Toon posts:

Vastkaaier tijdens installatie (heeel vreemd!!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas iets wazigs...heb al ontzettend veel computers in elkaar gezet en geinstalleerd...maar dit:

Ik heb hier een Kr7-a met een xp1800...512mb kingston ddr. Nu wil ik via de diskette opstarten en dan loopt hij gewoon vast! Ik heb al een ander diskettestation geprobeerd, bios gereset, andere kabel e.d.....

Zodra hij zegt: verifying DMI pool data (dus na het aangeven van de IRQ's) en hij wil booten vanaf de diskette (voor PQmagic) loopt hij vast. Middenin het scherm zie je een + en - boven elkaar (Waar het dus niet hoort)

Ben echt ontzettend benieuwd...iemand enig idee?

Bedankt!

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27

-=Sentinel=-

*zucht...*

Ik denk dat het een geheugenprobleem is. Als ik mijn geheugen te snel zet, loopt ie ook vast als ie van een diskette wil booten. Misschien moet je de bios eens resetten en de bios defaults laden.

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien dat een laatste [url="http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=KR7A+/+KR7A-RAID&"]BIOS[/url] update helpt, maar een soortgelijk probleem staat niet in de bugs-fixed lijst bij de laatste BIOS'jes van Abit KR7A.

Heb je al geprobeerd de computer zo kaal mogelijk te installeren? Dus alle overbodige meuk zoals geluidskaart, netwerkkaart, etc.. eruit :)

Verwijderd

mja heb ik ook wel ins gehad, maar verders denk ik dat het wel ins een mobo foutje kan zijn (lijkt me .. bedoel : weet ik veel wat er fout kan zijn ... succes ... )

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:21
Zoals zo vaak puntgewijs proberen te verhelpen door met een minimale configuratie van hardware te beginnen en stuk voor stuk hardware erbij prikken. Als de minimale config niet boot geheugen, processor e.d. gaan vervangen.

Succes!

PS: hier trouwens niet voorgekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk hebben jullie allemaal gelijk ;-)

Ik heb eerst een installatie geprobeerd zonder de bios batterij en een andere videokaart (wil nog wel eens voorkomen)...dat werkte niet. Toen ff het geheugen omgeruild (slot 1 naar 0 en 0 naar 1) en het biosbatterijtje erin en eruit. Daarna weer installatie met andere videokaart en zonder batterij. Dat werkte...toen alles geinstalleerd, batterij erin, videokaart omgewisseld en het werkte en draait superstabiel e.d.

Mijn idee: geheugen kan ff verkeerd hebben gestaan, bios moest gereset worden, videokaart pakte even niet goed....een van die dingen, of een combo van die dingen ;-)

In ieder geval bedankt...hij doet ut

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik ben blij voor je dat 'ie het weer doet :) maar je laat me met deze prangende vraag achter: wat betekend 'vastkaaier'? Vastlopen o.i.d. begrijp ik, maar is dit dialect/streektaal, zelf verzonnen of een enorme typo? Ik heb er iig nog nóóit van gehoord, vastkaaier :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 17:21 schreef Abbadon het volgende:
Ik ben blij voor je dat 'ie het weer doet :) maar je laat me met deze prangende vraag achter: wat betekend 'vastkaaier'? Vastlopen o.i.d. begrijp ik, maar is dit dialect/streektaal, zelf verzonnen of een enorme typo? Ik heb er iig nog nóóit van gehoord, vastkaaier :+
Ik vind het trouwens wel een flex woord. Godver mijn pc is weer vastgekaait klere ding :P hehe

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 17:21 schreef Abbadon het volgende:
Leven het leven buiten het randstedelijk riool!

:r

• Abbadon
  • Laatst online: 20:18
Op dinsdag 23 juli 2002 17:29 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Leven het leven buiten het randstedelijk riool!

Houd je gedeisd zeg, van zulke flamerige opmerkingen is niemand gediend!
edit:

Een OW voor jou trouwens, nadat ik andere posts van jou vandaag heb gezien :{ Check straks je mail.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 17:36 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Houd je gedeisd zeg, van zulke flamerige opmerkingen is niemand gediend!
edit:

Een OW voor jou trouwens, nadat ik andere posts van jou vandaag heb gezien :{ Check straks je mail.
En wie flame ik hiermee?

edit:

OMFG!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Op dinsdag 23 juli 2002 17:47 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

En wie flame ik hiermee?

edit:

OMFG!
Ik doe eff een paar quotes
Op vrijdag 28 juni 2002 15:16 schreef Michaeltjuh het volgende:
Hiero 2,2 @ 3,0.

Nog meer bedenkingen?
uit : [topic=536934]
Op dinsdag 23 juli 2002 14:02 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Jonge jonge wat een gelul.
uit : [topic=555438]
Op dinsdag 23 juli 2002 14:04 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Nag nag. Er zijn geen PII 200 MHz gemaakt! :r
uit : [topic=554544]
Op dinsdag 16 juli 2002 13:27 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

uit : [topic=550263]
Op maandag 22 juli 2002 11:58 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Hmmz. Deze blue orbs heb ik ook op mijn V5 gehad. KLote dingen: onderzijde niet vlak (met verf!!!! :r ) en koelen voor geen meter. Mijn V5500 draaide standaard 183 MHz en na veel gekloot met s370 Heatsinks 193 MHz.
uit : [topic=550426]

Dit zijn eff wat voorbeelden, en bijna in iedere post heb je wel :r gedaaan, das toch SNEU!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

misschien is je floppy niet goed.
ik had pa geleden nog een WinME bootfloppy, maar die kwam niet verder als een lichtje aan op de floppydrive.
helemaal nix.
toen een andere flop geprobeerd en die deed het wel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 18:00 schreef Termi het volgende:

[..]

Ik doe eff een paar quotes
[..]

uit : [topic=536934]
[..]

uit : [topic=555438]
[..]

uit : [topic=554544]
[..]

uit : [topic=550263]
[..]

uit : [topic=550426]

Dit zijn eff wat voorbeelden, en bijna in iedere post heb je wel :r gedaaan, das toch SNEU!
Het is pas echt sneu om uit te gaan zoeken wat iemand gepost heeft louter en alleen om een bruin armpje te halen bij een mod. Of..doe je dit voor jezelf omdat je wil voldoen aan je gevoel van rechtschapenheid!

Sja.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Op dinsdag 23 juli 2002 18:06 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Het is pas echt sneu om uit te gaan zoeken wat iemand gepost heeft louter en alleen om een bruin armpje te halen bij een mod. Of..doe je dit voor jezelf omdat je wil voldoen aan je gevoel van rechtschapenheid!

Sja.
Wil je deze discussie eff verder voeren in LA :). Maar ik doe dit om je te laten zien wat je allemaal POST.

[ontopic]

Werkt een windows opstartdiskette wel :?

• Exirion
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 juli 2002 18:06 schreef Michaeltjuh het volgende:
Het is pas echt sneu om uit te gaan zoeken wat iemand gepost heeft louter en alleen om een bruin armpje te halen bij een mod.
Nou, ik ben zelf een mod, en ik zeg je nu dat je heel erg moet gaan uitkijken met je manier van posten want je flamet al bijna een jaar lang heel GoT bij elkaar.

Sterker nog, bij de eerste de beste volgende flame kun je meteen 2 weken wegwezen. Als je hardleers blijft dan hoef je nooit meer terug te komen.

edit:
Changed my mind... Je hebt inmiddels al zoveel lopen zieken en bent voldoende gewaarschuwd, dus tot over 2 weken

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op dinsdag 23 juli 2002 18:09 schreef Termi het volgende:

[..]

Wil je deze discussie eff verder voeren in LA :). Maar ik doe dit om je te laten zien wat je allemaal POST.

[ontopic]

Werkt een windows opstartdiskette wel :?
het probleem was al opgelost

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1