Toon posts:

[VC++]Hoe krijgen jullie de *.exe files zo klein??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele proggie geschreven dat mijn cookiesdir schoonhoud. Delete dus alles behalve de cookies die nodig zijn (bijv om altijd ingelogged te zijn op deze forum :) ) De *.exe file is bijna 1.3mb, ik heb al in de project setting gevonden dat de code optimazation op debig mode staat, maar als ik deze op een andere instelling zet dan krijg ik een error met :

"Command line error D2016 : '/ZI' and '/O1' command-line options are incompatible"

Weet iemand een oplossong hiervoor?

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:50

The End

!Beginning

Build->Set Active Configuration...-> Selecteer 'jouwproject - Win32 Release' -> Click op ok

Dan rebuilden en kijken of de exe kleiner is geworden.

Verwijderd

Topicstarter
AH dank je wel, is nu 80kb 8-)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Op dinsdag 23 juli 2002 14:55 schreef Skynet2097 het volgende:
AH dank je wel, is nu 80kb 8-)
Hehehe nu ook een idee wat je hebt gedaan? :)

Professionele website nodig?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 23 juli 2002 15:20 schreef curry684 het volgende:

[..]

Hehehe nu ook een idee wat je hebt gedaan? :)
Ik zou het ook niet weten, leg is uit *D

Wat moet die code in je sig veroorzaken btw? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Bij een van mijn progies krijg ik dit, op die andere ging het perfect. Die release dir is leeg en wordt niks in aangemaakt, in MSDN heb ik gevonden dat het aan de read-only kan liggen van de dir maar dat is niet het geval.

Er staat ook dat
"Using double quotation marks around a complete path specification in a #include directive causes the standard directories to NOT be searched. See The #include Directive in the Preprocessor Reference for more information."

Nu gebruik ik includes met "" die wel in de dir staan, im zie 1-2-3 effe de oplossing hiervan niet.

De WARNING
============================================================

Build : warning : failed to (or don't know how to) build 'C:\CookieDeleter\Release\CookieDeleter.pch'
Compiling...
CookieDeleter.cpp
C:\CookieDeleter\CookieDeleter.cpp(3) : fatal error C1083: Cannot open precompiled header file: 'Release/CookieDeleter.pch': No such file or directory
Error executing cl.exe.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een vaag vermoeden, als ik een *.h wil compileren dan zegt ie:

"no compile tool is assosiated with that extension"

Dat zegt ie alleen in de WIN32 Release build en niet in de WIN32 Debug. Ik heb nooit aan de settings gezeten (denk ik :? ) omdat ik niet alles weet waar het voor staat.

Weet iemand waar het aan ligt.

• curry684

curry684

Op dinsdag 23 juli 2002 15:26 schreef DeMoN het volgende:
Ik zou het ook niet weten, leg is uit *D
In DEBUG-build frot de compiler een hele hoop rotzooi erbij in je code (zoals zowat de hele sourcecode...!) en vertikt ie het om te optimaliseren, zodat hij en jij naderhand als er fouten zijn nog de weg kunnen vinden door de code.

Een RELEASE-build is een uitgeoptimaliseerde stapel bytes waar alleen een echte pro nog de weg in kan vinden met een decompiler of een disassembler. Vandaar 5 tot 1000 keer kleiner afhankelijk van het project.
Wat moet die code in je sig veroorzaken btw? :)
Probeer maar ;)

• curry684

curry684

Op dinsdag 23 juli 2002 15:46 schreef Skynet2097 het volgende:
ik heb al een vaag vermoeden, als ik een *.h wil compileren dan zegt ie:

"no compile tool is assosiated with that extension"
.H files zijn per definitie niet compileerbaar: de feitelijke code staat in een CPP-file, en de Header-files die vanuit de cpp's ge-include worden zijn alleen een soortement van 'wegwijzer' voor de compiler.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op dinsdag 23 juli 2002 16:30 schreef curry684 het volgende:
[..]

Probeer maar ;)
Maak je een hook naar je eigen programma?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
"H files zijn per definitie niet compileerbaar: de feitelijke code staat in een CPP-file, en de Header-files die vanuit de cpp's ge-include worden zijn alleen een soortement van 'wegwijzer' voor de compiler."

idd :+ was effe de weg kwijt.

Maar weten jullie dan ook waarom ie niet will win compileren in release mode?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 23 juli 2002 16:30 schreef curry684 het volgende:

[..]

In DEBUG-build frot de compiler een hele hoop rotzooi erbij in je code (zoals zowat de hele sourcecode...!) en vertikt ie het om te optimaliseren, zodat hij en jij naderhand als er fouten zijn nog de weg kunnen vinden door de code.

Een RELEASE-build is een uitgeoptimaliseerde stapel bytes waar alleen een echte pro nog de weg in kan vinden met een decompiler of een disassembler. Vandaar 5 tot 1000 keer kleiner afhankelijk van het project.
[..]

Probeer maar ;)
hehe thx.. en werkt die code dan ook onder linux ? :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Als je de c runtime gebruikt kan je ook nog 'n aantal kb's scoren door tegen msvcrt(d).lib aan te linken en het vinkje bij ignore all default libraries aan te klikken.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Op dinsdag 23 juli 2002 15:27 schreef Skynet2097 het volgende:

De WARNING

Build : warning : failed to (or don't know how to) build 'C:\CookieDeleter\Release\CookieDeleter.pch'
Compiling...
CookieDeleter.cpp
C:\CookieDeleter\CookieDeleter.cpp(3) : fatal error C1083: Cannot open precompiled header file: 'Release/CookieDeleter.pch': No such file or directory
Error executing cl.exe.

Precompiled headers uitzetten voor release builds, dat doe ik ook. Daar wordt je compile sneller van, maar omdat maar 5% van je builds release mode zijn maakt dat dus nauwelijks uit, en PCHs zijn een beruchte bron van problemen.
Juist voor release builds wil je precies weten wat de input files zijn, en met precompiled headers herbruik je een deel van een eerdere compile.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Oh yes het werk, deze is nu maar 100kb *D woohoo

thx dudes
Pagina: 1