Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
type
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Dit idee zal wel enkel maar toepasbaar zijn in een maxi case omdat je mede voor de condens de bovenkant van de kast dan wel volledig moet kunnen afsluiten van de onderzijde .
't idee bestaat inderdaad al langer, en 't zal ook best wel werken..
Maar je verliest inderdaad wel een grote berg energie op deze manier..
Overigens zul je het koelblok wat gekoeld wordt door het peltier-element misschien wat groter moeten uitvoeren.. Meer contact-oppervlak e.d.
Verwijderd
wat kosten die peltiers btw gemiddeld ?
Verwijderd
Bij de OC-shop 60 euro voor een 172 watt peltier, maar dan heb je ook nog een voeding nodig.Op dinsdag 23 juli 2002 15:36 schreef T-Mug het volgende:
dit heb ik nog niet gezien ... een peltier die 2 waterblocken koelt om zo het water kouder te krijgen! vind ik een leuk ideej
wat kosten die peltiers btw gemiddeld ?
Verwijderd
Wie heeft het hier over waterOp dinsdag 23 juli 2002 15:49 schreef AMDude het volgende:
Lijkt me dat die peltier het water in het 2e circuit laat bevriezen
Mwah als je er gewoon koelvloeistof in gooit is er niets aan de hand lijkt mij.
Verwijderd
daarom doen radiatoren het wel, die hebben al die ribben natuurlijk niet voor de mooiigheid maar puur om het te koelen oppervlak te vergroten.
dat je ook meteen je HD, GPU etc mee kunt nemen!Op dinsdag 23 juli 2002 15:16 schreef Martijn02 het volgende:
Ziet er wel leuk uit, maar wat hier het voordeel tegenover de situatie waar je de peltier meteen op je processor zet, en die met waterkoeling koelt?
slim bedacht btw
Is beetje als het dubbele koel systeem bij een kern centrale.
Of een galvanische scheiding bij een elektrische schakeling. Naja, daar deed het mij zo op het eerste gezicht aan denken.
magoe. verder houdt de vergelijking dan ook wel op i guess.
kun je die link ff weghalen ?Op dinsdag 23 juli 2002 16:48 schreef Otho het volgende:
Er was iemand die had een slot A Athlon gekoeld met een peltier, deze werd gekoeld door een koelblok met daarop, ik meende, 6 peltiers. Deze werden gekoeld met een ander waterblok en deze lijn werd gekloeld door een eigengemaakte radiator met iets van 4 120 mm fans erop. Site was [url="http://www.blaat.com"]www.blaat.com[/url] Ik weet alleen niet of die nog online is
die verwijst naar een xxx site met iri veel popups
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Via de link kom ik nu op een pRon site..Op dinsdag 23 juli 2002 16:48 schreef Otho het volgende:
Er was iemand die had een slot A Athlon gekoeld met een peltier, deze werd gekoeld door een koelblok met daarop, ik meende, 6 peltiers. Deze werden gekoeld met een ander waterblok en deze lijn werd gekloeld door een eigengemaakte radiator met iets van 4 120 mm fans erop. Site was [url="http://www.frostyfox.com"]www.frostyfox.com[/url] Ik weet alleen niet of die nog online is
ik moet vaker F5 drukken
dat is de site van iemand die het frostyfox project na wilde maken.
Vroeger was die frotyfox site gewoon plat. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een site met veel bezoekers uitgekozen...
Als heel GoT ineens naar [url="http://www.abcdefg.com"]www.abcdefg.com[/url] gaat, is dat binnen de kortste keren ook een pr0n site of door een hoster geclaimd
Dan wordt het ijs, tenminste bij zuiver water zonder toevoegingen van smeltpuntverlagende stoffen.Op dinsdag 23 juli 2002 17:46 schreef Lethal het volgende:
En als die peltier het water nou onder de 0 graden maakt?
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Je water stroomt als het goed is dus bevriest het minder snel. Onder de nul raakt het niet zo snel denk ik.Op dinsdag 23 juli 2002 17:46 schreef Lethal het volgende:
En als die peltier het water nou onder de 0 graden maakt?
Verwijderd
Je krijgt juist meer condens. Het water in het koelcircuit zal een flink stuk onder de kamertemperatuur zijn, en vrijwel zeker ook onder het dauwpunt liggen. Gevolg, je krijgt condens op je koelblok, op je slangen en op je pomp.Op dinsdag 23 juli 2002 15:17 schreef Alnitak het volgende:
omdat als je direct met een peltier op de cpu gaat je condens vorming krijgt dus moet je de heleboel gaan lucht dicht maken
edit:
type
Je moet er voor zorgen dat je de leidingen van circuit 2 goed isoleert en een groot contactoppervlak met je water hebt, want in het begin zal je moeten de pompen en de peltier laten draaien tot het water in circuit 2 koel genoeg heeft, en dan pas je PC inschakelen.
Het is zeker te doen maar wel wat prijzig door 2 pompen, 3 koelblokken en een zware peltier met voeding. Els je geldzak dit toelaat, post dan zo snel mogelijk pics en resultaten
P.S. misschien is het wel beter om in circuit 2 parallel te werken, dus voldoende water door het CPUblokje, maar een veel grotere flow naar de peltierblok
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Die persoon van frostyfox had 3 of 4 voedingen nodig om zijn zaakje te laten draaien, en dat is exclusief de serie die hij had opgeblazen
Bij mij rijst de vraag of het idee in praktijk wel realiseerbaar is.
maar niet mijn bedoeling ik wil in principe mijn systeem koelen met koud water.
het zelfde idee als dat je vanplaats een pomp hem gewoon op de kraan aansluit