Heeft extra actieve subwoofer zin?

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:02
Ik kijk zeer geregeld DVD films met Dolby Digital 5.1 en DTS op mijn Harman Kardon AVR 4000 receiver.
Op de set zijn aangesloten twee Infinity Reference 80MKII luidsprekers. Ook Infinity center en surround luidsprekers zijn van de partij.

Alles klinkt perfect en werkt naar tevredenheid. Echter de receiver biedt ook nog de mogelijkheid tot een extra actieve subwoofer. Heeft dit zin, en krijg je met films een extra dimensie als ik zo'n ding toevoeg?? Of raden jullie mij dit af en krijg ik er misschien spijt van?

Hoe zijn jullie ervaringen met de toevoeging van een actieve subwoofer?? :?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
Een SW onder stoel/bank waar je zit is zeker een extra dimensie. Wel de cutoff frequentie goed instellen. Je wilt geen echt geluid horen maar alleen de vibraties onder je gat voelen >:)

Verder is het heel persoonlijk en afhankelijk waar je éne subwoefer staat. Soms staat de subwoofer boel een beetje erg uit het lood en kan een 2e SW de boel weer prima rechttrekken.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:53

MaxPoweR

-=StopTech=-

Wat ik wel weet is dat je met een aktieve subwoofer een veel strake en veel lage bass kan produceren dan met gewone speakers. Ik zelf heb de Infinity Overture 1 met een subwoofer erin, maar toch mis ik nog het lage van een aktieve subwoofer.
Als subwoofer kan ik je Rel aanraden, ze zijn niet goedkoop, maar je heb dan wel wat. Loop anders ff een Hifi zaak binnen die rel verkoop en ga luisteren.

Hier alvast de website: [url="http://www.rel.net/"]http://www.rel.net/[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Ptr0 , een tweede subwoofer? Welke installatie heeft er nu 2 dan, die dingen zie je toch altijd in enkelvoud?

Verder zal ik eens kijken op de site van Rel. Maakt Infinity zelf geen goede subwoofers, iemand daar soms ervaring mee?
(het is natuurlijk leuk om alles hetzelfde merk te houden)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zeker doen. Ik heb een (relatief goedkope) subwoofer, maar ik ben er wel blij mee. Hij staat goed opgesteld in de hoek, mooi uit het zicht. Bij films met een extra sub-kanaal ga je echt uit je dak. Het laag uit mijn gewone speakers is wel strak, maar toch niet zo vol als dat uit een sub. snap je?

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn versterker 2 uitgangen voor subs heeft. Ik zou ook verwachten dat 1 genoeg moet zijn, maarja... ik ben dan wel weer zo iemand die graag al zn aansluitingen wil benutten dus er zal wel ooit een 2e komen

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Oke dan... zal toch eens voorzichtig gaan rondkijken naar zo'n ding.
Wil wel een beetje een goeie. Eens afwachten of er hier mensen zijn met ervaringen met een subwoofer van Infinity.

Wat is overigens een mooi frequentie bereik. Er zijn er die beginnen bij 40hz, maar anderen ook weer bij 80hz etc.
Maakt dit nog veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Op woensdag 24 juli 2002 11:28 schreef Charlie het volgende:
Eens afwachten of er hier mensen zijn met ervaringen met een subwoofer van Infinity.
Voor ervaring van mensen met hun audioapparatuur kan je op audioreview.com kijken.
Voor jou Infinity subs in dit geval:

[url="http://www.audioreview.com/Subwoofers/PLS_2741_73crx.aspx"]http://www.audioreview.com/Subwoofers/PLS_2741_73crx.aspx[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Hey geweldig, handige site!
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 17:04 schreef PtrO het volgende:
Een SW onder stoel/bank waar je zit is zeker een extra dimensie. Wel de cutoff frequentie goed instellen. Je wilt geen echt geluid horen maar alleen de vibraties onder je gat voelen >:)
Dude....? >:) Wat heb je nou aan een woofer die je niet hoort maar die je wel anaal masseert, daar zijn toch andere middelen voor? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Een anale massage zit niemand op te wachten....
(of toch? naja, dat hoort thuis in een ander forum) ;)

Wat houdt die cuteoff frequentie eigenlijk in, waar dient dit voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Op woensdag 24 juli 2002 10:55 schreef Charlie het volgende:
Ptr0 , een tweede subwoofer? Welke installatie heeft er nu 2 dan, die dingen zie je toch altijd in enkelvoud?
Bij mijn actieve subwoofer(s) (Sony) kan je gewoon een 2e aansluiten op de daarvoor bestemde tulp aansluiting. Dit wordt met name gedaan om een evenwichtige bass verdeling te krijgen n een wat grotere ruimte. De subwoofer heeft ook een fase-knop zodat beide subwoofers gelijk kunnen en zullen lopen. Denk dat je hetzelfde kan bereiken met een Y-kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Op woensdag 24 juli 2002 13:57 schreef xoploosx het volgende:
[..]
Dude....? >:) Wat heb je nou aan een woofer die je niet hoort maar die je wel anaal masseert, daar zijn toch andere middelen voor? :D
:) Tís eik een geweldig idee, in- en externe vibratie units aan je installatie hangen, toch 's over gaan hebben. Maar 's gauw gaan licenseren, zoiets als Dolby Pro Virtual Vibration 7.2V+ en dan je meissie op Sensation Red de specs van je installatie laten reviewen.

FF serieus, het is wel kicken wanneer je de vibraties van scènes, denk maar 's aan wandelende Godzilla, in het sub-laag, door je lijf voelt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 6.2 situatie in mn kamer... , de tweede sub staat tegen mn bank aan en dankzij de sub voel je de explosies en dino's rondlopen...

Verder lijkt de bass idd wat mooier verdeeld...
code:
1
2
3
s.F  C   F

R   S   R.s

de kleine s-en zijn de subs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58

almightyarjen

When does the hurting stop?

Op woensdag 24 juli 2002 15:58 schreef Charlie het volgende:
Wat houdt die cuteoff frequentie eigenlijk in, waar dient dit voor?
cuteoff... Lachen, het is cutoff. De afkapfrequentie. Dit is de frequentie waarbij de sub stopt met geluid geven (simpel gezegd). Als je een cutoff van 40 hz hebt, dan geeft de sub alle tonen van 20 Hz (drempel menselijk gehoor) en 40 Hz weer. Als je een cutoff van 80 Hz hebt geeft-ie alles tot 80 Hz weer. Zelf denk ik dat 100 Hz ook nog wel kan. Maar da's persoonlijk. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wat een plezier zo'n subwoofer erbij.
Nu trillen de ramen in de sponningen als er een spannende actie voorbijkomt op het DVD-tje.
Ik ga er in ieder geval niet verder van in de film kruipen, maar wordt eerder afgeleid.
Als je al goede luidsprekers hebt, met voldoende basweergave is het niet nodig om een subwoofer te plaatsen. (of je moet het nodig vinden om mee te patsen als je bezoek hebt)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.. of je vriendin erop laten zitten zoals PtrO hierboven al zegt. :) Voor muziek is teveel laag toch ook niet mooi trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 02:01 schreef Cow_tipping het volgende:
Wat een plezier zo'n subwoofer erbij.
Nu trillen de ramen in de sponningen als er een spannende actie voorbijkomt op het DVD-tje.
Ik ga er in ieder geval niet verder van in de film kruipen, maar wordt eerder afgeleid.
Als je al goede luidsprekers hebt, met voldoende basweergave is het niet nodig om een subwoofer te plaatsen. (of je moet het nodig vinden om mee te patsen als je bezoek hebt)
Gelukkig heb je gelijk [NOT]:7 Een sub is in een meerkanaals echt onmisbaar, gewone speakers die "veel laag" geven komen ten eerste lang niet zo laag(, en zo wel wel bij hoeveel -db ?) en ten tweede, waarom is het hele systeem zo bedacht... het 5.één principe...

Maar als ie afleid, dan moet je je sub volgens mij wat beter afstellen zodat ie niet al het geluid overstemt tijdens een explosie ofzo..
Op donderdag 25 juli 2002 02:03 schreef xoploosx het volgende:
.. of je vriendin erop laten zitten zoals PtrO hierboven al zegt. :) Voor muziek is teveel laag toch ook niet mooi trouwens?
Dat is persoonlijk.. als jij dat helemaal geweldig vind.. is het prima, ik vind strak laag mooi muziek, maar niet dat boomerige gestamp... Een sub kan je heel goed in combinatie gebruiken met je front speakers mits ze niet te traag zijn ( dan gaat je beat een halve beat achterlopen :?) en goed zijn gecut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Goh... ik ben weer een hoop wijzer en zit toch te denken om ook zo'n sub aan te schaffen. Wellicht ook een Infinity.
Maar zodra mijn vriendin erop gaat zitten wordt het mij wat te gek hoor... ;)
Ik ken verder wel verhalen van mensen waarbij de schilderijen van de muur vielen, maar dan draai je volgens mij ook wel een redelijk luid deuntje uit je installatie.
Dit is natuurlijk niet echt suBer... ehh suPer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

@ Charlie,

Heb dezelfde reciever als jij (puik ding..), en ik heb er een Magnat subwoofer aanhangen.
Is wel de slagroom op de taart. :9

edit/typfoutje

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Fantastisch apestaartje! Dan moet ik ook maar eens snel zo'n ding gaan scoren. En ja, die A/V versterker van Harman Kardon is zeker een puik ding! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nu zelf een aan het bouwen, niet alleen omdat ik de prijzen van de kant-en-klare actieve subwoofers veeel te hoog vindt, maar ook omdat ik rekening moet houden met de ruimte die het ding in beslag gaat nemen (hoogte < 32 cm, anders past t ding niet meer onder mijn bed.)
Heb nu een speaker gekocht van 270 euro, hier komt nog de versterker (en filter of voeding) bij, die ook zon 230 euro kosten. Hierbij nog de kast (150 liter kast voor 30 Hz), dus 90cm x 65cm x 30cm (rekening houdend met een houtdikte van tenminste 1,8 cm) levert me de juiste inhoud op. Hoeveel het bouwen van de kast gaat kosten moet ik nog eens bekijken, maar ik ben iig. Enorm veel goedkoper uit door zelfbouw.
edit:
300/600 watt speaker gebruik ik, en het duurste spul (=beste?) dat ik krijgen kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 21:24
Ik zag vandaag bij expert in Purmerend een subwoofer van Infitity staan voor 333 euro, ze hebben zo'n kortingsweek... Ik denk dat het de sub uit de Alpha serie is... Er staat ook een sub van JBL ook voor die prijs.

Ik heb er zelf ook aan gedacht om een sub te kopen bij mijn set... maar omdat ik al mijn spaargeld heb uitgegeven aan een DVD25 van H/K en mijn speakers op het moment wel voldoende zijn laat ik het maar even zo...

De volgende stap wordt voor mij een breedbeeld tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
check eens de subs van [url="http://www.elac.nl"]ELAC[/url] zeer hoge kwaliteit en niet te duur.

Heb zelf de ESP101 en ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Quinny, de breedbeeld TV heb ik al, een Sony Trinitron. Uitstekend ding.
Ik heb nog de DVD 20, wat heeft de DVD 25 voor nieuwe dingen tov van die van mij, weet jij dat zo? (ja op de site kijken is ook een optie, maar jij weet het ook vast)
Nu nog die SUB erbij versieren en klaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
Er zijn niet veel verschillen tussen de 25 en 20, de 25 heeft progressive scan, de 20 niet, de 25 heeft een 192 khz/24 bits DAC, de 20 een 96khz/24 bits DAC.

"A-Weighted S/N Ratio" is bij de DVD20 >105dB en bij de DVD25 is het >110dB wat het inhoudt moet je mij niet vragen...

Verder is de DVD25 5.4 kg zwaar en de DVD20 5.2 kg en is de DVD25 iets platter... En het design vind ik mooier...

Die 20 was volgens mij ook niet meer te leveren... en zoveel verschil in prijs was er niet, ik krijg daar altijd korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Ach, het ding werkt prima.
Het nadeel is dat het allemaal zo hard gaat met die componenten.
Ik heb nog de AVR 4000 en de DVD 20. Nu zijn er dus alweer de AVR4500 en de DVD 25. Dacht dat het met hifi iets minder hard ging dan met pc's, maar het valt mij tegen.... H/K brengt ook binnen hele korte tijd een opvolger uit.
Verder veel plezier gewenst met je DVD speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
Ik heb niet zo'n dure receiver, ik heb de AVR2550, ik ben niet zo rijk... :'(

Verder ben ik erg tevreden met die dvd speler tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even offtopic, maar waar heb je die infinity speakers gekocht Charlie?
bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Op donderdag 25 juli 2002 16:42 schreef Quinny het volgende:
"A-Weighted S/N Ratio" is bij de DVD20 >105dB en bij de DVD25 is het >110dB wat het inhoudt moet je mij niet vragen...
Signal to noise ratio...

Kort en simpel gezegd hoeveel ruis je bij een signaal krijgt. Het DB getal is dan de verhouding. Hoe groter het getal, hoe beter.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
Ah... thanks...

Ik was even in een afwezige bui denk ik ofzo... stom dat ik dat niet met elkaar in verband gebracht heb... S/N... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
PsyFlux, de infinity speakers heb ik van [url="http://www.radioroelandschap.nl"]www.radioroelandschap.nl[/url]
Uitstekende winkel voor hifi apparatuur!

Shit... zei ik gisteren dat ik een uitstekende Sony breedbeeld TV had, ging het ding diezelfde avond nog kapot :(
Gelukkig nog wel in de garantie, maar dat heb ik weer....

We moeten met z'n allen maar leren afkloppen als we iets een puik ding of uitstekend ding noemen.. voor je het weet gaat ie naar de maan! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Heb hier Pioneer S-W80S actieve subwoofer. Is bijna goedkoopste die ik kan vinden, maar maakt wel goed geluid.

Het verschil is goed te horen met en zonder subwoofer.
Zonder subwoofer is bass minder zwaar en er is minder voelbare geluidsdruk.

Met subwoofer erbij is geluid al wat zwaarder en voel je lucht al meer trillen. Het geeft dus meer kick als je tijdens film kijken dat beleeft.

Tijdens muziek is ook zware bass te horen, maar eigenlijk is dat niet de bedoeling. Het is meer voor films ontworpen en niet voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Tijdens muziek kan ik zo'n sub natuurlijk gewoon uitzetten, anders klinkt het misschien niet echt natuurlijk meer.
Maar voor DVD's wil ik het ding er wel bij hebben inderdaad.

Maar ik wacht nog even met de aankoop want ik ga in september voor een half jaar richting Azië. 8-) Hierdoor kan ik de aankoop beter een poosje uitstellen.

Voor die Sub kun je daar heel wat biertjes nuttigen! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 11:18 schreef Charlie het volgende:
PsyFlux, de infinity speakers heb ik van [url="http://www.radioroelandschap.nl"]www.radioroelandschap.nl[/url]
Uitstekende winkel voor hifi apparatuur!
hardstikke bedankt!
precies wat ik zocht :)

klote van je tv trouwes...
maargoed, zolang hij in de garantie zit nix aan de hand
dat soort dingen gebeuren wel es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:27
Een subwoofer die echt aan te raden is (heb hem zelf namelijk ook)
is de PB-10 van JBL.

Ik zat eerst te twijfelen tussen een REL Quake (zelfde prijsklasse) maar deze heeft een kleinere woofer (8 inch volgens mij) en ik had liever een 10 inch.
Ook de response van de PB-10 is lager dan die van de REL.
Natuurlijk heeft REL wel een betere naam, omdat ze alleen maar subs maken, maar ik las in reviews dat de PB-10 van JBL er erg goed uitkwam (audioreview.com).
Pagina: 1