinsdag 23 juli 2002 16:05 schreef T-Mug het volgende:
[..]
Verwijderd
En je weet ook waarschijnlijk al dat het "lange" pootje van je led de + is?? Scheelt alweer met solderen....Hoef je het niet los te solderen als ie niet werkt...Op dinsdag 23 juli 2002 15:34 schreef mikeya het volgende:
Vast best wel dom dit maar ik vraag me af hoe ik die weerstandjes precies moet aansluiten..
Ik heb een ledje waar een weerstand opmoet, maar waar sluit ik die dan aan? Op welke manier? In de search en op google kon ik het niet vinden
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()