[sblive] apparaat niet geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,
Zie onderstaand plaatje. Ik heb dus in verband met aanschaf Audigy m'n SBLive 5.1 in m'n server (Win2000 Pro) gegooid. Maar zelfs na installatie van de laatste liveware en beide service packs en windows updates krijg ik hetvolgende te zien bij system-properties. Wat voor apparaat is dit? De SB zelf? Wat mist er?

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/sbfout.jpg

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Volgens mij heeft hij het geluidsgedeelte van je SB-live niet goed geinstalleerd. Je moet daar iets hebben staan van SB-Live Media Controller of iets dergelijks. Open de eigenschappen van die Multimedia Audio Controller eens en probeer de drivers te installeren. Laat hem dan zoeken in de directory waar je SB-Live drivers staan. Als het goed is vindt hij dan de juiste drivers en installeert hij de kaart goed.

Work- & gamestation & Huiskamergenot

Verwijderd

Hij ziet de gameport wel dus hij moet er wel goed inzitten. Probeer es handmatig een ander IRQ te kiezen, of probeer eens een ander PCI slot. Succes!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 14:48 schreef Moleman het volgende:
Volgens mij heeft hij het geluidsgedeelte van je SB-live niet goed geinstalleerd. Je moet daar iets hebben staan van SB-Live Media Controller of iets dergelijks. Open de eigenschappen van die Multimedia Audio Controller eens en probeer de drivers te installeren. Laat hem dan zoeken in de directory waar je SB-Live drivers staan. Als het goed is vindt hij dan de juiste drivers en installeert hij de kaart goed.
Ik dacht inderdaad een stap te ver. Bovenstaande moet lukken denk ik :) Wat je ipv bovenstaande es kan proberen, is de driver waar 't uitroeptekentje bijstaan gewoon effe deleten en opnieuw opstarten. Als je Liveware geinstalleerd hebt zou ie automatisch de nieuwe drivers moeten vinden.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
thanks allebei, problem solved!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.