Toon posts:

Madge 4/16 Tokenring card op Redhat 7.3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een redhat 7.3 systeem, wat is het kernel 2.4.18.
Nu zit er een PCI Madge 4/16 Tokenring card in, Linux ziet hem perfect eigenlijk, met ifconfig krijg ik de info dat hij UP is maar op de MAU brand helemaal geen activiteits led. Natuurlijk bekabeling en alles gecontroleerd dat is echt goed. Ik krijg wel kernel errors, tr0 chipset init failed. En een error code 9. Ik denk dat er iets niet goed met de driver is, ik heb op [url="http://www.linuxtr.net"]www.linuxtr.net[/url] gekeken en ik vind het vrij ondoorzichtelijk wat nu allemaal te doen. Ten eerste ben ik helemaal FreeBSD minded en niet zo thuis in Linux, dus Linux Guru's help me out please. Is Tokenring support op redhat heel erg poor en kan ik beter naar Ethernet overgaan of mag het totaal geen probleem zijn. Wat kan ik doen? :? Alvast bedankt :)

Verwijderd

Ik kan je niet heel erg helpen maar ik kan je wel zeggen dat token ring support (ISA) in mijn ervaring helemaal niet gek is. Jaartje of 2 geleden draaide ik nog mn home netwerk op Token Ring omdat ik dat gewoon heel gaaf vond t.o.v. Ethernet. Naja boeie.

In ieder geval heb ik toen zowieso 2 laptops en 3 werkstations erop kunnen laten lopen. laptops met pcmcia madge smart 16/4 kaarten en de desktops met oude isa token ring kaarten 16/4.

Geen enkel probleem werkte altijd al door gewoon linux te installeren en dan werden ze (de ISA kaarten) altijd meteen herkend en branden maar. Ik had wel een oud type mau trouwens want lichtjes had ik er niet op. Wel enorm dikke kables eraan enzo en van die grote stekkers :)

Het enige waar ik problemen mee heb gehad (onoplosbaar) was met een pci madge 16/4 kaart. Deze dingen worden dus helemaal NOT ondersteund. Op de madge site kun je wat vage unix drivers krijgen na wat gezoek maar dat was ook al helemaal niks. Uiteindelijk heb ik toen een (xxx) token ring pci kaart gekocht (loei duur, ik raad het niemand aan) waarvan ik van te voren had uitgezocht of de support voor Linux goed was. Ik ben de naam van die lui even kwijt maar goe ding kostte ook zo'n 550 NLG destijds dus echt interessant is dat niet voor de hobbyist eigenlijk :)

Anyway support voor token ring is dus wel goed dacht ik zolang je je maar bij isa houd. PCI kaarten kunnen kritisch zijn voorzover mijn ervaring dan reikt. Uiteraard heb ik niet de mogeljkheden gehad om alles wat er op de markt is uit te proberen.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Op dinsdag 23 juli 2002 16:50 schreef smasr het volgende:

[ 8< knip]

Ik ben de naam van die lui even kwijt maar goe ding kostte ook zo'n 550 NLG destijds dus echt interessant is dat niet voor de hobbyist eigenlijk :)
Vast een Olicom :)
Nu ingelijfd bij Madge.
TokenRing is mooi spul!

This is my sick nature.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt in iedergeval, dan ga ik wel met een ISA kaarje stoeien. ;) En anders over naar 100baseT

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Heb je de officiele Madge drivers al eens geprobeerd ? Ik heb zelf een hele tijd een Madge PCI kaart gedraait in mijn slackware doos met die drivers.
Drivers zijn te vinden op [url="http://www.madge.com/downloads-software-other.asp"]http://www.madge.com/downloads-software-other.asp[/url]